martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Breng je content naar een hoger niveau

breng je content naar een hoger niveau - - Endeavour Heroes
Janneke Bladt
Janneke Bladt
- 3 min lezen
Tags

Op de groeiende vraag naar hoogwaardige content wordt slim ingespeeld met een opmars van video-, design- en schrijfprogramma’s die de “content-doe-het-zelver” helpen om professionele content te produceren. Maar hoe blijf je onderscheidend wanneer je enkel templates van programma’s gebruikt?

In deze blog lees je hoe je gemakkelijk je content naar een hoger niveau kunt tillen. Dit doen we in drie onderdelen: inhoud, vorm en design. Door deze belangrijke aspecten van je content een upgrade te geven, maak je je content onderscheidend. Daarmee vergroot je de kans je doelgroep echt te bereiken én te raken. 

Neem de tijd voor inhoud

Het produceren van online content begint bij de inhoud; wat wil je vertellen? Deze inhoud wordt bijvoorbeeld bepaald door je strategie, maar ook door je doelgroep. Door de doelgroep te vertellen waarom jouw product in hun leven hoort, laat je zien dat je hen begrijpt. Dit is geen statische informatie. Je koopt geen kast omdat die in je woonkamer past. Je koop een kast omdat je het speelgoed van je kinderen op wilt bergen. Dát is het probleem dat wordt opgelost. 

Als je vanuit die invalshoek denkt, wordt het ook gemakkelijker om een emotionele snaar te raken bij je doelgroep. Emotioneel hoeft niet altijd verdrietig te zijn. Content kan inspelen op allerlei emoties. Door de tijd te nemen om op zoek te gaan naar emotie, maak je digitale content menselijk. Dat zorgt voor binding met je doelgroep. 

Kies de juiste vorm

Wanneer je je contentkalender vult; heb je waarschijnlijk standaard soorten content die je gebruikt, zoals een blog of social post. Maar de digitale mogelijkheden van vandaag gaan veel verder dan dat. Door verschillende soorten content in te zetten, bereik je je doelgroep steeds op een nieuwe manier. Ga op zoek naar een balans tussen verschillende vormen die goed presteren. Zo bereik je een optimale kalender. Contentvormen waar je mee kunt experimenteren zijn bijvoorbeeld: video’s via Instagram reels, Instagram stories met een poll of quiz, een podcast of een snapchatfilter.  

Ga voor een uniek design

Een goed design brengt je content tot leven. Ook bij een contentvorm die niet zo veel beeld nodig heeft, zoals een podcast, zorgt een goed design voor de puntjes op de i. Templates en gratis grafische onderdelen zijn natuurlijk verleidelijk, maar ze zijn niet uniek voor jouw bedrijf. Let daarom goed op dat ze ook echt aansluiten bij jouw branding en geschikt zijn voor de contentvorm. 

Wanneer het gaat om fotografie heb ik maar een aanrader: stop met stock. Stockfotografie kan handig, goedkoop en snel zijn, maar in de meeste gevallen is het ook niet erg origineel. Door bijvoorbeeld voor een dag een fotograaf in te huren en meerdere scenes te laten fotograferen, creëer je gemakkelijk een eigen fotobibliotheek met aansprekende, unieke foto’s passend bij jouw merk. Dit kan je overigens ook doen voor design; vraag eens een designer om verschillende elementen die je vaker gebruikt uit te werken, zoals social media templates. 

Niet alleen fast content

Vaak hebben we het idee dat content vluchtig moet zijn, omdat de consument een korte spanningsboog zou hebben. Maar dat betekent niet dat het vluchtig geproduceerd moet worden. Sterker nog, de consument heeft bij goede content natuurlijk ook weer een langere spanningsboog. De belangrijkste tip is dan misschien ook wel: heb iets meer aandacht voor je content, in welke vorm dan ook. Dat maakt het vaak meteen een stuk mooier. 

Contentmarketing uitbesteden?

Wil je meer weten over contentmarketing of heb je ondersteuning nodig? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over dit onderwerp en wat Endeavour Heroes voor jou kan betekenen. 

Ook interessant?