Waarom werk jij in advertising?

De titel van dit artikel is een vraag die ik regelmatig krijg. En ja, als echte – ethische – millennial heb ik moeite die vraag te beantwoorden. Want om heel eerlijk te zijn: ik ben niet trots op hoe het er nu aan toe gaat. Het vertrouwen in de advertising industry heeft een dieptepunt bereikt. En ik ben bang dat mensen mij als onderdeel van het probleem ervaren.

Hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen? Daar schreef ik een stuk over voor Frankwatching. Spoiler: Het heeft te maken met hoe we het uitfaseren van third-party cookies als reset-knop kunnen gebruiken. Een reset die hard nodig is om het anders te doen. Om advertising als geheel relevanter, maar vooral ook aangenamer te maken.

,, Great advertising is the best builder of trust. so yes, we need to sort out the industry but we also need to get back to great ads. – Keith Weed”

En wie weet… Misschien kan ik dan over twee jaar de vraag ‘waarom werk jij in advertising?’ met volle trots beantwoorden met: “Omdat ik mensen wil verbinden met de merken die er voor hen toe doen. En omdat wij – als biljoenenindustrie – grote sociale veranderingen teweeg kunnen brengen.” Het doet mij goed dat wij bij Endeavour Heroes er in ieder geval wel al zo in staan. Geef jij het stokje door? Lees het volledige stuk op Frankwatching.

Ook behoefte aan data warehousing?

Download Onze gratis whitepaper

Download

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen