Leadgeneratie voor Kyocera

Leadgeneratie is voor iedere B2B-organisatie een uitdaging, en dat gold ook voor Kyocera Nederland. Als leverancier van hoogwaardige print- en document oplossingen bedient Kyocera zowel het MKB als grote organisaties met betrouwbare, duurzame technologie. Hoewel er al een stevige basis lag, was er behoefte aan meer structuur, focus en resultaat binnen de online marketingaanpak. Daarom werd externe expertise ingeschakeld om de leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen. Het concrete doel: binnen zes maanden na implementatie maar liefst 300 ‘sales qualified leads’ genereren, en daarmee een directe bijdrage leveren aan de commerciële doelstellingen.

resultaten

6 maanden na implementatie zien wij dat het doel ruimschoots is bereikt. In de laatste maanden werd gemiddeld maar liefst 200 leads per maand behaald.

 
+180%

Extra leads per maand

-51%

Minder kosten per lead

+3.2%

Toename in leads per maand

+238%

Toename Facebook-volgers

De aanpak

Een sterke online strategie vormde de basis voor het verbeteren van de leadgeneratie. Google Ads werd effectief ingezet om de ROI te verhogen, terwijl SEO bijdroeg aan een duurzame online zichtbaarheid. Door de slimme combinatie van deze kanalen werd het maximale uit het marketingbudget gehaald.

quote-purple

Mooie tent met goeie mensen. Samenwerking met Endeavour Heroes heeft onze online strategie en leadgeneratie in een enorme stroomversnelling gebracht. Overweeg je Heroes in te zetten? Wil je hierover praten en heb je een nieuwe printer of MFP nodig, dan moet je zeker even contact met ons opnemen.

Interesse in een inhouse marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen