Bol.com
Het mooiste Speelgoedboek en de app bij Bol.com
Er zijn momenten die ons direct meenemen naar de betovering van onze jeugd, zoals het gevoel van verwondering terwijl we als kinderen door de pagina’s van speelgoedboeken bladerden, reikhalzend uitkijkend naar de feestdagen. Al vijf jaar lang vormt dit moment de inspiratie voor Bol.com bij het creëren van “Het mooiste Speelgoedboek”. Maar dit is meer dan alleen een boek; het gaat hand in hand met een innovatieve app, waarin kinderen niet alleen van alles kunnen ontdekken over hun favoriete speelgoed, maar ook video’s kunnen bekijken, quizzen kunnen spelen, en hun digitale verlanglijstje kunnen delen met Sinterklaas. Hierdoor kunnen alle Sinterklazen in Nederland gemakkelijk de verlanglijst van kinderen bestellen op Bol.com. De webwinkel matchte via Endeavour Heroes met Jesse!
Resultaten
Hoewel het boek pas recentelijk is verspreid, en we nog even moeten wachten tot Sinterklaas zijn vertrek aankondigt voordat we alle resultaten kunnen meten, kan Jesse met trots vertellen over zijn bijdrage aan de volgende content prestaties.
Gebruikte marketing kanalen
Contentcreatie
Jesse heeft niet alleen geholpen bij het redigeren en selecteren van content van leveranciers en copywriters, maar heeft tevens een actieve rol gespeeld bij het ontwikkelen van diverse tekstuele en visuele quizzen voor de verschillende werelden en producten binnen de app.
UX voor Custom CMS
Dit jaar markeerde de introductie van een op maat gemaakt content beheer systeem (CMS), waarmee het Speelgoedboek-team content van leveranciers verzamelt. Jesse en zijn team hebben samen met programmeurs nagedacht over hoe dit systeem eruit moet zien en hoe gebruikers content kunnen uploaden, bekijken en goedkeuren. Nu de leveranciers het systeem daadwerkelijk in gebruik hebben genomen, zijn er zeker nog verbeterpunten geïdentificeerd. Jesse heeft al enkele aanbevelingen voor volgend jaar en zal hoogstwaarschijnlijk terugkeren om opnieuw te helpen bij het samenstellen van de content voor “Het Mooiste Speelgoedboek” en de bijbehorende app.
Ontdek onze cases
Perfectly Basics
Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.
Mr. Fillet
Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!
RiskSphere
The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!
Twinckels
Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.
Mechan Groep
Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.
Magnus Black
Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.
Forbo
Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.
Kooduu
Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.
Dopper
Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.
Frendly
Puck vergrootte als contentmarketeer het bereik en de naamsbekendheid van Frendly. Dit deed ze door middel van social advertising, SEO-werkzaamheden en verschillende designopdrachten om de customer journey te verbeteren.