case - Personeels- werving voor McDonald's​

McDonald’s kwam naar Heroes met een uitdaging op het gebied van personeelswerving. Allround online marketeer Fanny maakte eerst een uitgebreide analyse van de huidige situatie, om vervolgens de verbeterpunten te identificeren. Aan de hand van deze punten kon een plan van aanpak in de vorm van ‘lokale inbound recruiting’ worden gemaakt, oftewel: het gebruik van online marketing om sollicitanten te werven. Het inzetten van verschillende kanalen, en deze constant testen en optimaliseren, leverde mooie resultaten op.

Resultaten

Door een combinatie te maken van verschillende kanalen werden mooie resultaten behaald. Na een uitgebreide analyse van de huidige verbeterpunten konden in 3 maanden maar liefst 221 nieuwe medewerkers worden geworven.

+221

Extra sollicitanten

+320%

Meer sollicitaties via orgaic search

+211%

Meer sollicitaties via vacaturesites

+188%

Meer sollicitaties via paid search

de aanpak

Voor McDonald’s werd een gerichte online strategie opgezet, gebaseerd op duidelijke pijnpunten en verbeterkansen. Een slimme SEA-aanpak met sterke copy zorgde voor bijna een verdubbeling van het aantal sollicitaties. Daarnaast leidde een verbeterde SEO-strategie tot een meer dan verdrievoudigd resultaat op de vacaturepagina’s.

quote-purple

Heroes werkt efficiënt en flexibel. Zij hebben de specialistische kennis. Ik zou ze zeker aanraden bij online uitdagingen en vraagstukken!​

Interesse in een inhouse marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen