Meer structuur voor Task Force Health Care

TFHC (Task Force Health Care) is een platform voor de Nederlandse Life Sciences & Health (LSH) sector. Het netwerk omvat industriepartners, kennisinstituten, NGO’s, zorgaanbieders en de overheid, gericht op innovatieve en duurzame zorgoplossingen wereldwijd. TFHC organiseert handelsmissies naar diverse landen en faciliteert ontmoetingen tussen LSH-bedrijven en lokale instanties. Daarnaast worden in Nederland (digitale en fysieke) netwerkevents georganiseerd, zoals het jaarlijkse World of Health Care, waar (inter)nationale bedrijven zorguitdagingen en -oplossingen delen via panel talks, presentaties en één-op-één-sessies. Tara kwam bij TFHC om tijdelijk een vacature te vervullen, totdat er iemand voor de vaste functie werd aangenomen. Wat oorspronkelijk enkele maanden zou duren, groeide uit tot een inzet van bijna twee jaar. En met succes!

Het resultaat

Tara heeft een effectieve en gestructureerde marketingstrategie ontwikkeld. Door middel van een strategische contentplanning, gericht op optimale publicatiemomenten, heeft ze het engagement en het aantal volgers op LinkedIn aanzienlijk vergroot. Daarnaast heeft ze deze aanpak ook toegepast op e-mailcampagnes, wat heeft geleid tot een substantiële stijging van de click-through-rate.

+777

LinkedIn volgers

+14%

Stijging YoY Click-Through-Rate

+21%

(Organische) groei op LinkedIn

De uitdaging

Ze waren op zoek naar een contentmarketeer, eigenlijk voor tijdelijk, tot ze de functie met een vaste werknemer konden vullen. Uiteindelijk kwam daar het vraagstuk bij om verbeteringen door te voeren in zowel het CRM, e-mailmarketing en op de website. Vooral op het gebied van automatisering wilden ze een verbeterslag maken. Tara's takenpakket groeide uiteindelijk uit tot: de E-mailmarketing, marketingstrategie, LinkedIn-marketing, website updaten en optimaliseren (Wordpress), marketingautomatisering en daarmee het CRM bijhouden en koppelen aan de site. 

quote-purple

Wat oorspronkelijk enkele maanden zou duren, groeide uit tot een inzet van bijna twee jaar. En met succes!

De aanpak

Voor e-mailmarketing gebruikten we ClickDimensions, onderdeel van Microsoft Dynamics. Tara maakte voor elk evenement minstens drie mails, elk voor een fase in de funnel: eentje voor de announcement, eentje met een update voor consideration en eentje waarin Tara benadrukte dat ze zich moeten registreren voor conversie. En stuurde de mail uiteindelijk naar gerichte marketinglijsten voor de juiste doelgroep.

Voor LinkedIn-marketing doorliep ze dezelfde funnel met drie LinkedIn berichten, deze werden breed uitgezet naar het hele LinkedIn-publiek.

De website werd constant bijgehouden, waar regelmatig nieuwe pagina’s aangemaakt en gekoppeld door middel van formulieren aan het CRM via campagneautomatisering. Zo is het makkelijk alles in de gaten te houden: van inschrijvingen tot speciale wensen van deelnemers. Hier kan Task Force Health Care vervolgens weer op inspelen met e-mails en LinkedIn-posts: de cirkel is weer rond.

Ook behoefte aan een sterke marketingstrategie?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen