Perfectly Basics

Een social strategie voor Perfectly Basics

PB. is een online winkel voor vrouwen, voornamelijk beheerd door vrouwen, die een hoogwaardige collectie kleding, accessoires en producten voor huis en schoonheid aanbiedt. PB. staat voor Perfectly Basics. Het assortiment biedt een evenwicht tussen eigentijdse en tijdloze essentials, evenals opvallende items waarbij kwaliteit altijd voorop staat. 

Roos was betrokken bij het ontwerpen van een effectieve funnel binnen social advertising en voerde zelfstandig de volledige advertentiecyclus uit, van concept tot uitvoering. Ook werkte zij samen met het creatieve team om processen op te zetten voor advertenties met nieuw en hoogwaardig beeldmateriaal.

Hero
Roos
Steensma
Tools
Online strategie
SEA
Social advertising

Resultaten

Naast het opzetten van de social strategie, analyseerde Roos ook de performance. Door A/B-testen uit te voeren heeft ze de performance steeds weten te verbeteren. Hier werden dan ook de marketingbudgetten op aangepast. Roos was betrokken op strategisch niveau om zo ook voor nieuwe projecten een bepaalde doelstelling te kunnen halen.

0
nieuwe klanten in één maand
0
ROAS bereikt met social advertising
+ 0
nieuwe leads in één maand

Gebruikte marketingkanalen

Social Media Advertising Tools

Voor de platformen Meta, Pinterest & TikTok heb ik van scratch effectieve advertentie campagnestrategieën opgezet om meer verkeer naar de website te leiden en meer aankopen te generen. Door de creatieven te briefen over visuele content, zijn er afbeeldingen en korte video’s gemaakt met als doel om de doelgroep te laten converteren. Hierbij is er ingespeeld op nieuwe trends op social advertising vlak en rekening gehouden met de merkidentiteit en doelgroep van PB.

Google Ads

Binnen Google Ads heb ik me beziggehouden met het optimaliseren van de huidige campagnes. Denk hierbij aan de sitelinks, titles en advertentie specifiek verbeteren voor een betere performance van de merken en categorieën in het ranken van Google. 

TikTok Ads

Om meer inzicht te krijgen in het gedrag van de doelgroep gebruikte ik Google Analytics. Zoals het analyseren van verkeersbronnen, gebruikersgedrag en conversies. Op basis van deze gegevens zijn projecten tot stand gekomen waarbij de gebruikerservaring voor de doelgroep verbeterd werd en conversieratio’s te verhogen.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.

Dopper

Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.