Fugro

Nieuwe tools en website voor Fugro

Fugro is een internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in Geodata en geotechnisch onderzoek. Het bedrijf richt zich op het begrijpen van de aarde, zowel boven- als ondergronds, en past deze kennis toe om veiligere, duurzamere en efficiëntere operaties te ontwikkelen. Ze streven ernaar om bij te dragen aan een wereld waarin de natuur beschermd wordt en mensen gedijen. Fugro gelooft in het belang van Geo-data en gebruikt deze gegevens om de geheimen van de aarde te ontrafelen en samen met partners en klanten te werken aan het bouwen van een veiligere en leefbaardere wereld.

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw CMS. Daarnaast hadden ze hulp nodig bij het beheren van de social media kanalen, vooral bij het rapporteren over de prestaties van de kanalen en het verhogen van de betrokkenheid.

Vanwege zijn ervaring in het bouwen van websites in verschillende CMS’en en zijn kennis van online marketing vonden ze hem erg geschikt voor deze rol. Hij verdiept zich graag in de data en tools om de prestaties van de social media kanalen te verbeteren.

 
Hero
Floris
Rokebrand
Tools
Online strategie
Social media marketing
Webanalytics

Resultaten

In zijn rol als projectmanager digital engagement heeft Floris samen met 2 collega’s de gehele levenscyclus van het website project overzien, van concept tot lancering. Hij stuurde hierin een team aan om de migratie van de content soepel te laten verlopen. Hij stuurde hierin verschillende partijen aan: Stakeholders voor input, collega’s en externe hulpkrachten voor de migratie van de content. Uiteindelijk is de nieuwe website succesvol gelanceerd en zijn er meer dan 1.000 pagina’s van de oude naar de nieuwe website gemigreerd.

Daarnaast was er veel behoefte om inzicht te krijgen in de performance van de content op social media. Daarom heeft Floris een aantal dashboards opgezet die het mogelijk maken om, op een overzichtelijke manier, inzicht te krijgen in verschillende soorten content op verschillende platformen, gesplitst naar de verschillende KPI’s die Fugro hanteert.

De samenwerking tussen Floris en Fugro was zo succesvol dat Fugro besloot Floris over te nemen en hem permanent in dienst te nemen.

Tallen verschillende dasboards gebouwd die de performance van de online kanalen weergeeft.
0

Een social media management tool opgezet

Succesvolle lancering van een nieuwe website

stijging in actieve gebruikers van het 'Employee advocady platform'
0 %
pagina's succesvol geemigreerd
0 +

Gebruikte marketing kanalen

Website lancering

De website, ontworpen in samenwerking met een websitebouwer. Floris coördineerde de migratie van alle content van de oude naar de nieuwe website. Door gebruik te maken van een nieuw CMS bouwde hij samen met een team alle content van de oude website na voor de nieuwe website. In totaal werden er zo’n 1.000 pagina’s gemigreerd. 

Social media

Floris was, samen met zijn team, niet alleen verantwoordelijk voor het beheer van Fugro’s social media kanalen, maar werkte ook aan specifieke strategieën voor deze platforms. Hij creëerde bijvoorbeeld een gerichte strategie voor YouTube om specifieke marketingdoelen te bereiken. Ook implementeerde hij een link in bio voor Instagram, wat het marketing team in staat stelt om ook via Instagram mensen naar de website te sturen.

Dashboarding

Floris verbeterde de social media strategie van Fugro door de prestaties van alle social media kanalen op een heldere en inzichtelijke manier te presenteren, gebaseerd op belangrijke KPI’s. De dashboards bieden inzicht in de prestaties van diverse soorten content op verschillende platforms. Door te begrijpen welke content goed presteerde en zich te richten op specifieke KPI’s, kon het marketingteam zich concentreren op content die goed ontvangen werd door de volgers van Fugro.

Employee advocacy platform

Floris nam een proactieve rol op zich bij het beheer en de bevordering van het interne social media platform. Dit platform stelt medewerkers in staat om social media content te delen op hun eigen kanalen. Naast het posten van content, zette Floris zich in om het aantal gebruikers van deze tool te verhogen. Zijn inspanningen leidden tot een indrukwekkende stijging van 45% in het aantal actieve gebruikers binnen dit platform.

SEO

In samenwerking met externe partijen hielp Floris de vindbaarheid van Fugro in google te verbeteren door veel pagina’s van de Website te voorzien van SEO-geoptimaliseerde meta titels en beschrijvingen. Bovendien werkt hij nauw samen met een externe partij om de website voortdurend te optimaliseren voor SEO-doeleinden.

Werkzaamheden

Welke doelen had het bedrijf?

Het doel van Digital Communications, het team waar Floris onder valt, is om een prestatiegericht digitaal ecosysteem te ontwikkelen en interne en externe communicatie te optimaliseren. Door het bieden van de juiste tools en kanalen, helpt Digital Communications marketing en communicatie om hun doelen te bereiken. Via rapportage en dashboards worden duidelijke resultaten gepresenteerd, waardoor het team kan verbeteren en kansen kan identificeren.

Welke werkzaamheden heb jij opgepakt om deze doelen te verwezenlijken?

Floris heeft verschillende digitale communicatietools beheerd en een nieuwe tool geïmplementeerd voor het beheren van de social media-kanalen van Fugro. Binnen deze tool heeft hij dashboards gecreëerd om de prestaties van de social media-content te monitoren. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor het beheer van de website content en heeft hij de coördinatie op zich genomen voor de migratie van content van de oude naar de nieuwe website. Hij heeft ook diverse strategieën ontwikkeld en uitgevoerd voor specifieke tools en platforms. Zo bedacht hij bijvoorbeeld een strategie om het YouTube-kanaal een boost te geven en gerichte video content te uploaden.

Hoe heb je dit aangepakt?

Floris begon zijn werkzaamheden door grondig onderzoek te doen naar de bestaande digitale communicatietools van Fugro. Hij werkte nauw samen met het marketing- en communicatieteam en analyseerde de sterke en zwakke punten van elk systeem om een goed begrip te krijgen van wat er nodig was voor verbetering. Vervolgens is hij strategieën gaan ontwikkelen en uitwerken om deze verbetering te bewerkstelligen.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Kindergarden

Ontdek hoe Maartje bij Kindergarden heeft bijgedragen aan het succes van WorkFamily Solutions door social- en contentmarketing.

De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries moest tijdelijk een vacature vullen. Iemand die de webshop kon uitbreiden en verbeteren. Jordi bleek de ideale match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.