Nieuwe tools en website voor Fugro
- Online strategie, Social media marketing, Webanalytics
Fugro is een internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in Geodata en geotechnisch onderzoek. Het bedrijf richt zich op het begrijpen van de aarde, zowel boven- als ondergronds, en past deze kennis toe om veiligere, duurzamere en efficiëntere operaties te ontwikkelen. Ze streven ernaar om bij te dragen aan een wereld waarin de natuur beschermd wordt en mensen gedijen. Fugro gelooft in het belang van Geo-data en gebruikt deze gegevens om de geheimen van de aarde te ontrafelen en samen met partners en klanten te werken aan het bouwen van een veiligere en leefbaardere wereld.
Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw CMS. Daarnaast hadden ze hulp nodig bij het beheren van de social media kanalen, vooral bij het rapporteren over de prestaties van de kanalen en het verhogen van de betrokkenheid.
Vanwege zijn ervaring in het bouwen van websites in verschillende CMS’en en zijn kennis van online marketing vonden ze hem erg geschikt voor deze rol. Hij verdiept zich graag in de data en tools om de prestaties van de social media kanalen te verbeteren.
De resultaten
Gebruikte marketingkanalen
Websitelancering
Social Media
Floris was, samen met zijn team, niet alleen verantwoordelijk voor het beheer van Fugro’s social media kanalen, maar werkte ook aan specifieke strategieën voor deze platforms. Hij creëerde bijvoorbeeld een gerichte strategie voor YouTube om specifieke marketingdoelen te bereiken. Ook implementeerde hij een link in bio voor Instagram, wat het marketing team in staat stelt om ook via Instagram mensen naar de website te sturen.