Forbo

Een schonere toekomst voor Forbo

Forbo Flooring produceert en levert wereldwijd vloerbedekkingen voor de projecten- en de consumentenmarkt. Met een marktaandeel van 65% is Forbo de wereldleider in linoleum.

Er werken bijna 6000 mensen bij de Forbo Group. Wereldwijd zijn er 38 verkoopkantoren en 14 fabrieken o.a. in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.

Forbo was op zoek naar een duizendpoot die in verschillende (lopende) campagnes en projecten kon duiken om orde te schapen en taken te delegeren. Jesse bleek de perfecte kandidaat.

Hero
Jesse
Booij
Tools
Content marketing
Frontend development
SEA

Resultaten

Jesse ging aan de slag als allround marketeer bij het Global marketing team en had een coördinerende functie richting andere landen. In deze functie hield hij zich bezig met verschillende projecten. Zo dook hij in een volledig nieuwe internationale sustainabilty campaign. Hij werkte aan het bouwen en optimaliseren van de UK Residential webshop. En hij zorgde dat de website en CMS systemen up to date waren.

Gebruikte marketingkanalen

Contentmarketing

Voor een nieuwe sustainability campagne is Jesse gelijk aan het werk gegaan met het maken en promoten van diverse content. 

Frontend development

Zodra Jesse het CMS in de vingers had is hij begonnen met zoeken naar verbeterpunten in de User Experience (UX). Daarbij stuurde hij de programmeurs aan om de website aan te passen.

SEA

Forbo had HTML5 banners nodig waarmee ze in verschillende landen gingen adverteren via Google Ads. Deze HTML5 Banners heeft Jesse gebouwd in Adobe Animate. Vervolgens heeft hij de campagnes ingericht.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.

Dopper

Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.