Converterende neuromarketing voor de website en app van Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer daarbuiten, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. De missie van Vue is duidelijk: de beste keuze in content leveren in combinatie met de beste technologie in de beste omgeving. Voor de doorontwikkeling van hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Bob.

De resultaten

Als Product Manager bij Vue Cinemas heb ik mij de afgelopen jaren gericht op het optimaliseren van de website en app om de gebruikerservaring te verbeteren en de conversie te verhogen. Door A/B-testen, UX-optimalisaties en gerichte verbeteringen voor zowel de desktop- als mobiele versie hebben we de online customer journey efficiënter gemaakt.

+6,4%

Meer conversies

De uitdaging

Vue Cinemas wil de optimale beleving aanbieden aan iedereen die de bioscoop wil of gaat bezoeken. Dat bezoek begint eigenlijk al voordat de bioscoop zelf wordt bezocht, op bijvoorbeeld de website of app. Het is dus de bedoeling dat het online proces vooraf aan een bezoek zo vlekkeloos mogelijk verloopt. Er valt veel te winnen bij de optimalisatie van de online platformen, iedere procent toename van het doorklikpercentage in de conversiefunnel maakt verschil in de gebruiksvriendelijkheid van duizenden mensen en daarbij de omzet van Vue.

quote-purple

Er valt veel te winnen bij de optimalisatie van de online platformen.

De aanpak

Het development team is week in week uit bezig om de gebruiksvriendelijkheid zo veel mogelijk te waarborgen en verbeteren waar mogelijk. En voor dit proces is er een product manager nodig. Iemand die het product, de website en app beheert. Maar het zijn niet alleen de bezoekers die je zo goed mogelijk moeten helpen, het zijn ook je collega’s. Zo maken wij gebruik van een custom made CMS die uiteraard gebouwd is voor de collega’s. Ook zij moeten vlekkeloos met de website kunnen werken waar nodig is.

Als product manager bij Vue Cinemas ben ik dus niet per se bezig met een marketingvraagstuk zoals SEO, SEA of contentmarketing. Eigenlijk ben ik bezig met een proces dat nooit stopt. Er is namelijk altijd wel wat te doen en geen week ziet er hetzelfde uit.

Binnen Vue werken wij met een 2-wekelijkse sprint via de software Jira. Zo bestaat ons bord uit verschillende onderdelen, denk aan in progress, client review en ready for live. Om te zorgen dat dat allemaal volgens de planning verloopt, ben ik daar dagelijks mee bezig. Soms bestaat dat uit het aanmaken van tickets en/of een sprint, het geven van feedback of het testen van de nieuwe features/ applicatie.

Waar ik trots op ben

Een van de mooiste resultaten vind ik dat ik al bijna drie jaar met veel plezier voor zo’n mooi bedrijf mag werken. De verantwoordelijkheid die ik binnen het team krijg en de ruimte om mijn eigen identiteit en visie kwijt te kunnen in mijn werk, maken deze rol extra bijzonder.

quote-purple

Eigenlijk ben ik bezig met een proces dat nooit stopt. Er is namelijk altijd wel wat te doen en geen week ziet er hetzelfde uit.

Ook converterende neuromarketing voor jouw bedrijf inzetten?

Marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen