Verbeter jouw Google Ads met deze 3 copywriting-tips
dec 19, 2019
Een goede Google Ads campagne is afhankelijk van veel verschillende componenten en skills. Zelfs als je een waterdichte zoekwoordenlijsten hebt, staat er nog steeds iets tussen je prospects en je bedrijf: een sterke advertentietekst.
3 copywriting tips:
- Zet de customer journey centraal
- Vertel mensen waarom ze niet op je advertentie moeten klikken
- Verspil geen ruimte aan wat gebruikers al weten
1. Zet de customer journey centraal
Het allerbelangrijkste voor Google is om de meest relevante zoekresultaten te tonen aan hun gebruikers. Met beoordelen van de relevantie van deze advertenties kijkt Google voornamelijk naar zoekwoorden. Welke zoekwoorden jij gebruikt in jouw advertenties bepalen dus hoe relevant deze zijn voor een bepaalde zoekopdracht. Maar dit is niet het enige belangrijke. Zoekwoorden alleen zouden niet de focus moeten zijn van je advertentie. Je advertenties moeten bovenal afgestemd zijn op de unieke behoeften van de gebruiker. Deze zijn sterk afhankelijk van de verschillende fasen van de customer journey. Iemand in de eerste fase van de customer journey zal op zoek zijn naar meer informatie, terwijl iemand in een later stadia al veel waarschijnlijker een aankoop zal doen. Mensen klikken niet op een advertentie omdat ze onder de indruk zijn van de zoekwoord-dichtheid, maar omdat deze een aantrekkelijk aanbod doet.
2. Vertel mensen waarom ze niet op je advertentie moeten klikken
3. Verspil geen ruimte aan wat gebruikers al weten
Dus...
Een doeltreffende Google Ads-campagne vereist een uitgebalanceerde combinatie van verschillende elementen en vaardigheden. Zelfs met een ijzersterke lijst van zoekwoorden is het cruciaal om de aandacht te vestigen op een krachtige advertentietekst. Het succes van je campagne hangt uiteindelijk af van het aantrekken van de juiste doelgroep die niet alleen op je advertenties klikt, maar ook potentiële klanten worden.
Onze drie beste copywriting-tips voor Google-advertenties kunnen hierbij helpen. Allereerst is het essentieel om de customer journey centraal te stellen, waarbij de focus niet alleen op zoekwoorden ligt, maar ook op het begrijpen van de unieke behoeften van de gebruiker in verschillende fasen van hun reis. Daarnaast is het verrassend effectief om expliciet te communiceren voor wie je product of dienst bedoeld is, waardoor je alleen de meest relevante klikken ontvangt. Tot slot is het van belang om geen ruimte te verspillen aan bekende informatie en in plaats daarvan de kop van je advertentie te gebruiken om je te onderscheiden en de waardepropositie krachtig over te brengen. Door deze copywriting-strategieën te omarmen, maximaliseer je de impact van je SEA-campagnes en vergroot je de kans op conversies.
Hulp nodig bij SEA?
Meer weten over hoe je het meeste uit zoekmachine advertenties kunt halen voor jouw bedrijf? Of wil je liever de Google Adwords campagnes uitbesteden aan een ervaren Adwords expert?
Bij Endeavour Heroes huur je al een SEA specialist in tegen een aantrekkelijk tarief bij jou op locatie komen werken. Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.
Tags
Ook interessant?
Zichtbaarheid en conversies verhogen met SEO copywriting
In de huidige maatschappij draait het niet alleen om winst maken. Het gaat ook om het...
5 praktische tips om je brand safety te waarborgen
In de huidige maatschappij draait het niet alleen om winst maken. Het gaat ook om het...
Op zoek naar een hero?
Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de Heroes jou bieden.
Blijf op de hoogte
Maandelijkse nieuwsbrief met updates, blogs en achtergrondartikelen.
Ontdek Heroes
Hoofdkantoor Haarlem
Phoenixstraat 4, Haarlem
Coming soon:
Utrecht