De Graaf Bakeries

Optimalisaties voor De Graaf Bakeries

De Graaf Bakeries is producent van de lekkerste Bake-off producten. Met meer dan 33 jaar expertise bakt De Graaf Bakeries de beste oplossingen voor hun klanten. 

De Graaf Bakeries is wereldwijd actief. Zo vind je de producten niet alleen in de Nederlandse schappen, maar ook in het buitenland.

Jordi is hier terecht gekomen om tijdelijk een vacature op te vullen, totdat er iemand voor de vaste functie aangenomen kon worden. 

Jordi is een gedreven, zelfstandige jongen die weet wat hij doet en er voor zorgt dat de KPI’s van de webshop worden gehaald. Door voortdurend te werken aan optimalisaties worden de ads steeds beter en bereiken we een steeds relevantere doelgroep. Dit is terug te zien in de groeiende conversie en de stabiele bouncerate.

Hero
Jordi
van den Bos
Tools
Email Marketing
SEA
SEO
Social advertising

Resultaten

Door de inzet van online marketing werkzaamheden zijn de resultaten continu aan het stijgen. Iedere maand presteert de webshop beter dan de maanden ervoor. Een van de doelen is om het bouncepercentage zo laag mogelijk te krijgen. Door steeds gerichter te adverteren en de doelgroep zo specifiek mogelijk te maken wordt dit percentage steeds lager.

meer bezoekers
0 %

Nieuwe mail flows opgezet  om winkelmand verlaters opnieuw aan te haken.

stijging in transacties
0 %

Gebruikte marketingkanalen

Email marketing

Er draaien verschillende mailflows aan de hand van webshopactiviteiten. De focus lag op winkelmand verlaters opnieuw aan te haken in de mailflow. Daarnaast Up en Cross selling flows ontwikkelen en bijhouden om klanten nieuwe producten te laten leren kennen. Maandelijks wordt er een nieuwsbrief verstuurd met inspiraties en de kortingen voor de aankomende maand.

Social advertising

Er wordt gericht getarget op doelgroepprofielen voor verschillende branches. Daarna op basis van retargeting. 
Bij kortingsacties op productniveau richt ik campagnes in die getarget zijn op klanten die dit product vaker afnemen. Of dit product in hun winkelmand hebben gehad en niet hebben afgerekend.

SEO

Voor zowel de webshop als de website (verschillende domeinen) breng ik de SEO op orden. 
Ik herken en identificeer relevante zoekwoorden en pas hier de productpagina’s op aan.

 
SEA

Na het zoekwoordenonderzoek zijn er verschillende generieke campagnes opgezet met uitgebreide zoektermen. Ook wordt er op brandname geadverteerd. Daarnaast beheer ik verschillende smart campagnes om nieuw verkeer te ontdekken en inspiratie te geven voor zoekwoorden die wellicht interessant zijn.

Analyse

Maandelijks worden de prestaties van de webshop geanalyseerd en samengevoegd in een beknopte rapportage.
Hiervoor maak ik een analyse van nieuwe klanten, waar deze vandaan komen, en of we hierop kunnen inzetten. Relevant zoekverkeer herkennen en hierop inspelen met de productpagina’s en stel ik de maandelijkse rapportages op.

Webshopbeheer

Ik zorg ervoor dat de webshop er goed bij staat. Zo check ik of producten goed worden weergegeven en de juiste producten uitgelicht zijn op de homepagina. Ik richt kortingsacties juist in. Daarnaast houd ik me ook bezig met het UX-design, zo onderzoek ik waar de webshop gebruiksvriendelijker kan worden. Wat indirect leidt tot meer conversies.

In de backend pas ik accountgegevens aan op aanvraag van het customerservice en het salesteam.

Werkzaamheden

Welke doelen had het bedrijf?

De webshop uitbreiden en verbeteren. Zo ben ik door advertentie werkzaamheden voortdurend op zoek naar nieuwe klanten.

Welke werkzaamheden heb jij opgepakt om deze doelen te verwezenlijken?

Om de marketingdoelstellingen te bereiken heb ik diverse marketing taken uitgevoerd. Ik heb Google Ads en Meta Ads campagnes opgezet en geoptimaliseerd. Met Adobe heb ik advertenties ontworpen hiervoor. Verder heb ik het UX-design aangepast om de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop te verbeteren. Daarbij heb ik ook het beheer en de optimalisatie van de webshop op mij genomen, inclusief het updaten van productinformatie en het beheren van de voorraad. 

Hoe heb je dit aangepakt?

Goed inspelen op de markt. De markt voor sommige producten is seizoensafhankelijk. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om groots in te zetten op oliebollen in de lente. Hier gebeurt het vooral richting december en de feestdagen.

Goede conversion tracking. Het meetinstrument achter de webshop was niet correct ingericht. Hierdoor was het lastiger te achterhalen waar bepaalde conversies vandaan kwamen en hierop in te spelen.

Zijn er nog andere projecten waar je aan hebt gewerkt?

In januari stond De Graaf Bakeries op de Horecava in de RAI. Ik heb meegewerkt om de webshop duidelijk op de iPad’s te weergeven. Zodat klanten direct een goed beeld krijgen van hoe de webshop werkt. Ik was hier ook een dag aanwezig om op locatie laatste aanpassingen te doen.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.