Een sterke social start voor Frendly

Frendly is een jong, Nederlands designmeubelmerk, opgericht met liefde voor stijl en sustainability. Ze maken kindermeubilair dat past bij de smaak en esthetiek van de moderne, jonge ouder. De duurzame meubels zijn voor de designliefhebber – en die in de dop – maar ook goed voor de planeet. Daarnaast bieden ze naast verkoop van de meubels ook verschillende abonnementen voor verhuur aan. Voor de juiste start en groei op social media, haakten ze contentmarketeer Puck aan.

De resultaten

Puck heeft de verschillende social media kanalen vanaf de start opgezet en hierbij het brandbook gebruikt om de branding door te zetten in online content. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te laten groeien, zette Puck social advertising. Verder heeft Puck veel SEO-werkzaamheden verricht om de website beter zichtbaar te maken. Daarnaast voerde Puck verschillende designopdrachten uit, om de customer journey te verbeteren en de klant meer te verrassen (o.a. met een “thank you card” en een kleurplaat bij elke order).
Extra volgers op Instagram (3 maanden)
+ 0
TikTok views (2 maanden)
+ 0
Nieuwe bezoekers (3 maanden)
+ 0

Gebruikte marketingkanalen

Puck zet verschillende kanalen in om de merkbekendheid van Frendly te laten groeien:

Contentmarketing

Voor een designmerk als Frendly is content misschien wel de belangrijkste marketingpeiler van allemaal. Want alleen met de juiste afbeeldingen, illustraties en copy kun je de doelgroep verleiden tot conversie. Met de ijzersterke designskills van Puck is er alvast een goed begin gemaakt.

Social advertising

Frendly is een relatief nieuw merk. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te vergroten, was slim gebruik van social media cruciaal. Met een uitgekiende social ads-strategie heeft Puck het bereik op verschillende social kanalen meer dan verdubbeld in enkele maanden tijd.

SEO

Omdat de website van Frendly helemaal nieuw was, moesten er veel SEO-werkzaamheden worden gedaan. Denk o.a. aan keywordonderzoek, content maken en optimaliseren en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website.

Ontdek andere cases

Tim-content-marketeer
ContentmarketingCROSEO
+17.4% aankopen vanuit Google Ads.
Renata-allround-online-marketeer-team-lead
SEASEOSocial media marketing
+30% verkopen uit organisch verkeer
Roos-allround-online-marketeer-team-lead-marketingmanager
CROOnline strategieSEA
520% meer bezoekers productpagina's
interview allround online marketeer alex - Endeavour Heroes
E-mailmarketingSEOSocial advertising
123,9% groei in organisch bereik
Kirsten-onine-allround-marketeer
ContentmarketingOnline strategieSEO
Succesvolle Hubspot integratie
Online strategieSEASEO
221 extra sollicitanten