Het mooiste Speelgoedboek en de app bij Bol.com

Er zijn momenten die ons direct meenemen naar de betovering van onze jeugd, zoals het gevoel van verwondering terwijl we als kinderen door de pagina’s van speelgoedboeken bladerden, reikhalzend uitkijkend naar de feestdagen. Al vijf jaar lang vormt dit moment de inspiratie voor Bol.com bij het creëren van “Het mooiste Speelgoedboek”. Maar dit is meer dan alleen een boek; het gaat hand in hand met een innovatieve app, waarin kinderen niet alleen van alles kunnen ontdekken over hun favoriete speelgoed, maar ook video’s kunnen bekijken, quizzen kunnen spelen, en hun digitale verlanglijstje kunnen delen met Sinterklaas. Hierdoor kunnen alle Sinterklazen in Nederland gemakkelijk de verlanglijst van kinderen bestellen op Bol.com. De webwinkel matchte via Endeavour Heroes met Jesse!

De resultaten

Hoewel het boek pas recentelijk is verspreid, en we nog even moeten wachten tot Sinterklaas zijn vertrek aankondigt voordat we alle resultaten kunnen meten, kan Jesse met trots vertellen over zijn bijdrage aan de volgende content prestaties.
leveranciers waar Jesse mee samenwerkte
0
afbeeldingen geproduceerd
0
verschillende product-quizzen gemaakt
0
augmented-reality ervaringen toegevoegd
0
productvideo's geintegreerd in de app
0

Gebruikte marketingkanalen

Contentcreatie
Jesse heeft niet alleen geholpen bij het redigeren en selecteren van content van leveranciers en copywriters, maar heeft tevens een actieve rol gespeeld bij het ontwikkelen van diverse tekstuele en visuele quizzen voor de verschillende werelden en producten binnen de app.
UX voor custom CMS
Dit jaar markeerde de introductie van een op maat gemaakt content beheer systeem (CMS), waarmee het Speelgoedboek-team content van leveranciers verzamelt. Jesse en zijn team hebben samen met programmeurs nagedacht over hoe dit systeem eruit moet zien en hoe gebruikers content kunnen uploaden, bekijken en goedkeuren. Nu de leveranciers het systeem daadwerkelijk in gebruik hebben genomen, zijn er zeker nog verbeterpunten geïdentificeerd. Jesse heeft al enkele aanbevelingen voor volgend jaar en zal hoogstwaarschijnlijk terugkeren om opnieuw te helpen bij het samenstellen van de content voor “Het Mooiste Speelgoedboek” en de bijbehorende app.

Ontdek andere cases

ContentmarketingSocial advertisingWebanalytics
180% stijging in online verkopen
ContentmarketingOnline strategieSEA
+32% sessies in 1 jaar tijd
ContentmarketingOnline strategieSocial media marketing
Succesvolle lancering van een nieuwe website
Jesse-allround-online-marketeer
ContentmarketingFront-end developmentProjectmanagement
Content coördinatie van het mooiste Speelgoedboek
Tim-content-marketeer
ContentmarketingCROSEO
+17.4% aankopen vanuit Google Ads.