Nieuwe online campagnes voor Emerce
- Contentmarketing, E-mailmarketing, Online strategie
Emerce’s missie is om koplopers en beslissers digitaal te verbinden door middel van onafhankelijke, inspirerende inhoud. Emerce’ platform omvat dagelijks online nieuws, het magazine, de Emerce 100, eGuide, e-mailmarketing, video en evenementen. Het organiseert prijzen zoals de Dutch Interactive Awards. De Emerce Academy leidt e-businessprofessionals op tot toonaangevende innovators in de branche.
Het platform van Emerce heeft een knowledgebase waar ze, door middel van whitepapers van klanten, leadgeneratie campagnes draaien. Door het vertrek van een collega mocht Janneke deze taken oppakken.
De resultaten
Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een aantal prachtige resultaten.
Dit ging vooral door middel van team effort en goed overleg met collega’s binnen en buiten het campagneteam. De opstart van een campagne kost nu wat meer tijd, maar worden daardoor wel vaker snel en succesvol afgerond.
Gebruikte marketingkanalen
Contentmarketing
E-mailmarketing
E-mailmarketing is belangrijk. Sinds Janneke het team is komen versterken is Emerce gestart met een nieuw e-mailprogramma. Personalisatie van content wordt daarin de volgende stap.
Online strategie
Na beoordeling van de content wordt de nodige informatie bij de klant opgehaald. Bij iedere promotie kijkt Janneke naar de resultaten. Deze learnings neemt ze nu ook mee naar nieuwe campagnes.