Alles wat je moet weten over upcoming audio-platform Clubhouse


- april 22, 2021
Heb jij al een uitnodiging voor het exclusieve social media platform Clubhouse? Sinds maart 2021 groeit deze audio-app in rap tempo. Toegang krijgen kan op twee manieren. Óf je bent een van de gelukkigen die wordt uitgenodigd door een gebruiker, óf je sluit krijgt toegang via de wachtlijst. In dit artikel vertel ik je alles over dit nieuwe platform en waarom het zo populair is.
Hoe werkt Clubhouse?

Beroemdheden loven Clubhouse

Clubhouse inzetten voor je marketingstrategie
Social media marketing is de laatste jaren uitgegroeid tot een niet te vermijden onderdeel van je online marketingstrategie. Ook Clubhouse hoort hier nu dus bij. Doordat het platform relatief nieuw is, liggen er op dit moment grote kansen om jouw bedrijf te laten opvallen. Wil jij aan de slag met Clubhouse? Start dan met de volgende drie actiepunten.
1. Nodig externe sprekers uit
Heeft jouw organisatie raakvlakken met een invloedrijke spreker op Clubhouse? Dan is het interessant om een samenwerking aan te gaan. Nodig de spreker uit voor je room en promoot jouw kanaal via de spreker.
2. Deel je kennis
Voor Clubhouse geldt net als voor andere social media kanalen: deel je kennis met anderen om jezelf te profileren als expert. Houd wel in je achterhoofd dat wat je deelt interessant moet zijn voor een breed publiek.
3. Praat mee in rooms van anderen
In Clubhouse is het mogelijk om virtueel je hand op te steken en deel te nemen aan een gesprek. Deze functionaliteit kan je gebruiken door een impactvolle vraag te stellen of jouw mening te geven. Exposure onder alle deelnemers van deze ruimte kan zorgen voor meer bekendheid, mits je de juiste snaar raakt.
Kortom, Clubhouse is een populair, nieuw audio-platform waar interactie centraal staat. Door de exclusiviteit van deelname is het lastig inschatten hoe groot dit platform zal worden, maar op dit moment is het zeker een interessant platform om je merk te laten zien.
Geïnteresseerd in Clubhouse?
Tags
Ook interessant?
Kleurenpsychologie: wat zeggen jouw ‘brand colours’ over je merk?
Kleurenpsychologie: wat zeggen jouw ‘brand colours’ over je merk? Wacht niet en breng wat kleur in...
De kracht van online communities
In deze blog legt Karima je alles uit over de kracht van communities en waarom dit...