Meer merk-bekendheid voor Mr. Fillet

In oktober 2022 startte Bob bij Mr. Fillet. Dit bedrijf verkoopt ambachtelijke kip dat met de hand wordt gefileerd, en doet dit zonder een ‘middle man’, wat betekent dat de verkoopprijs een stuk aantrekkelijker wordt voor de consument. Maar dit is niet de enige USP van Mr. Fillet, de kip wordt ook nog eens gratis thuisbezorgd, en op werkdagen vóór 10.00 besteld = dezelfde avond nog je bestelling in huis. Met een hoofdkantoor in Bunschoten-Spakenburg, en inmiddels al meerdere fysieke winkels in de omgeving was Mr. Fillet al goed op weg. Toch zag het mogelijkheden om te groeien. Het bedrijf wilde meer merkbekendheid genereren in Nederland en was ook al bezig met plannen voor België. Er werd gesproken over het gebruik van social-mediakanalen zoals Facebook en Instagram, en op de lange termijn zelfs een TikTok account. Mr. Fillet zocht naar iemand die de marketing zelfstandig uit kon voeren en samen met een ander marketingbedrijf de grootse plannen zou afstemmen. Bob was the man for the job!

resultaten

Mr. Fillet werkte al met een marketingbedrijf dat de website en paid advertising verzorgt. Bob had de schone taak om de bekendheid van het merk te vergroten op een organische manier. Hij richtte zich onder andere op het verzorgen van organische posts op verschillende social-mediakanalen. Ook had het bedrijf ooit gedacht aan het versturen van e-mails naar klanten, maar dit was nog niet volledig van de grond gekomen. Bob richtte from scratch een volledige e-mailcampagne in. Hij creëerde een tone of voice, maakte layouts voor verschillende type e-mails, en organiseerde het zo dat het bedrijf het na zijn vertrek eenvoudig zelf kon oppakken. En met succes! De cijfers hiernaast zijn zeker om over naar huis te schrijven.

 
+ 57.2%

Gemiddelde open-rate e-mails

212.073

Totaal verzonden e-mails

€ 1.48

Omzet per verstuurde e-mail

De aanpak

Voor Mr. Fillet werd een duidelijke online strategie ontwikkeld, inclusief een eigen tone of voice die goed aansloeg bij de doelgroep. Vanuit die basis werd e-mailmarketing opgezet via Reloadify, met verschillende formats zoals productlanceringen, recepten, feestdagenmails en updates — met hoge open rates als resultaat. Ook op social media werd gewerkt aan zichtbaarheid: alle organische content voor Facebook en Instagram werd gepland en beheerd via Meta Planner, om structuur en continuïteit te waarborgen.

quote-purple

Bob is een betrouwbare jongen die netjes zijn afspraken nakomt. Bob had weinig sturing nodig en deed lekker z’n ding. Zo is Bob met name druk geweest met de sociale uitingen en de mailing. Ook liep de samenwerking via Endeavour Heroes heel soepel. Wij wensen Bob veel succes in z’n verdere carrière!

Interesse in een inhouse marketeer?

Marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen