Merklancering voor RiskSphere
- Contentmarketing, Online strategie, SEO, Social media marketing, Webanalytics
Kirsten is per november 2022 aan de slag gegaan bij The Hup. The Hup is een organisatie dat bedrijven en ondernemers helpt met hun bedrijfsvoering, waaronder dus ook: marketing. Hiervoor zochten zij extra versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk: ‘RiskSphere’.
RiskSphere is een consultancybureau gericht op duurzaamheidsrisico’s, met een speciale focus op de financiële sector. Om het simpel te stellen: RiskSphere staat organisaties, zoals banken, bij in het beheer van hun sustainability risks en helpt hen te voldoen aan de strenge eisen op het gebied van Milieu, Sociale aspecten en Bestuur (of in het engels: Environment, Social, Governance: ESG). Dit is vaak een complexe taak, waardoor banken regelmatig externe hulp inschakelen, zoals een consultant van RiskSphere.
Toen Kirsten aan boord kwam, stond er nog niets van het merk, behalve een naam, een opzet van het merkverhaal en een gekozen partij die de website ging bouwen. Het was aan Kirsten om het merk tot leven te brengen, om van RiskSphere meer dan alleen een naam te maken. Ze kreeg de uitdaging om het merk te lanceren en de website succesvol van de grond te krijgen. Een taak die haar passie voor innovatie en merkontwikkeling perfect weerspiegelde.
De resultaten
In haar rol als projectmanager heeft Kirsten de gehele levenscyclus van het project overzien, van concept tot lancering. Ze stuurde hierin de verschillende partijen aan: stakeholders voor input, de websitebouwer voor de website-ontwikkeling, haar creatieve collega en een externe ontwerper voor het logo en het brandbook, evenals een externe copywriter voor het fijnslijpen van de teksten.
Daarnaast deed ze onderzoek naar de buyer personas van RiskSphere en nam ze touwtjes in handen bij het formuleren van de missie van het bedrijf en het merkverhaal. Vragen als ‘Waar staat RiskSphere voor?’ en ‘Hoe willen we overkomen?’ stonden centraal in haar aanpak. Om deze te beantwoorden, implementeerde Kirsten de brand archetypes.
En hard work pays off, want na nog geen 6 maanden leverde het de volgende resultaten op.