Magnus Black
Als een geoliede machine bij Magnus
Magnus Black is een developmentpartij die zich specialiseert is het ontwikkelen van software voor de retailsector. Hun belangrijkste product is OIL, een Order Management Systeem dat retailers helpt een omnichannel customer journey te bouwen voor consumenten.
Bij Magnus waren ze op zoek naar hulptroepen die hen konden ondersteunen in de gehele marketingstrategie. Onze Heroes Janneke en Frederique overtroffen verwachtingen.
Resultaten
De start bij Magnus Black stond in het teken van website-optimalisatie. Daarvoor hebben onze Heroes het merk helemaal ge-rebrand, met een nieuw logo en huisstijl. Vervolgens hebben ze doelgroepen geformuleerd en hun customer journey uitgewerkt. Voor die doelgroepen en fasen in de customer journey hebben ze specifieke content gecreëerd om hun vragen te beantwoorden. Hiermee ging ook de SEO waarde van de website omhoog. Content is ook betaald weggezet via LinkedIn en Google.
Gebruikte marketing kanalen
Contentmarketing
Alle content van Magnus ging op de schop. Een volledig nieuwe website, branding en tone-of-voice. Dat betekent dat er een volledig nieuwe contentstrategie ontwikkelt moest worden.
Online strategie
De strategie van Magnus moest in de breedste zin van het woord worden aangepakt. Na een volledige re-brand was het tijd voor een strategie die Magnus op de kaart zou zetten.
SEA
Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie waren volledig ingerichte SEA campagnes die goed scoorde en Magnus een hoop zichtbaarheid en nieuwe klanten opleverde.
Ontdek onze cases
Fugro
Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!
Perfectly Basics
Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.
Bol.com
Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.
Mr. Fillet
Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!
RiskSphere
The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!
Twinckels
Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.
Mechan Groep
Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.
Forbo
Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.
Kooduu
Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.
Dopper
Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.