Een frisse blik op social media bij Kooduu

Kooduu is een lifestylemerk dat multifunctionele woonaccessoires aanbiedt die zowel binnen als buiten te gebruiken zijn. Hun bestseller, de Kooduu Synergy, combineert een Bluetooth-speaker, design LED-lamp en wijnkoeler in één stijlvol product. Kooduu richt zich op zowel de B2B- als B2C-markt. Voor de optimalisatie van hun online marketingaanpak zochten ze ondersteuning bij diverse technische vraagstukken en de inrichting van hun social media kanalen. Er werd een strategie ontwikkeld voor contentdistributie, een zakelijke Pinterest Business Hub opgezet en er werd gewerkt aan het uitbreiden van de social base. Ook kregen de social advertenties een frisse en doelgerichte update.

De resultaten

Data uit eerdere campagnes vormde de basis voor een nieuwe campagnestrategie. Na de lancering van de social campagnes werden de resultaten nauwgezet gemonitord en waar nodig geoptimaliseerd. Dit leidde al snel tot mooie resultaten. Daarnaast zorgde een scherpe focus op online beeldgebruik voor een sterkere en meer consistente visuele presentatie van Kooduu.

+1,500

Nieuwe volgers Instagram (in 1 week)

+180%

Toename in online sales

 

+20%

Meer website kliks

+2,600

Engagement via Pinterest (1 maand)

 

Aanpak

Voor Kooduu werd een mix van kanalen ingezet om online groei te realiseren. Via contentmarketing werd getest welke visuals het beste presteerden en werd de Pinterest Business Hub geoptimaliseerd en visueel versterkt. Webanalytics hielp om inzichten uit eerdere campagnes te vertalen naar effectievere nieuwe content. Daarnaast werd social advertising slim afgestemd op seizoensmomenten zoals Moederdag en het begin van de lente, wat de impact van de campagnes direct vergrootte.

Interesse in een inhouse marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen