Dopper
Geen woorden maar daden bij Dopper
Dopper is een merk dat duurzaam geproduceerde, herbruikbare waterflessen produceert. Hiermee wil het bedrijf het gebruik van single-use plastic waterflessen verminderen. De missie en visie sluiten aan bij de wereld anno 2022. De wens om de wereld een beetje beter te maken schijnt ook door in de dagelijkse bedrijfsvoering. Het is geen loze marketingterm die rond wordt gegooid. De mensen binnen Dopper ademen deze missie.
Resultaten
Bij Dopper is Dion aan de slag gegaan als Performance Marketing specialist. Hij was verantwoordelijk voor het opzetten en monitoren van verschillende paid advertisement campagnes. Denk hierbij aan het inrichten en monitoren van Google Ads en het opzetten van social ads.
Gebruikte marketing kanalen
Contentmarketing
Dion is structureel bezig geweest met het monitoren van bestaande campagnes. Toen zomerse seasonality dichterbij kwam is hij bezig gegaan met het opstellen en uitwerken van content voor campagnes in deze periode. Denk hierbij aan de lancering van nieuwe producten en het opstellen van non-branded zoek campagnes.
Programmatic advertising
Dion is gelijk aan de slag gegaan met het monitoren van de huidige campagnes die liepen. Hierin heeft hij in eerste instantie de focus gelegd op de campagnes waar het meeste budget naar toe ging. Deze heeft hij geoptimaliseerd waardoor de ROAS (wat de belangrijkste target was) hoger uitviel.
Social advertising
Wat Dion opviel was dat campagnes in Frankrijk en Spanje nauwelijks tot verkeer en conversies leiden. Niet gek, Dopper is nieuw in deze markten. Na uitvoering overleg kwam Dion tot het besluit dat deze landen een andere strategie nodig hadden, waarbij hoger in de funnel geadverteerd wordt.
Ontdek onze cases
Fugro
Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!
Perfectly Basics
Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.
Bol.com
Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.
Mr. Fillet
Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!
RiskSphere
The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!
Twinckels
Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.
Mechan Groep
Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.
Magnus Black
Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.
Forbo
Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.
Kooduu
Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.