Verbeter jouw Google Ads met deze 3 copywriting-tips


Janneke Bladt
- december 19, 2019
- 3 min lezen
Een goede Google Ads campagne is afhankelijk van veel verschillende componenten en skills. Zelfs als je een waterdichte zoekwoordenlijsten hebt, staat er nog steeds iets tussen je prospects en je bedrijf: een sterke advertentietekst.
Uiteindelijk heb je mensen nodig die klikken op je advertenties en het liefste natuurlijk ook nog de juiste mensen. Om hiervoor te zorgen moet je je copywriting-game verbeteren. Hieronder vind je onze drie beste copywriting-tips voor Google advertenties om het meeste uit jouw SEA campagnes te halen.
1. Zet de customer journey centraal
Het allerbelangrijkste voor Google is om de meest relevante zoekresultaten te tonen aan hun gebruikers. Met beoordelen van de relevantie van deze advertenties kijkt Google voornamelijk naar zoekwoorden. Welke zoekwoorden jij gebruikt in jouw advertenties bepalen dus hoe relevant deze zijn voor een bepaalde zoekopdracht.
Maar dit is niet het enige belangrijke. Zoekwoorden alleen zouden niet de focus moeten zijn van je advertentie. Je advertenties moeten bovenal afgestemd zijn op de unieke behoeften van de gebruiker. Deze zijn sterk afhankelijk van de verschillende fasen van de customer journey. Iemand in de eerste fase van de customer journey zal op zoek zijn naar meer informatie, terwijl iemand in een later stadia al veel waarschijnlijker een aankoop zal doen. Mensen klikken niet op een advertentie omdat ze onder de indruk zijn van de zoekwoord-dichtheid, maar omdat deze een aantrekkelijk aanbod doet.
2. Vertel mensen waarom ze niet op je advertentie moeten klikken
Wacht wat? Waarom zou ik dat doen? Het antwoord op deze vraag is eigenlijk heel simpel. Je wil niet dat mensen op je zoekmachine advertentie klikken tenzij er een kans is dat ze uiteindelijk klant worden. Om ervoor te zorgen dat alleen mensen klikken op je advertentie die mogelijk converteren, vertel je de gebruikers voor wie je product of service bedoelt is. Zo communiceer je gelijktijdig voor wie het niet is bedoeld. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt op +skin +care +product, kan dit zowel een man als een vrouw zijn die deze zoekopdracht uitvoert. Voeg “voor vrouwen” toe aan je copy om er zeker van te zijn dat alleen vrouwen op jouw advertentie klikken.
3. Verspil geen ruimte aan wat gebruikers al weten
Ondanks dat Google tekstadvertenties steeds verder zijn uitgebreid, is het aantal tekens dat je kunt gebruiken nog steeds beperkt. Zorg er dus voor dat je geen ruimte verspild. Onderscheid je van je concurrenten in de kop. Wanneer je zoekt op “crm-software” wil je in de kop van je advertentie niet alleen vertellen dat je dit product verkoopt, maar wil je juist vertellen over wat het voor de gebruiker kan doen. Een sterke waarde propositie is veel klikbaarder dan puur de zoekopdracht herhalen.
Hulp nodig bij SEA?
Meer weten over hoe je het meeste uit zoekmachine advertenties kunt halen voor jouw bedrijf? Of wil je liever de Google Adwords campagnes uitbesteden aan een ervaren Adwords expert?
Bij Endeavour Heroes huur je al een SEA specialist in tegen een aantrekkelijk tarief bij jou op locatie komen werken. Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op.
Tags
advertising
AI
Artificial Intelligence
B2B
chatbot
Content Marketing
Copywriting
CRO
CSS
customer journey
design
digital marketing
e-commerce
E-mail marketing
endeavour heroes
engagement
facebook
Google Ads
Google shop
growth hacking
Inhousemarketing
inspiratie
instagram
klantenbinding
Leadgeneratie
marketing talent
metaverse
online advertising
online marketing
online marketing strategie
online marketing traineeship
online sales
personalisatie
Pinterest
programmatic advertising
recruitment
sales strategie
SEA
SEO
social media
Social Media Advertising
Social media marketing
targeting
trends
Video content
Ook interessant?
Verhoog Employee Advocacy met Sociuu
Verhoog je Employee Advocacy met Sociuu. Martijn vertelt alles over...
Getagged Google AdsSEA