Een social strategie voor Perfectly Basics

PB. is een online winkel voor vrouwen, voornamelijk beheerd door vrouwen, die een hoogwaardige collectie kleding, accessoires en producten voor huis en schoonheid aanbiedt. PB. staat voor Perfectly Basics. Het assortiment biedt een evenwicht tussen eigentijdse en tijdloze essentials, evenals opvallende items waarbij kwaliteit altijd voorop staat. Roos was betrokken bij het ontwerpen van een effectieve funnel binnen social advertising en voerde zelfstandig de volledige advertentiecyclus uit, van concept tot uitvoering. Ook werkte zij samen met het creatieve team om processen op te zetten voor advertenties met nieuw en hoogwaardig beeldmateriaal.

resultaten

Naast het opzetten van de social strategie, analyseerde Roos ook de performance. Door A/B-testen uit te voeren heeft ze de performance steeds weten te verbeteren. Hier werden dan ook de marketingbudgetten op aangepast. Roos was betrokken op strategisch niveau om zo ook voor nieuwe projecten een bepaalde doelstelling te kunnen halen.

 
+180

Nieuwe klanten binnen 1 maand

18

ROAS bereikt met social advertising

+339

Nieuwe leads binnen 1 maand

De aanpak

Voor Perfectly Basics zijn verschillende marketingkanalen ingezet om groei te realiseren. Er werden van de grond af effectieve social advertising strategieën opgezet voor Meta, Pinterest en TikTok, met visueel sterke content gericht op conversie. Binnen Google Ads zijn campagnes geoptimaliseerd op titels, site links en structuur om beter te scoren op merkniveau en in categorieën. Ook werd Google Analytics ingezet om het gedrag van de doelgroep te analyseren, wat leidde tot gerichte verbeteringen in gebruikerservaring en conversieratio.

Interesse in een inhouse marketeer?

Marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen