Putting the 'fun' in funnel, bij Twinckels​

Twinckels is dé online specialist voor huis, tuin en vrije tijd. Een webshop waar je een ruim assortiment aan A-merken kunt vinden. Hero Renata ging aan de slag als de ultieme all-round specialist. Zij onderzocht de customer journey van begin tot eind en optimaliseerde zo de verschillende communicatie-kanalen van Twinckels.

De resultaten

Van het beheren van data en ervoor zorgen dat alles correct wordt gemeten in Google Analytics en Google Tag Manager tot e-mailmarketing, social media marketing, content marketing, SEO, SEA en CRO… Renata had het allemaal onder controle. Zo werkte zij onder andere aan de gebruiksvriendelijkheid van de website, het optimaliseren van Google Ads en Google Analytics tracking op orde brengen.
Stijging van online verkopen t.o.v. vorig jaar
+ 0 %
Stijging van organisch verkeer t.o.v. vorig jaar
+ 0 %

Gebruikte marketingkanalen

Renata heeft met meerdere kanalen gezorgd voor flinke resultaten. Via deze kanalen heeft ze Twinkels geholpen met online marketing:

E-mailmarketing

Voor Twinckels heeft Renata een volledig e-mailmarketing plan opgezet, uitgevoerd en geïmplementeerd, zodat de doelgroep ook via dit kanaal optimaal bereikt werd.

SEA

Vooral op het gebied van data analyse viel nog veel te winnen. Renata heeft zich daarom gefocust op Google Analytics en Google Tag Manager.

SEO

Door de gehele customer journey onder de loep te nemen en te optimaliseren kreeg Twinckels niet alleen meer naamsbekendheid en online zichtbaarheid, maar ook meer organisch verkeer naar de website en uiteindelijk meer conversies.

Ontdek andere cases

Mitchel-online-marketing-specialist
SEASEOSocial advertising
#1 in zoekresultaten
Renata-allround-online-marketeer-team-lead
SEASEOSocial media marketing
+30% verkopen uit organisch verkeer
Renata-allround-online-marketeer-team-lead
E-mailmarketingSEASEO
41% meer verkopen YoY
Portretfoto van Jesse
ContentmarketingFront-end developmentSEA
Internationale sustainability campagne opgezet
Online strategieSEASEO
221 extra sollicitanten
ContentmarketingOnline strategieSEA
+32% sessies in 1 jaar tijd