Het mooiste Speelgoedboek en de app bij Bol

Er zijn momenten die ons direct meenemen naar de betovering van onze jeugd, zoals het gevoel van verwondering terwijl we als kinderen door de pagina’s van speelgoedboeken bladerden, reikhalzend uitkijkend naar de feestdagen. Al vijf jaar lang vormt dit moment de inspiratie voor Bol.com bij het creëren van “Het mooiste Speelgoedboek”. Maar dit is meer dan alleen een boek; het gaat hand in hand met een innovatieve app, waarin kinderen niet alleen van alles kunnen ontdekken over hun favoriete speelgoed, maar ook video’s kunnen bekijken, quizzen kunnen spelen, en hun digitale verlanglijstje kunnen delen met Sinterklaas. Hierdoor kunnen alle Sinterklazen in Nederland gemakkelijk de verlanglijst van kinderen bestellen op Bol.com.

Het resultaat

Een grote hoeveelheid content verzamelen en zo samenstellen dat je de beste klantervaring verzorgt is geen kleine taak. Combineer dat met het aanhouden van een strakke huisstijl en stakeholder management en het is niet gek dat je een echte specialist nodig hebt. Gelukkig was Bol bij Endeavour Heroes bij de juiste agency. Het resultaat: "Het mooiste Speelgoedboek" wederom weer als stempel van het feestdagenseizoen, met een bijbehorende app voor de kids om onder andere al hun wensen mee bij te houden. 

138

Leveranciers waar Jesse mee samenwerkte

984

Verschillende product-quizzen gemaakt

412

Productvideo's geïntegreerd in de app

6017

Afbeeldingen geproduceerd

De uitdaging

Een speelgoedboek met een heuse legacy opvolgen is niet zomaar wat. Elk product moet zorgvuldig worden gekozen, gepresenteerd met pakkende teksten en sterke beelden, en logisch worden gecategoriseerd. Daarnaast vereist het boek een slimme balans tussen commerciële doelen en inspirerende content. De oplossing? Een gemotiveerde en effectieve contentmarketeer om het team te versterken. 

Foto van het grote speelgoedboek in een rek
Foto van het grote speelgoedboeken als waaier op tafel met sinterklaassnoep en decoratie

De aanpak

Wat Jesse persoonlijk veel voldoening gaf, was zijn rol in de contentcreatie. Jesse redigeerde en selecteerde content van leveranciers en copywriters, maar had ook een inhoudelijke stem in het ontwikkelen van tekstuele en visuele quizzen. Deze combinatie van creativiteit en coördinatie paste perfect bij zijn manier van werken.

Daarnaast was Jesse nauw betrokken bij de ontwikkeling van een nieuw, op maat gemaakt contentmanagementsysteem (CMS). Samen met programmeurs heeft Jesse nagedacht over de structuur en gebruiksvriendelijkheid van de UX: hoe leveranciers content kunnen uploaden, bekijken en goedkeuren.

Ook behoefte aan een contentspecialist?

Marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen