Ticketverkoop voetbalkampen KNVB

KNVB Voetbalkampen is een jaarlijks terugkerend evenement met een aantal vaste klanten. De eerste editie kende in totaal zo’n 100 inschrijvingen. Dit jaar was het doel om 700 tickets te verkopen en daarnaast de merkbekendheid van de KNVB Voetbalkampen te vergroten. Vervolgens was het taak om de doelgroep in iedere fase naar aanloop van het evenement op de juiste manier te benaderen.

De resultaten

Na het implementeren van de contentstrategie en het testen van verschillende soorten content steeg het aantal social followers met 112% (naar een totaal van 4.976). Het bereik steeg op Facebook met 231% (naar 1.912 per post) en op Instagram met 310% (naar 403 per post). Ook het doel van 700 tickets werd ruimschoots behaald, de KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

+112%

Stijging in social followers

700

Verkochte tickets

+310%

Meer bereik op Instagram

+231%

Meer bereik op Facebook

de aanpak

Bij Endeavour Heroes geloven we in een gerichte en datagedreven aanpak. Of het nu gaat om de creatieve invulling van je social media, het opzetten van converterende e-mailcampagnes of het analyseren van bezoekersdata via webanalytics — onze specialisten zorgen voor maximale impact. We helpen je tijdelijk of structureel met het bereiken én activeren van je doelgroep.


 

quote-purple

De samenwerking voelde vanaf moment 1 goed! Mede dankzij Heroes hebben we mooie content voor, tijdens en na de KNVB-Voetbalkampen gerealiseerd en contactpersonen op de juiste manier kunnen bedienen.
KNVB_Voetbalkampen_SetVexy_SVB_9602

Interesse in een inhouse marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen