martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Versterk jouw Google Ads met beeldextensies

beeldextensies Google Ads - Endeavour Heroes
Yvonne Menks
Yvonne Menks
- 3 min lezen

Vorig jaar werd er door Google al aangekondigd dat de beeldextensie, ook wel image extension genoemd, haar intrek op het platform zou nemen. Sinds eind mei is het eindelijk zo ver! Een update waar iedere marketeer vrolijk van wordt: je tekstadvertentie versterken met een beeldextensie. Lees in deze blog wat de extensie inhoudt, waarom dit jouw tekstadvertenties een boost geeft én tips voor het gebruik van een beeldextensie.

Wat is een beeldextensie?

Zoals voor velen bekend is, zijn er binnen Google Ads diverse extensies beschikbaar. Zo kun je denken aan het toevoegen van een sitelink, highlight, telefoonnummer of locatie. Deze extensies zijn goed te gebruiken om je aangemaakte zoekadvertentie uit te lichten. Sinds eind mei is er een extensie bijgekomen: de beeldextensie in je advertentie. Deze extensie zorgt ervoor dat jouw tekstadvertentie nog beter wordt uitgelicht en nog meer opvalt onder de doelgroep. Zo zorg je ervoor dat de verschillende marketingdoelen binnen de organisatie sneller bereikt worden.

Waarom zou je een beeldextensie toevoegen?

Door gebruik te maken van de beeldextensie kun je zelf relevante afbeeldingen toevoegen aan je zoekadvertentie. Hierdoor zorg je ervoor dat je doelgroep eerder geneigd is om te klikken. Uit cijfers blijkt dat advertenties met beeldextensies zo’n 10-15 % hoger scoren in CTR dan reguliere advertenties. Hierdoor verlaag je de CPC, verhoog je het aantal bezoekers en optimaliseer je je conversiedoelstellingen. Aan de slag dus!

Richtlijnen voor het gebruik van beeldextensies

Gelukkig heeft Google nagedacht over het gebruik en de optimalisatie van deze beeldextensies. Het is mogelijk om maar liefst twintig afbeeldingen van hoge kwaliteit te uploaden.

Er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van de beeldextensie:

  • Het Google Ads-account moet een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving hebben.
  • Het Google Ads-account moet meer dan 90 dagen actief zijn.
  • De beeldextensie mag geen logo zijn.
  • Afbeeldingen met tekst zijn niet toegestaan.
Tips voor het uploaden van een beeldextensi

Minimaal drie unieke afbeeldingen

Vanuit Google wordt er geadviseerd om minimaal drie unieke afbeeldingen toe te voegen. Dit zorgt ervoor dat Google haar algoritme het werk kan laten doen.

Upload verschillende beeldverhoudingen

Het uploaden van een vierkante afbeelding is vereist, maar een liggende afbeelding is ook mogelijk. Het is zelfs aanbevolen door Google, maar onthoud: geef prioriteit aan de vierkante afbeeldingen.

Creëer relevante afbeeldingen

Net zoals de koppen en beschrijvingen moeten de afbeeldingen relevant zijn. De ideale afbeelding moet aansluiten op de zoekopdracht, advertentietekst én landingspagina.

Kwaliteit van de afbeelding

Wanneer je de content in het midden van de afbeelding plaatst, begrijpt de gebruiker waar de afbeelding over gaat. Daarnaast benadrukken eenvoudige achtergronden de essentie van de content.

Diensten verkopen en een beeldextensie: hoe?!

Wanneer je diensten verkoopt, kan het lastig zijn om een afbeelding toe te voegen, maar denk dan aan eigen afbeeldingen of iets herkenbaars van jouw bedrijf. Werk je regionaal? Gebruik dan een afbeelding van een herkenbare of iconische plek.

De kosten van de beeldextensie

Geen zorgen, er worden geen extra kosten in rekening gebracht wanneer iemand via de extensie op je pagina komt. De kosten die in rekening worden gebracht zijn op basis van je ‘standaard’ zoekadvertentie CPC. Je betaalt dus dezelfde CPC als voor een klik op bijvoorbeeld de kop van je advertentie.

Endeavour Heroes inzetten voor jouw Google Ads

Ben je op zoek naar ondersteuning voor jouw Google Ads campagnes? Bij Endeavour Heroes huur je al een SEA specialist in tegen een aantrekkelijk tarief bij jou op locatie komen werken. Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.

Ook interessant?