Eco Boats Amsterdam

Naamsbekendheid voor Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam is een bootverhuurder in Amsterdam die prachtige sloepen verhuurt aan zowel locals als toeristen. De naam zegt het al: Eco Boats zet zich in voor ecologisch verantwoord varen. Dit doen ze door onder andere elektrische sloepen aan te bieden en mee te helpen aan het schoonhouden van de grachten door bijvoorbeeld plastic vissen aan te bieden tijdens het varen.

De Grachtengordel van Amsterdam behoort tot UNESCO Werelderfgoed en is zeer geliefd bij inwoners en toeristen. Dit wil Eco Boats Amsterdam graag zo houden door ervoor te zorgen dat de grachten zo min mogelijk vervuild worden.

Hero
Renata
Islamagic
Tools
SEA
SEO
Social media marketing

Resultaten

Renata kwam via Endeavour Heroes terecht bij Eco Boats Amsterdam om de online marketing werkzaamheden uit te voeren. Het grootste doel van het bedrijf was de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in de Google zoekresultaten te staan. Renata hield zich voornamelijk bezig met SEO om dit doel te bereiken. Daarnaast waren andere online marketing werkzaamheden ook een belangrijk onderdeel, zoals: SEA, social media marketing en contentmarketing.

0
Stijging in totaal verkeer naar de website
0 %
Stijging in verkeer vanuit organic search
0 %
Van de conversies uit organic search

Gebruikte marketing kanalen

SEO

Op basis van de belangrijkste pijlers van SEO optimaliseert Renata de website. Denk o.a. aan keyword onderzoek, content maken én optimaliseren en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op de website.

SEA

Renata zet Google Ads campagnes, Facebook advertenties en Instagram advertenties in om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te verhogen.

Social media marketing

Om het doel van Eco Boats Amsterdam te behalen houdt Renata ook de social media kanalen bij, en regelt samenwerkingen met lokale micro-influencers.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Solvinity

Solvinity had een behoorlijk lijst met marketingtaken die opgepakt moesten worden. Dit was geen enkel probleem voor Hero Alex. Binnen no-time kwamen er prachtige resultaten naar voren.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

McDonald’s

McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.

Vrij Nederland

Papieren media hebben het zwaar nu enorme hoeveelheden content gratis online te verkrijgen zijn. Ook opinieblad Vrij Nederland had moeite haar abonnees op peil te houden. Vanwege haar brede basiskennis in online marketing schakelden ze online marketing specialist Renata in.

Kyocera

Kyocera Nederland wilde meer resultaat behalen met leadgeneratie. Allround online marketeer Mitchel pakte dit project met beide handen aan en realiseerde naast een groei in leads ook een substantiële daling in kosten.