Kooduu

Een frisse blik op social media

Kooduu is een lifestyle merk dat multifunctionele woonaccessoires verkoopt die zowel binnen als buiten kunnen worden gebruikt. Hun zogenoemde “bestseller” betreft de Kooduu Synergy: een Bluetooth-speaker, Design LED-lamp en wijnkoeler in één. Kooduu richt zich zowel op de B2B- als B2C-markt.

Kooduu had hulp nodig met verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts. Content marketeer Kim hielp ze met een strategie voor contentdistributie en zette een zakelijke Pinterest Business Hub voor ze op. Daarnaast ging ze aan de slag met het groeien van de social base en een frisse blik op de social ads van Kooduu.

Hero
Kim
Nieuwpoort
Tools
Content marketing
Social advertising
Webanalytics

Resultaten

Kim gebruikte data van campagnes uit het verleden als basis voor een campagnestrategie. Na de lancering van nieuwe social campagnes heeft ze de resultaten consequent gemonitord en de campagnes geoptimaliseerd waar nodig. Hierdoor werden er al snel mooie resultaten behaald. Door de scherpe blik van Kim op online beeldgebruik kreeg Kooduu daarnaast een sterkere visuele online presentatie. 

0
nieuwe volgers op Instagram in 1 week.
+ 0 %
meer kliks naar de website.
+ 0 %
online sales.
0 k
engagement op Pinterest in 1 maand.

Gebruikte marketing kanalen

Contentmarketing

Met behulp van contentmarketing heeft Kim Kooduu online sterker neergezet. Dit deed ze onder meer door te toetsen welke visuals het meest resultaat opleverden in online campagnes. Ook heeft Kim de Pinterest Business Hub visueel neergezet, waarbij ze alle content op dit platform heeft geoptimaliseerd.

Webanalytics

Kim gebruikte online data om conclusies te trekken uit voorgaande campagnes. Door de best presterende social content als leidraad te gebruiken, hadden nieuwe campagnes direct meer effect. 

Social advertising

Kim zorgde ervoor dat de nieuwe social campagnes inhaakten op actuele momenten in het jaar, zoals moederdag en het aanbreken van de lente. Door rekening te houden met wat er speelde op een bepaald moment, wist ze de resultaten positief te beïnvloeden.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Dopper

Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.