Allround online marketeer Dion

Meer weten? Neem contact op.

Meet allround online marketeer Dion!

Meet allround online marketeer Dion
Dion Brouwer
okt 20, 2022
- 5 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag: meet allround online marketeer Dion!

Hoi Dion! Vertel eens iets over jezelf?

Natuurlijk. Mijn naam is Dion, ik ben 25 jaar oud en ik woon in Haarlem. Ik kom oorspronkelijk uit Halfweg, een heel klein dorp tussen Amsterdam en Haarlem in. Ik heb de opleiding Commerciële Economie gevolgd (wie niet..) aan de Hogeschool van Amsterdam, nadat ik daarvoor bijna twee jaar journalistiek aan de VU gestudeerd heb.

In mijn vrije tijd houd ik ervan om te gaan sporten. Dit kunnen verschillende soorten sport zijn; fitnessen in de sportschool, basketballen met wat maten, hardlopen of boxen. Daarnaast ben ik zeker niet vies van een borreltje op z’n tijd, heb ik graag mijn vrienden om mij heen en ook een hapje buiten de deur eten staat regelmatig op mijn agenda.

Verder ben ik graag ondernemend bezig. Al enkele jaren heb ik mijn eigen kledingmerk, waar de nodige tijd in gaat zitten. Daarnaast ben ik nu met wat mensen bezig met het opzetten van een eigen feest, omdat we vinden dat de uitgaansgelegenheden in Haarlem op dit moment erg tekort schieten.

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Wakker maken? In de nacht? Hmm.. Vroeger heb ik nog wel eens m’n wekker in de nacht gezet om dan iets van sport op de televisie te kijken. Tegenwoordig kun je me ’s nachts beter laten liggen. Althans.. voor een verre reis naar een mooi land, daar kun je me wel voor wakker maken!

Hoe ben je bij Heroes terecht gekomen?

Toen ik begin dit jaar in de laatste fase van mijn scriptie zat, was ik eens gaan rondkijken op LinkedIn naar vacatures. Ik wilde namelijk niet in een zwart gat vallen en voor een paar maanden een ongeschoold baantje moeten nemen omdat mijn studiefinanciering af liep. Toen zag ik de vacature van Endeavour Heroes voorbij komen. Één van mijn beste vrienden werkte al voor Endeavour en ik wist dat hij erg te spreken was over het bedrijf. Daarnaast was ik ook al op een paar borrels/feestjes van Endeavour geweest, dus ik wist al enigszins hoe de bedrijfscultuur was. 1 + 1 werd voor mij zo heel snel twee en na een korte sollicitatieperiode – waarvan een deel op grootte hoogte op de piste in Oostenrijk – mocht ik mijzelf een Hero noemen.

Zou je Heroes aanraden aan andere online marketeers en waarom?

Ik zou het zeker aanraden. Endeavour is een heerlijk bedrijf met een hele fijne bedrijfscultuur waarbij de lijntjes onderling erg kort zijn. Daarnaast biedt Heroes je in eerste instantie een traineeship aan, waarmee je in twee maanden tijd een enorme hoeveelheid kennis tot je krijgt. Hier zou je normaal gesproken al een hele opleiding voor moeten volgen. Wat ik ook fijn vind is dat ook nadat je bij een opdrachtgever zit, de lijntjes naar de specialisten binnen Endeavour kort blijven. Zo is hulp altijd dichtbij wanneer je even ergens niet uit komt.

Bij welke opdrachtgever werk je?

Op dit moment werk ik voor The Hospitalitist, wat eigenlijk een uitzendbureau is in het hogere hospitality segment (al zullen ze het niet leuk vinden dat ik het een uitzendbureau noem). Wat The Hospitalitist uniek maakt is dat zij echt met aandacht voor de wensen van hun talenten kijken naar de beste plaatsingen. Daarnaast bieden ze zowel intern als extern trainingen aan, waardoor je je als talent of partner kunt blijven ontwikkelen. Wij hebben bij Endeavour Heroes zelf ook (leiderschap)trainingen, die worden bijvoorbeeld ook verzorgd door The Hospitalitist. 

Daarnaast werk ik nog voor Lusso Lifestyle, een premium bestekmerk.

Wat is er leuk aan werken bij deze opdrachtgever?

Het leuke aan werken bij The Hospitalitist is het werken in een jong en gedreven team. Veel van de mensen die daar op kantoor werken zijn ooit begonnen als talent, wat laat zien hoe goed de doorgroeimogelijkheden zijn.

Het leuke aan werken bij Lusso is dat het in de basis erg vergelijkbaar is met mijn eigen kledingmerk, HAFFET. Allebei zitten we in het hogere segment en hebben we een vrij uniek product. Het leuke hieraan is dat ik veel dingen kan leren die ik later ook bij mijn eigen merk kan gebruiken, en vice versa. 

Wat doe je precies bij je opdrachtgever?

Bij The Hospitalitist richt ik mij voornamelijk op het stukje groei. Dit doe ik door middel van SEA en SEO, oftewel betaalde en onbetaalde optimalisaties en advertenties. 

Bij Lusso is mijn rol iets breder, omdat we maar met z’n tweeën zijn. Ik richt mij hier ook op het opzetten en optimaliseren van advertenties, maar ben hier bijvoorbeeld ook in beheer van het social media kanaal. Ik merk dat dit mij ook wel ligt, omdat ik hier ook erg mijn creativiteit kwijt kan.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Tools genoeg om op te noemen. Lekker opsommen:

  • Zoekvolume tool
  • Google Ads
  • Facebook Business Manager
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google Datastudio
  • Canva
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Premiere Pro
  • Slack
  • Figma
  • Shopify
  • Klaviyo
  • Mailchimp
  • Instagram
  • Pinterest Manager
  • Channable
  • Google Merchant Center
  • WordPress
  • Umbraco
Wat hoop je te bereiken?

Ik wil de bedrijven waar ik voor werk graag naar een hoger level tillen, op wat voor manier ze dat dan ook voor ogen hebben. Uiteindelijk wil ik zoveel mogelijk kennis op doen, zodat ik met mijn eigen bedrijf mooie dingen neer kan zetten.

Wat is jouw specialiteit?

Creatief en analytisch denken. Cijfers met gevoelens mengen. Out of the box denken.

Heb je een toekomstdroom?

Kunnen werken aan iets wat ik zelf heb opgezet, en op vakantie kunnen gaan wanneer ik wil. Mag ook allebei tegelijk.

Zo, Dion... Zo te zien heb je dat gat na je studie goed op weten te vullen. Volgens mij heb je elk onderdeel van online marketing wel een keer aangetikt. We zijn allemaal benieuwd naar de mooie dingen die jij in de toekomst nog gaat doen!

Ook interessant?