Samen voor het verbeteren van leefgeluk

Avics combineert slimme zorgtechnologie met deskundige zorgcoaching. Dat betekent dat ze zorgorganisaties begeleiden bij de inzet van de juiste functionaliteit op het juiste moment en met de juiste reden. Zodat de vrijheid en veiligheid van zorgbehoevenden toeneemt en de werkdruk van het zorgpersoneel afneemt. De missie van Avics is om de leefkwaliteit van zorgbehoevenden te verbeteren. Dat doen ze door technologie te ontwikkelen die past bij het leefritme van mensen die zorg nodig hebben. Ook helpen ze zorgmedewerkers de technologie te gebruiken en toe te passen in hun dagelijkse werk. Door het vertrouwen in de techniek te vergroten, hoeven zorgmedewerkers alleen in te grijpen als het nodig is. Zo voorkomt Avics onnodige interacties in het leefritme van zorgbehoevenden en dat heeft een positieve uitwerking op hun leefgeluk.

Het resultaat

Door consistent te werken met een contentplanning konden alle marketingkanalen structureel gevuld worden. Dit zorgde voor een aanzienlijke toename in online zichtbaarheid. De nieuwe huisstijl werd hierbij consequent doorgevoerd, wat bijdroeg aan een sterkere merkuitstraling. Het resultaat: het websiteverkeer bereikte een recordhoogte en de conversies worden inmiddels nauwkeurig gemonitord. Hierdoor kan er gericht worden gestuurd op verdere optimalisatie.

+22%

meer volgers op LinkedIn

+24%

groei in sessies op de website

+48%

groei in engagement

+57%

groei in conversies op de website

De uitdaging

Bij Avics werd er hard gewerkt aan het opnieuw opzetten van de marketing- en communicatieafdeling. Er was al een Brand Manager en een Marketing- en Salesmanager aangetrokken, maar om écht stappen vooruit te zetten, was er meer nodig. Iemand die de online kanalen nieuw leven kon inblazen – vooral na de lancering van hun vernieuwde huisstijl en website. De oplossing? Een allround online marketeer die dit traject kon versterken.

quote-purple

We hebben twee webinars opgezet en drie dagen op de Zorg & ICT-beurs georganiseerd.
avics-beurs-2025
dianne-avics-beurs-2025

De aanpak

Tijdens mijn tijd bij Avics heb ik een breed scala aan marketingwerkzaamheden uitgevoerd. Zo verzorgde ik nieuwsbrieven en gerichte mailings voor specifieke doelgroepen. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het creëren van uiteenlopende content voor de website, zoals blogs, vacatures, klantcases, categoriepagina’s en het optimaliseren van de websitestructuur. Ook ontwikkelde ik content en campagnes voor LinkedIn, waarmee we de zichtbaarheid en betrokkenheid op sociale media wisten te vergroten.

Hier ben ik trots op

Om structuur aan te brengen in alle marketingactiviteiten, heb ik een Trellobord opgezet waarmee overzicht werd gecreëerd in alle lopende en geplande taken. Dit maakte het eenvoudig om te zien wie waarbij betrokken moest worden, wat zorgde voor een efficiënte samenwerking. En daarbij heeft de nieuwe medewerker alle toekomstplannen netjes op een rijtje om over te nemen.

quote-purple

Ik heb actief medewerkers vanuit verschillende afdelingen betrokken, omdat de kracht en expertise van Avics juist in de mensen zelf zit. Hun input was essentieel voor het creëren van relevante en authentieke content.

Ook tijdelijk extra slagkracht nodig op de marketing afdeling?

Online marketeer nodig?

Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de marketeers jou bieden.

Laat ons contact met je opnemen