case - Als een geoliede machine bij Magnus Black

Magnus Black (tegenwoordig Hardis Group) is een developmentpartij gespecialiseerd in softwareoplossingen voor de retailsector. Hun belangrijkste product is OIL, een geavanceerd Order Management Systeem waarmee retailers een naadloze omnichannel customer journey kunnen realiseren. Het bedrijf, dat inmiddels onderdeel is van de Hardis Group, zocht ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van een complete marketingstrategie. Vanuit Endeavour Heroes werd brede expertise ingezet om hen te versterken, met resultaat dat de verwachtingen ruim werden overtroffen.

resultaten

De start bij Magnus Black stond in het teken van website-optimalisatie. Daarvoor hebben onze Heroes het merk helemaal ge-rebrand, met een nieuw logo en huisstijl. Vervolgens hebben ze doelgroepen geformuleerd en hun customer journey uitgewerkt. Voor die doelgroepen en fasen in de customer journey hebben ze specifieke content gecreëerd om hun vragen te beantwoorden. Hiermee ging ook de SEO-waarde van de website omhoog. Content is ook betaald weggezet via LinkedIn en Google.

+25%

Meer gebruikers 

+32%

Meer sessies op de website 

+10%

Nieuwe waardevolle blogs 

de aanpak

Voor Magnus Black werd een volledige rebranding doorgevoerd, inclusief een nieuwe website, tone-of-voice en contentstrategie. Parallel daaraan werd een brede online strategie ontwikkeld om het merk sterk te positioneren. SEA-campagnes speelden hierin een sleutelrol en zorgden direct voor zichtbaarheid én nieuwe klanten.

Interesse in een inhouse marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen