Een frisse blik op social media bij Kooduu

Kooduu is een lifestyle merk dat multifunctionele woonaccessoires verkoopt die zowel binnen als buiten kunnen worden gebruikt. Hun zogenoemde “bestseller” betreft de Kooduu Synergy: een Bluetooth-speaker, Design LED-lamp en wijnkoeler in één. Kooduu richt zich zowel op de B2B- als B2C-markt.Kooduu had hulp nodig met verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts. Content marketeer Kim hielp ze met een strategie voor contentdistributie en zette een zakelijke Pinterest Business Hub voor ze op. Daarnaast ging ze aan de slag met het groeien van de social base en een frisse blik op de social ads van Kooduu.

De resultaten

Kim gebruikte data van campagnes uit het verleden als basis voor een campagnestrategie. Na de lancering van nieuwe social campagnes heeft ze de resultaten consequent gemonitord en de campagnes geoptimaliseerd waar nodig. Hierdoor werden er al snel mooie resultaten behaald. Door de scherpe blik van Kim op online beeldgebruik kreeg Kooduu daarnaast een sterkere visuele online presentatie.
nieuwe volgers Instagram (1 week)
+ 0
Meer website kliks
+ 0 %
toename in online sales
0 %
engagement via Pinterest (1 maand)
+ 0

Gebruikte marketingkanalen

Kim maakt gebruik van meerdere kanalen om groei voor Kooduu te behalen:

Contentmarketing
Met behulp van contentmarketing heeft Kim Kooduu online sterker neergezet. Dit deed ze onder meer door te toetsen welke visuals het meest resultaat opleverden in online campagnes. Ook heeft Kim de Pinterest Business Hub visueel neergezet, waarbij ze alle content op dit platform heeft geoptimaliseerd.
Webanalytics
Kim gebruikte online data om conclusies te trekken uit voorgaande campagnes. Door de best presterende social content als leidraad te gebruiken, hadden nieuwe campagnes direct meer effect.
Social advertising

Kim zorgde ervoor dat de nieuwe social campagnes inhaakten op actuele momenten in het jaar, zoals moederdag en het aanbreken van de lente. Door rekening te houden met wat er speelde op een bepaald moment, wist ze de resultaten positief te beïnvloeden.

Ontdek andere cases

Puck-content-marketeer
ContentmarketingSEOSocial media marketing
22.4k views TikTok binnen 2 maanden
Jesse-allround-online-marketeer
ContentmarketingFront-end developmentProjectmanagement
Content coördinatie van het mooiste Speelgoedboek
Roos-allround-online-marketeer-team-lead-marketingmanager
Online strategieSEASocial advertising
+339 nieuwe leads binnen 1 maand
Dion-allround-online-marketeer
ContentmarketingProgrammatic advertisingSocial advertising
+15% ROAS in campagnes
Jordi - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEASEO
54% meer transacties
Mitchel-online-marketing-specialist
SEASEOSocial advertising
#1 in zoekresultaten