Emerce

Nieuwe online campagnes voor Emerce

Emerce’ missie is om koplopers en beslissers digitaal te verbinden door middel van onafhankelijke, inspirerende inhoud. Emerce’ platform omvat dagelijks online nieuws, het magazine, de Emerce 100, eGuide, e-mailmarketing, video en evenementen. Het organiseert prijzen zoals de Dutch Interactive Awards. De Emerce Academy leidt e-businessprofessionals op tot toonaangevende innovators in de branche.

Het platform van Emerce heeft een knowledgebase waar ze, door middel van whitepapers van klanten, leadgeneratie campagnes draaien. Door het vertrek van een collega mocht Janneke deze taken oppakken. 

Het is fijn samenwerken met Janneke, we hebben ieder onze eigen taken in het campagne management. Janneke is zeker een waardevolle aanvulling.

Hero
Janneke
Bladt
Tools
Content marketing
Email Marketing
Online strategie

Resultaten

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een aantal prachtige resultaten.
Dit ging vooral door middel van team effort en goed overleg met collega’s binnen en buiten het campagneteam. De opstart van een campagne kost nu wat meer tijd, maar worden daardoor wel vaker snel en succesvol afgerond. 

Janneke heeft zich de werkzaamheden goed eigen gemaakt. Bij Emerce is het 'learning by doing'.

Janneke is in het diepe gesprongen en kwam snel goed bovendrijven.

Zij beoordeelt de content voor we een campagne aannemen, en adviseert zonodig. Ze pakt deze rol goed op zodat de campagnes nu vlotter doorlopen.

Gebruikte marketing kanalen

Content marketing

Door te beginnen met de beoordeling van content, en het doen van tests om te ontdekken van lezers het meest triggert, wist Janneke de content van Emerce te optimaliseren. 

E-mail marketing

E-mail marketing is belangrijk. Sinds Janneke het team is komen versterken is Emerce gestart met een nieuw e-mailprogramma. Personalisatie van content wordt daarin de volgende stap. 

Online strategie

Na beoordeling van de content wordt de nodige informatie bij de klant opgehaald. Bij iedere promotie kijkt Janneke naar de resultaten. Deze learnings neemt ze nu ook mee naar nieuwe campagnes. 

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Kooduu

Kooduu schakelde online marketeer Kim in voor hulp bij verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts.

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Frendly

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

McDonald’s

McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.