Optimalisaties voor De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries is producent van de lekkerste Bake-off producten. Met meer dan 33 jaar expertise bakt De Graaf Bakeries de beste oplossingen voor hun klanten. De Graaf Bakeries is wereldwijd actief. Zo vind je de producten niet alleen in de Nederlandse schappen, maar ook in het buitenland. Jordi was hier terecht gekomen om tijdelijk een vacature op te vullen, totdat er iemand voor de vaste functie aangenomen kon worden. 

Het resultaat

Door de inzet van online marketing werkzaamheden zijn de resultaten continu aan het stijgen. Iedere maand presteert de webshop beter dan de maanden ervoor. Een van de doelen is om het bouncepercentage zo laag mogelijk te krijgen. Door steeds gerichter te adverteren en de doelgroep zo specifiek mogelijk te maken wordt dit percentage steeds lager.

130%

Meer websitebezoekers

54%

Groei in online transacties

De uitdaging

Het hoofddoel was om de webshop uit te breiden en te verbeteren. Goed inspelen op de markt was en blijft essentieel. Zo is de markt voor sommige producten seizoensafhankelijk, het heeft bijvoorbeeld geen zin om groots in te zetten op oliebollen in de lente. Vooral richting december en de feestdagen moet je de content die je je klanten voorschotelt goed op hun zoekintentie laten inspelen. Daarnaast mistte er goede conversion tracking. Het meetinstrument achter de webshop was niet correct ingericht. Hierdoor was het lastiger te achterhalen waar bepaalde conversies vandaan kwamen en hierop in te spelen. Geen probleem natuurlijk voor een goeie specialist.

quote-purple

Endeavour Heroes heeft voor een mooie oplossing voor het beheer van onze website gezorgd die past bij de werkwijze en doelen van De Graaf Bakeries.
Foto van een schaal met verschillende lekkernijen van De Graaf Bakeries.

De aanpak

Jordi hanteerde een integrale aanpak waarbij e-mailmarketing, social advertising, SEO, SEA en webshopoptimalisatie nauw op elkaar waren afgestemd. Via slimme mailflows richte hij zich op winkelmandverlaters en heeft hij up- en cross-selling ingezet om herhaalaankopen te stimuleren. Op social targete werd gericht op doelgroepsegmenten en werden retargetingcampagnes ingezet, vooral rond kortingsacties en veelbekeken producten. SEO-wise optimaliseerde hij productpagina’s op basis van zoekwoordanalyses, terwijl via Google Ads zowel generieke als merkcampagnes werden beheerd. De webshop hield werd actueel en conversiegericht, met oog voor UX en relevante productpresentatie. Maandelijks analyseerde hij prestaties, klantgedrag en verkeer, en vertaalde dit naar concrete optimalisaties. Ook ondersteunde hij de back-end waar nodig, in samenwerking met het service- en salesteam.

Hier ben ik trots op

Door de inzet van online marketing waren de resultaten continu aan het stijgen. Iedere maand presteerde de webshop beter dan de maanden ervoor. Een van de doelen was om het bouncepercentage zo laag mogelijk te krijgen. Door steeds gerichter te adverteren en de doelgroep zo specifiek mogelijk te maken werd dit percentage steeds lager!

quote-purple

Iedere maand presteerde de webshop beter dan de maanden ervoor.

Ook behoefte aan een online marketeer?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen