Mr. Fillet

Meer merkbekendheid voor Mr. Fillet

In oktober 2022 startte Bob bij Mr. Fillet. Dit bedrijf verkoopt ambachtelijke kip dat met de hand wordt gefileerd, en doet dit zonder een ‘middle man’, wat betekent dat de verkoopprijs een stuk aantrekkelijker wordt voor de consument. Maar dit is niet de enige USP van Mr. Fillet, de kip wordt ook nog eens gratis thuisbezorgd, en op werkdagen vóór 10.00 besteld = dezelfde avond nog je bestelling in huis. Met een hoofdkantoor in Bunschoten-Spakenburg, en inmiddels al meerdere fysieke winkels in de omgeving was Mr. Fillet al goed op weg. Toch zag het mogelijkheden om te groeien.

Het bedrijf wilde meer merkbekendheid genereren in Nederland en was ook al bezig met plannen voor België. Er werd gesproken over het gebruik van social-mediakanalen zoals Facebook en Instagram, en op de lange termijn zelfs een TikTok account. Mr. Fillet zocht naar iemand die de marketing zelfstandig uit kon voeren en samen met een ander marketingbedrijf de grootse plannen zou afstemmen. Bob was the man for the job!

Bob is een betrouwbare jongen die netjes zijn afspraken nakomt. Bob had weinig sturing nodig en deed lekker z’n ding. Zo is Bob met name druk geweest met de sociale uitingen en de mailing. Ook liep de samenwerking via Endeavour Heroes heel soepel. Wij wensen Bob veel succes in z’n verdere carrière!

Hero
Bob
Kaag
Tools
Email Marketing
Online strategie
Social media marketing

Resultaten

Mr. Fillet werkte al met een marketingbedrijf dat de website en paid advertising verzorgt. Bob had de schone taak om de bekendheid van het merk te vergroten op een organische manier. Hij richtte zich onder andere op het verzorgen van organische posts op verschillende social-mediakanalen. Ook had het bedrijf ooit gedacht aan het versturen van e-mails naar klanten, maar dit was nog niet volledig van de grond gekomen. Bob richtte from scratch een volledige e-mailcampagne in. Hij creëerde een tone of voice, maakte layouts voor verschillende type e-mails, en organiseerde het zo dat het bedrijf het na zijn vertrek eenvoudig zelf kon oppakken. En met succes! De cijfers hiernaast zijn zeker om over naar huis te schrijven.

0
Totaal aantal verzonden e-mails
0
Omzet per verstuurde e-mail
0 %
Gemiddelde open rate van e-mails

Gebruikte marketing kanalen

Online strategie

Bij de start van verschillende content marketing zoals social media en e-mail hoort een goede strategie. Bob ontwikkelde in zijn tijd bij Mr. Fillet onder andere een eigen tone of voice die erg aansloeg bij de ontvangers van e-mails. Ook werkte Bob alles zorgvuldig uit zodat het bedrijf er uiteindelijk ook zelf mee aan de slag kon.

E-mailmarketing

Voor het inzetten van e-mailmarketing gebruikte Bob de tool Reloadify. Hij maakte layouts voor verschillende type e-mails zoals: productlanceringen, receptmails, feestdagenmails en update-mails. Met zijn eigen ontwikkelde tone of voice wist hij een groot publiek te bereiken voor Mr. Fillet, met een indrukwekkend openingspercentage.

Social media marketing

Bob zorgde voor álle organische posts op de social-mediakanalen Facebook en Instagram om Mr. Fillet een gezicht te geven. Voor het inplannen van deze content, en het creëeren van een goed overzicht, gebruikte hij de tool Meta Planner. 

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.

Dopper

Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.