5 manieren om gepersonaliseerde e-mailcampagnes in te zetten
- E-mail marketing

aug 18, 2021


aug 18, 2021
E-mailmarketing ontwikkelt zich tot een steeds krachtiger kanaal om in contact te komen en te blijven met je (potentiële) klanten. Maar hoe houd je subscribers geboeid wanneer zij zich eenmaal hebben ingeschreven? Door personalisatie natuurlijk! Lees hieronder 5 manieren om je e-mailcampagnes te personaliseren.
1. De onderwerpregel personaliseren
2. Personalisatie in de tekst van de e-mail
3. Personalisatie in marketing automation
4. Segmentatie gebruiken om te personaliseren
5. Personaliseer op basis van bestelgegevens
Als laatste kun je ook de e-mail personaliseren op basis van bestelgegevens, mits je hiervoor een legitieme opt-in op de nieuwsbrief hebt verkregen. Wanneer je klanten hebben aangegeven ook je nieuwsbrief te willen ontvangen, kun je met e-mail marketing inspelen op hun bestelgeschiedenis. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een cross-selling mail te sturen met productaanbevelingen die passen bij zijn/haar recente aankoop.
Wil je je klanten vragen wat ze van hun recent gekochte product vinden? Stuur dan een reviewmail. Vergeet niet om een afbeelding van dit product automatisch in te laden. Zo maak je je e-mail marketing gepersonaliseerd.
Starten met gepersonaliseerde e-mailcampagnes
E-mailmarketing is en blijft een belangrijke marketing tool en het niet inzetten van personalisatie is een gemiste kans. Wil jij een expert inzetten om je e-mailmarketingcampagnes personaliseren? Neem contact op. We helpen je graag verder.
Meer lezen over e-mailmarketing? Ontdek de basisregels van e-mailmarketing.
Ook interesse in een specialist?
Ontmoet en vergelijk beschikbare marketeers.

Online marketeer nodig?
Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Tim Stienen
9:00 – 17:00
Laat ons contact met je opnemen
Onze specialisaties
Ontdek Endeavour Heroes
Blijf op de hoogte
Nieuwsbrief met updates, blogs en achtergrondartikelen.
Volg ons



