Meer merkbekendheid voor Mr. Fillet

In oktober 2022 startte Bob bij Mr. Fillet. Dit bedrijf verkoopt ambachtelijke kip dat met de hand wordt gefileerd, en doet dit zonder een ‘middle man’, wat betekent dat de verkoopprijs een stuk aantrekkelijker wordt voor de consument.

Maar dit is niet de enige USP van Mr. Fillet, de kip wordt ook nog eens gratis thuisbezorgd, en op werkdagen vóór 10.00 besteld = dezelfde avond nog je bestelling in huis. Met een hoofdkantoor in Bunschoten-Spakenburg, en inmiddels al meerdere fysieke winkels in de omgeving was Mr. Fillet al goed op weg. Toch zag het mogelijkheden om te groeien.

Het bedrijf wilde meer merkbekendheid genereren in Nederland en was ook al bezig met plannen voor België. Er werd gesproken over het gebruik van social-mediakanalen zoals Facebook en Instagram, en op de lange termijn zelfs een TikTok account. Mr. Fillet zocht naar iemand die de marketing zelfstandig uit kon voeren en samen met een ander marketingbedrijf de grootse plannen zou afstemmen. Bob was the man for the job!

De resultaten

Mr. Fillet werkte al met een marketingbedrijf dat de website en paid advertising verzorgt. Bob had de schone taak om de bekendheid van het merk te vergroten op een organische manier. Hij richtte zich onder andere op het verzorgen van organische posts op verschillende social-mediakanalen. Ook had het bedrijf ooit gedacht aan het versturen van e-mails naar klanten, maar dit was nog niet volledig van de grond gekomen. Bob richtte from scratch een volledige e-mailcampagne in. Hij creëerde een tone of voice, maakte layouts voor verschillende type e-mails, en organiseerde het zo dat het bedrijf het na zijn vertrek eenvoudig zelf kon oppakken. En met succes! De cijfers hiernaast zijn zeker om over naar huis te schrijven.
Gemiddelde open-rate e-mails
+ 0 %
totaal verzonden e-mails
0
omzet per verstuurde e-mail
0

Gebruikte marketingkanalen

Online strategie
Bij de start van verschillende content marketing zoals social media en e-mail hoort een goede strategie. Bob ontwikkelde in zijn tijd bij Mr. Fillet onder andere een eigen tone of voice die erg aansloeg bij de ontvangers van e-mails. Ook werkte Bob alles zorgvuldig uit zodat het bedrijf er uiteindelijk ook zelf mee aan de slag kon.
E-mailmarketing
Voor het inzetten van e-mailmarketing gebruikte Bob de tool Reloadify. Hij maakte layouts voor verschillende type e-mails zoals: productlanceringen, receptmails, feestdagenmails en update-mails. Met zijn eigen ontwikkelde tone of voice wist hij een groot publiek te bereiken voor Mr. Fillet, met een indrukwekkend openingspercentage.
Social media advertising
Bob zorgde voor álle organische posts op de social-mediakanalen Facebook en Instagram om Mr. Fillet een gezicht te geven. Voor het inplannen van deze content, en het creëeren van een goed overzicht, gebruikte hij de tool Meta Planner.

Ontdek andere cases

E-mailmarketingSocial advertising
Jordi - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEASEO
54% meer transacties
Janneke-Copywriter
ContentmarketingE-mailmarketingOnline strategie
Bij Emerce is het 'learning by doing'
Jimmy-allround-online-marketeer
CROE-mailmarketingSocial advertising
+300% volgers op social media
Renata-allround-online-marketeer-team-lead
E-mailmarketingSEASEO
41% meer verkopen YoY
interview allround online marketeer alex - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEOSocial advertising
123,9% groei in organisch bereik