Emerce

Nieuwe online campagnes voor Emerce

Emerce’ missie is om koplopers en beslissers digitaal te verbinden door middel van onafhankelijke, inspirerende inhoud. Emerce’ platform omvat dagelijks online nieuws, het magazine, de Emerce 100, eGuide, e-mailmarketing, video en evenementen. Het organiseert prijzen zoals de Dutch Interactive Awards. De Emerce Academy leidt e-businessprofessionals op tot toonaangevende innovators in de branche.

Het platform van Emerce heeft een knowledgebase waar ze, door middel van whitepapers van klanten, leadgeneratie campagnes draaien. Door het vertrek van een collega mocht Janneke deze taken oppakken. 

Het is fijn samenwerken met Janneke, we hebben ieder onze eigen taken in het campagne management. Janneke is zeker een waardevolle aanvulling.

Hero
Tools
Content marketing
Email Marketing
Online strategie

Resultaten

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een aantal prachtige resultaten.
Dit ging vooral door middel van team effort en goed overleg met collega’s binnen en buiten het campagneteam. De opstart van een campagne kost nu wat meer tijd, maar worden daardoor wel vaker snel en succesvol afgerond. 

Janneke heeft zich de werkzaamheden goed eigen gemaakt. Bij Emerce is het 'learning by doing'.

Janneke is in het diepe gesprongen en kwam snel goed bovendrijven.

Zij beoordeelt de content voor we een campagne aannemen, en adviseert zonodig. Ze pakt deze rol goed op zodat de campagnes nu vlotter doorlopen.

Gebruikte marketing kanalen

Content marketing

Door tests op te zetten om te ontdekken wat lezers het meest triggert, wist Janneke de content van Emerce te optimaliseren. 

E-mail marketing

E-mail marketing is belangrijk. Sinds Janneke het team is komen versterken is Emerce gestart met een nieuw e-mailprogramma. Personalisatie van content wordt daarin de volgende stap. 

Online strategie

Na beoordeling van de content wordt de nodige informatie bij de klant opgehaald. Bij iedere promotie kijkt Janneke naar de resultaten. Deze learnings neemt ze nu ook mee naar nieuwe campagnes. 

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Kindergarden

Ontdek hoe Maartje bij Kindergarden heeft bijgedragen aan het succes van WorkFamily Solutions door social- en contentmarketing.

De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries moest tijdelijk een vacature vullen. Iemand die de webshop kon uitbreiden en verbeteren. Jordi bleek de ideale match!

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.