Frendly

Een sterke social start voor Frendly

Frendly is een jong, Nederlands designmeubelmerk, opgericht met liefde voor stijl en sustainability. Ze maken kindermeubilair dat past bij de smaak en esthetiek van de moderne, jonge ouder. De duurzame meubels zijn voor de designliefhebber – en die in de dop – maar ook goed voor de planeet. Daarnaast bieden ze naast verkoop van de meubels ook verschillende abonnementen voor verhuur aan. 

Voor de juiste start en groei op social media, haakten ze contentmarketeer Puck aan.

Hero
Puck
Mols
Tools
Content marketing
SEO
Social media marketing

Resultaten

Puck heeft de verschillende social media kanalen vanaf de start opgezet en hierbij het brandboek gebruikt om de branding door te zetten in online content die. Om de kanalen te laten groeien zette Puck social advertising in, om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te vergroten. Verder heeft Puck veel SEO-werkzaamheden verricht om de website beter zichtbaar te maken. Daarnaast voerde Puck verschillende designopdrachten uit, om de customer journey te verbeteren en de klant meer te verrassen (o.a. met een “thank you card” en een kleurplaat bij elke order).

0
extra volgers op Instagram in 3 maanden.
0 k
nieuwe bezoekers in 3 maanden.
0 k
views op TikTok in 2 maanden.

Gebruikte marketingkanalen

Contentmarketing

Voor een designmerk als Frendly is content misschien wel de belangrijkste marketingpeiler van allemaal. Want alleen met de juiste afbeeldingen, illustraties en copy kun je de doelgroep verleiden tot conversie. Met de ijzersterke designskills van Puck is er alvast een goed begin gemaakt.

Social advertising

Frendly is een relatief nieuw merk. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te vergroten, was slim gebruik van social media cruciaal. Met een uitgekiende social ads-strategie heeft Puck het bereik op verschillende social kanalen meer dan verdubbeld in enkele maanden tijd.

SEO

Omdat de website van Frendly helemaal nieuw was, moesten er veel SEO-werkzaamheden worden gedaan. Denk o.a. aan keywordonderzoek, content maken en optimaliseren en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website.  

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Kooduu

Kooduu schakelde online marketeer Kim in voor hulp bij verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts.

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

McDonald’s

McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.