Frendly

Een sterke social start voor Frendly

Frendly is een jong, Nederlands designmeubelmerk, opgericht met liefde voor stijl en sustainability. Ze maken kindermeubilair dat past bij de smaak en esthetiek van de moderne, jonge ouder. De duurzame meubels zijn voor de designliefhebber – en die in de dop – maar ook goed voor de planeet. Daarnaast bieden ze naast verkoop van de meubels ook verschillende abonnementen voor verhuur aan. 

Voor de juiste start en groei op social media, haakten ze contentmarketeer Puck aan.

Hero
Puck
Mols
Tools
Content marketing
SEO
Social media marketing

Resultaten

Puck heeft de verschillende social media kanalen vanaf de start opgezet en hierbij het brandbook gebruikt om de branding door te zetten in online content. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te laten groeien, zette Puck social advertising. Verder heeft Puck veel SEO-werkzaamheden verricht om de website beter zichtbaar te maken. Daarnaast voerde Puck verschillende designopdrachten uit, om de customer journey te verbeteren en de klant meer te verrassen (o.a. met een “thank you card” en een kleurplaat bij elke order).

extra volgers op Instagram in 3 maanden.
0
nieuwe bezoekers in 3 maanden.
0 k
views op TikTok in 2 maanden.
0 k

Gebruikte marketing kanalen

Contentmarketing

Voor een designmerk als Frendly is content misschien wel de belangrijkste marketingpeiler van allemaal. Want alleen met de juiste afbeeldingen, illustraties en copy kun je de doelgroep verleiden tot conversie. Met de ijzersterke designskills van Puck is er alvast een goed begin gemaakt.

Social advertising

Frendly is een relatief nieuw merk. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te vergroten, was slim gebruik van social media cruciaal. Met een uitgekiende social ads-strategie heeft Puck het bereik op verschillende social kanalen meer dan verdubbeld in enkele maanden tijd.

SEO

Omdat de website van Frendly helemaal nieuw was, moesten er veel SEO-werkzaamheden worden gedaan. Denk o.a. aan keywordonderzoek, content maken en optimaliseren en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website.  

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries moest tijdelijk een vacature vullen. Iemand die de webshop kon uitbreiden en verbeteren. Jordi bleek de ideale match!

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.