Janneke-Copywriter

Meer weten? Neem contact op.

Waarom social advertising de brandstof is om je e-commerce bedrijf een boost te geven

social-advertising-ecommerce-header - endeavour heroes
Janneke
okt 05, 2020
- 4 min lezen

Hoewel sociale media vooral bekend staan om het creëren van bereik en brand awareness, is het ook een krachtige medium voor verkoop. Ontdek hoe jij maximaal kunt profiteren van sociale advertenties. Bereik mensen op het juiste moment en met de juiste content door middel van social advertising.

Nu steeds meer gebruikers hun aankopen online doen, is sociale media ook een belangrijk kanaal voor e-commerce geworden. Volgens Statista geeft 30% van de consumenten aan weleens iets gekocht te hebben via sociale media. En dat is niet alles, want 70% van de consumenten leest recensies van producten die ze willen kopen op sociale mediaplatforms als Pinterest, Facebook en Instagram.

Het belang van social advertising in e-commerce

  • Waarom is social advertising relevant voor jouw e-commerce strategie?
  • Conclusie
  • Social media expert inhuren

Waarom is social advertising relevant voor jouw e-commerce strategie?

De steeds veranderende algoritmen op social media zorgen voor een negatieve invloed op het organische bereik. Het sociale medialandschap is competitief. Het is dan ook vaak lastig om aandacht te krijgen en zichtbaar te zijn op de verschillende platformen. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Door te investeren in social advertising geef jij jouw e-commerce strategie direct een boost. Wij leggen graag uit waarom de investering in social advertising het waard is.

Betaalde advertenties zorgen voor haarscherpe targeting omdat je gebruik kunt maken van meerdere parameters. De parameter variëren van interesses tot locatie- en consumptiepatronen. Je kunt advertenties optimaliseren voor jouw bedrijfsdoelstellingen. Hierdoor nemen jouw inkomsten toe. Elke bestede cent telt natuurlijk. Het gaat niet alleen om aanwezig zijn, maar ook om aanwezig zijn op het juiste moment en met de juiste inhoud. Dit is wat social media een krachtig medium maakt voor verkoop.

Kortom, hoewel sociale media bekend staan om het creëren van brand awareness, is het ook een krachtig medium voor verkoop. Om die reden is het van cruciaal belang voor bedrijven (en met name retailers) om een sterke aanwezigheid op social media te hebben. Dit kan namelijk een cruciale rol spelen in de customer journey.

Waarom Social Advertising Essentieel is voor E-commerce Succes
Heb jij voor Instagram shopping al ingesteld? Snel in 5 stappen ingesteld!

Wat zijn de beste manieren om online nieuwe klanten te krijgen?

De beste manier is om ten eerste een relevante, maar brede doelgroep te targeten in de customer journey. Hierbij target je mensen op basis van demografische doelgroepen, interesse en lookalike-doelgroepen. Dit zijn doelgroepen die gericht zijn op personen waarvan je weet dat ze jouw merk eerder hebben gekocht of met jouw merk bezig zijn geweest. Het gaat erom een breed net uit te werpen naar iedereen waarvan jij denkt dat ze met jouw merk zullen resoneren, om ze vervolgens op te warmen tot conversies.

Onderzoek doen en interviews afnemen met belangrijke klanten om een goed begrip te krijgen van het gedrag van jouw klanten is van cruciaal belang. Met zo’n onderzoek kun je gepersonaliseerde en zinvolle inhoud maken om de consument tijdens zijn reis te interesseren. Iets om te onthouden is echter dat het creëren van gepersonaliseerde ervaringen niet alleen gaat over posten op een bepaald moment. Het gaat erom te bedenken wat jouw doelen zijn en wanneer het voor jou (en je potentiële klant) het beste zou zijn om aan jouw inhoud te worden blootgesteld. Om mensen door de trechter te halen, moet je je afvragen waar je de consument naartoe wilt brengen en vooral ook welk pad ze moeten afleggen. 

Conclusie

Social advertising is een onmisbare tool voor elk e-commerce bedrijf. Het helpt niet alleen bij het vergroten van het bereik en de zichtbaarheid, maar speelt ook een belangrijke rol in de customer journey, van bewustwording tot aankoop. De juiste inzet van social advertising kan de verkoop significant verhogen. Een effectieve methode om nieuwe klanten te werven, is het targeten van brede, maar relevante doelgroepen, inclusief lookalike-doelgroepen. Daarnaast is het uitvoeren van diepgaand onderzoek en klantinterviews, essentieel om gepersonaliseerde en boeiende content te creëren. Het is belangrijk om na te denken over de optimale timing en de gewenste klantreis om effectief door de sales funnel te leiden.

Social media expert inhuren?

Wil je graag aan de slag met social media advertising na het lezen van dit artikel en kan je wel wat hulp gebruiken van een social media specialist? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Je kunt al een social media expert inhuren vanaf een dag per week. Wij hebben talentvolle social media specialisten in huis die jouw bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen. We zullen samen kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen. 

Complete online marketing uitbesteden? Ook dat is mogelijk bij Endeavour Heroes! Bekijk onze diensten.

Ook interessant?