Frendly

Een sterke social start voor Frendly

Frendly is een jong, Nederlands designmeubelmerk, opgericht met liefde voor stijl en sustainability. Ze maken kindermeubilair dat past bij de smaak en esthetiek van de moderne, jonge ouder. De duurzame meubels zijn voor de designliefhebber – en die in de dop – maar ook goed voor de planeet. Daarnaast bieden ze naast verkoop van de meubels ook verschillende abonnementen voor verhuur aan. 

Voor de juiste start en groei op social media, haakten ze contentmarketeer Puck aan.

Hero
Puck
Mols
Tools
Content marketing
SEO
Social media marketing

Resultaten

Puck heeft de verschillende social media kanalen vanaf de start opgezet en hierbij het brandbook gebruikt om de branding door te zetten in online content. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te laten groeien, zette Puck social advertising. Verder heeft Puck veel SEO-werkzaamheden verricht om de website beter zichtbaar te maken. Daarnaast voerde Puck verschillende designopdrachten uit, om de customer journey te verbeteren en de klant meer te verrassen (o.a. met een “thank you card” en een kleurplaat bij elke order).

0
extra volgers op Instagram in 3 maanden.
0 k
nieuwe bezoekers in 3 maanden.
0 k
views op TikTok in 2 maanden.

Gebruikte marketing kanalen

Contentmarketing

Voor een designmerk als Frendly is content misschien wel de belangrijkste marketingpeiler van allemaal. Want alleen met de juiste afbeeldingen, illustraties en copy kun je de doelgroep verleiden tot conversie. Met de ijzersterke designskills van Puck is er alvast een goed begin gemaakt.

Social advertising

Frendly is een relatief nieuw merk. Om het bereik en de naamsbekendheid van Frendly te vergroten, was slim gebruik van social media cruciaal. Met een uitgekiende social ads-strategie heeft Puck het bereik op verschillende social kanalen meer dan verdubbeld in enkele maanden tijd.

SEO

Omdat de website van Frendly helemaal nieuw was, moesten er veel SEO-werkzaamheden worden gedaan. Denk o.a. aan keywordonderzoek, content maken en optimaliseren en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website.  

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Twinckels

Wat deed Renata eigenlijk niet voor Twinckels? Van het beheren van data tot e-mailmarketing, SEO, SEA en CRO. Ze deed het allemaal.

Mechan Groep

Onze hero Jimmy gooide alles in de strijd om de Mechan Groep online op de kaart te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Forbo

Jesse ging aan de slag als allround marketeer bij het Global marketing team en had een coördinerende functie richting andere landen.

Kooduu

Kooduu schakelde online marketeer Kim in voor hulp bij verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts.

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de doorontwikkeling van hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.