Emerce
Nieuwe online campagnes voor Emerce
Emerce’ missie is om koplopers en beslissers digitaal te verbinden door middel van onafhankelijke, inspirerende inhoud. Emerce’ platform omvat dagelijks online nieuws, het magazine, de Emerce 100, eGuide, e-mailmarketing, video en evenementen. Het organiseert prijzen zoals de Dutch Interactive Awards. De Emerce Academy leidt e-businessprofessionals op tot toonaangevende innovators in de branche.
Het platform van Emerce heeft een knowledgebase waar ze, door middel van whitepapers van klanten, leadgeneratie campagnes draaien. Door het vertrek van een collega mocht Janneke deze taken oppakken.
Het is fijn samenwerken met Janneke, we hebben ieder onze eigen taken in het campagne management. Janneke is zeker een waardevolle aanvulling.
Resultaten
Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een aantal prachtige resultaten.
Dit ging vooral door middel van team effort en goed overleg met collega’s binnen en buiten het campagneteam. De opstart van een campagne kost nu wat meer tijd, maar worden daardoor wel vaker snel en succesvol afgerond.
Janneke heeft zich de werkzaamheden goed eigen gemaakt. Bij Emerce is het 'learning by doing'.
Janneke is in het diepe gesprongen en kwam snel goed bovendrijven.
Zij beoordeelt de content voor we een campagne aannemen, en adviseert zonodig. Ze pakt deze rol goed op zodat de campagnes nu vlotter doorlopen.
Gebruikte marketing kanalen
Content marketing
Door tests op te zetten om te ontdekken wat lezers het meest triggert, wist Janneke de content van Emerce te optimaliseren.
E-mail marketing
E-mail marketing is belangrijk. Sinds Janneke het team is komen versterken is Emerce gestart met een nieuw e-mailprogramma. Personalisatie van content wordt daarin de volgende stap.
Online strategie
Na beoordeling van de content wordt de nodige informatie bij de klant opgehaald. Bij iedere promotie kijkt Janneke naar de resultaten. Deze learnings neemt ze nu ook mee naar nieuwe campagnes.

Ontdek onze cases
Twinckels
Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.
Mechan Groep
Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.
Magnus Black
Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.
Forbo
Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.
Kooduu
Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.
Dopper
Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.
Frendly
Puck vergrootte als contentmarketeer het bereik en de naamsbekendheid van Frendly. Dit deed ze door middel van social advertising, SEO-werkzaamheden en verschillende designopdrachten om de customer journey te verbeteren.
Eco Boats Amsterdam
Renata vergrootte de naamsbekendheid en online zichtbaarheid van Eco Boats Amsterdam door hun website te optimaliseren, advertentiecampagnes uit te voeren, en de social media kanalen bij te houden.
Wild Digital
Emma werd via het Endeavour Heroes development traineeship gevonden door Wild Digital. Samen bepaalden ze haar training en na enkele maanden had Emma alle vaardigheden in huis om fulltime aan de slag te gaan.
Vue Cinemas
Mitchel zette effectieve copywriting, visuals, CRO en SEO in om de website en app van Vue Cinemas te optimaliseren. Zijn verbeteringen zorgden voor meer bezoekers, hogere beoordelingen en een stijging in online conversies.