Kooduu

Een frisse blik op social media

Kooduu is een lifestyle merk dat multifunctionele woonaccessoires verkoopt die zowel binnen als buiten kunnen worden gebruikt. Hun zogenoemde “bestseller” betreft de Kooduu Synergy: een Bluetooth-speaker, Design LED-lamp en wijnkoeler in één. Kooduu richt zich zowel op de B2B- als BTC-markt.

Kooduu had hulp nodig met verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts. Content marketeer Kim hielp ze met een strategie voor contentdistributie en zette een zakelijke Pinterest Business Hub voor ze op. Daarnaast ging ze aan de slag met het groeien van de social base en een frisse blik op de social ad van Kooduu.

Hero
Kim
Nieuwpoort
Tools
Content marketing
Social advertising
Webanalytics

Resultaten

Kim gebruikte data van campagnes uit het verleden als basis voor een campagnestrategie. Na de lancering van nieuwe social campagnes heeft ze de resultaten consequent gemonitord en de campagnes geoptimaliseerd waar nodig. Hierdoor werden er al snel mooie resultaten behaald. Door de scherpe blik van Kim op online beeldgebruik kreeg Kooduu daarnaast een sterkere visuele online presentatie. 

0
nieuwe volgers op Instagram in 1 week.
+ 0 %
meer kliks naar de website.
+ 0 %
online sales.
0 k
engagement op Pinterest in 1 maand.

Gebruikte marketing kanalen

Contentmarketing

Met behulp van contentmarketing heeft Kim Kooduu online sterker neergezet. Dit deed ze onder meer door te toetsen welke visuals het meest resultaat opleverden in online campagnes. Ook heeft Kim de Pinterest Business Hub visueel neergezet, waarbij ze alle content op dit platform heeft geoptimaliseerd.

Webanalytics

Kim gebruikte online data om conclusies te trekken uit voorgaande campagnes. Door de best presterende social content als leidraad te gebruiken, hadden nieuwe campagnes direct meer effect. 

Social advertising

Kim zorgde ervoor dat de nieuwe social campagnes inhaakten op actuele momenten in het jaar, zoals moederdag en het aanbreken van de lente. Door rekening te houden met wat er speelde op een bepaald moment, wist ze de resultaten positief te beïnvloeden.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Frendly

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

McDonald’s

McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.