Een social strategie voor Perfectly Basics

PB. is een online winkel voor vrouwen, voornamelijk beheerd door vrouwen, die een hoogwaardige collectie kleding, accessoires en producten voor huis en schoonheid aanbiedt. PB. staat voor Perfectly Basics. Het assortiment biedt een evenwicht tussen eigentijdse en tijdloze essentials, evenals opvallende items waarbij kwaliteit altijd voorop staat.

Roos was betrokken bij het ontwerpen van een effectieve funnel binnen social advertising en voerde zelfstandig de volledige advertentiecyclus uit, van concept tot uitvoering. Ook werkte zij samen met het creatieve team om processen op te zetten voor advertenties met nieuw en hoogwaardig beeldmateriaal.

Roos
Steensma
Bekijk profiel

De resultaten

Naast het opzetten van de social strategie, analyseerde Roos ook de performance. Door A/B-testen uit te voeren heeft ze de performance steeds weten te verbeteren. Hier werden dan ook de marketingbudgetten op aangepast. Roos was betrokken op strategisch niveau om zo ook voor nieuwe projecten een bepaalde doelstelling te kunnen halen.
nieuwe klanten binnen 1 maand
+ 0
ROAS bereikt met social advertising
0
nieuwe leads binnen 1 maand
+ 0

Gebruikte marketingkanalen

Roos heeft verschillende marketingkanalen ingezet om groei te realiseren bij Perfectly Basics.

Social media advertising tools
Voor de platformen Meta, Pinterest & TikTok heb ik van scratch effectieve advertentie campagnestrategieën opgezet om meer verkeer naar de website te leiden en meer aankopen te generen. Door de creatieven te briefen over visuele content, zijn er afbeeldingen en korte video’s gemaakt met als doel om de doelgroep te laten converteren. Hierbij is er ingespeeld op nieuwe trends op social advertising vlak en rekening gehouden met de merkidentiteit en doelgroep van PB.
Google Ads
Binnen Google Ads heb ik me beziggehouden met het optimaliseren van de huidige campagnes. Denk hierbij aan de sitelinks, titles en advertentie specifiek verbeteren voor een betere performance van de merken en categorieën in het ranken van Google.
TikTok Ads
Om meer inzicht te krijgen in het gedrag van de doelgroep gebruikte ik Google Analytics. Zoals het analyseren van verkeersbronnen, gebruikersgedrag en conversies. Op basis van deze gegevens zijn projecten tot stand gekomen waarbij de gebruikerservaring voor de doelgroep verbeterd werd en conversieratio’s te verhogen.

Ontdek andere cases

Renata-allround-online-marketeer-team-lead
SEASEOSocial media marketing
+30% verkopen uit organisch verkeer
Martijn-Vrencken-Allround-online-marketeer
Programmatic advertisingSEAWebanalytics
3 Campagnes boven benchmark
Jordi - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEASEO
54% meer transacties
interview allround online marketeer alex - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEOSocial advertising
123,9% groei in organisch bereik
Jimmy-allround-online-marketeer
CROE-mailmarketingSocial advertising
+300% volgers op social media
Dion-allround-online-marketeer
ContentmarketingProgrammatic advertisingSocial advertising
+15% ROAS in campagnes