Social Media Bureau
De voordelen van een professioneel social media bureau
Trotse leverancier van o.a.:
Waarom een social media bureau inhuren?
Jouw doelgroep bevindt zich op meerdere social media platformen. Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter en BeReal. Het lijstje blijft maar groeien! Op elk platform zijn er ontzettend veel mogelijkheden voor bedrijven om online groei te realiseren. Maar hoe haal je het meeste uit al deze verschillende social media kanalen? Dat vraagt tijd, energie en veel specialistische kennis. Een specialist van een social media bureau neemt dit voor je uit handen, zodat je zeker weet dat dit op de juiste manier gedaan wordt.
Wat doet een social media bureau?
Door samen te werken met een social media bureau profiteer je van de opgedane creativiteit en kennis, hoogwaardige social monitoring- en planning tools en een slimme social content strategie, waardoor je veel betere resultaten behaalt. Dat er specialistische kennis nodig is om indrukwekkende resultaten te boeken met social media is wel duidelijk. Maar wat doet een social media bureau dan precies? Een professioneel social media bureau:
- Ontwikkelt een doordachte social strategie op basis van jouw doelen en kansen.
- Helpt je met het kiezen van de juiste platforms op basis van onderzoek en doelstellingen.
- Bedenkt en ontwerpt pakkende content die past bij de behoeftes van jouw doelgroep.
- Creëert een contentkalender, bewaakt het overzicht en speelt in op relevante momenten.
- Maakt succesvolle social media campagnes die voldoen aan de vastgestelde KPI’s.
- Zorgt voor een online aanwezigheid en bereikbaarheid door interactie te hebben met je volgers.
- Meet de resultaten, test nieuwe ideeën en optimaliseert continu om de resultaten te verbeteren.
Voordelen van een social media agency
1. Expertise en ervaring
Door een social bureau in te schakelen, profiteer je van hun expertise en ervaring. Zij zijn op de hoogte van de laatste trends, algoritme-updates en effectieve strategieën om jouw doelgroep op de beste manier te bereiken.
2. Tijdsbesparing
Het beheren van meerdere social media accounts kan behoorlijk tijdrovend zijn. Door een social media agency in te huren kan jij je focussen op andere belangrijke aspecten van je bedrijf en bespaar je een hoop tijd en geld.
3. Constistente content
Een consistent posting schema en kwalitatieve content zijn essentieel voor succes op social media. Een gespecialiseerd social media bureau zorgt voor regelmatige updates en pakkende content die perfect aansluiten bij jouw doelgroep.
4. Analyse & rapportage
Een ander voordeel van social media bedrijven is dat je regelmatig gedetailleerde rapporten ontvangt over de prestaties van jouw campagnes. Dit helpt bij het maken van belangrijke beslissingen voor toekomstige strategieën.
5. Kostenbesparing
Hoewel een social media bedrijf inhuren een investering is, kan het op de lange termijn juist kostenbesparend zijn. Je bespaart op salarissen, training en tools die nodig zijn om een effectieve social media strategie te implementeren.
Wat kost een social media bureau inhuren?
Op zoek naar een social agency maar weet je niet zo goed hoeveel dat kost? De kosten van reguliere social media bureaus liggen meestal tussen de €75 en €150 per uur. De marketeer werkt dan aan jouw opdracht binnen de muren van het bureau. Bij Endeavour Heroes werkt het net even anders. De Hero werkt bij jou in het team tegen een voordelig uurtarief tussen de €55 en €65 per uur, voor minimaal 2 dagen per week. De kosten zijn afhankelijk van de senioriteit en werkzaamheden. Endeavour Heroes betaalt voor maandelijkse trainingsuren, vakantiedagen en ziekteverlof. Opschalen, afschalen of stoppen kan maandelijks en is zo geregeld. Is het een perfecte match? Dan is overname een mogelijkheid.
Kies voor social media bureau Endeavour Heroes
Een marketeer vanuit een social media bureau inhuren die écht onderdeel is van jouw team? Wij koppelen je aan een Hero die perfect aansluit bij jouw doelen en organisatie. De marketeer is in dienst bij ons, maar onderdeel van jouw team. Zo profiteer jij van alle voordelen van inhouse inhuren. De Hero kan op locatie en op afstand werken, ontvangt maandelijks training van ervaren specialisten en schakelt voor strategische backup een senior in. En dit is gewoon part of the deal.
- Jij krijgt controle. De Hero werkt bij jou in het team en niet, zoals een traditioneel social agency, op afstand.
- Jij krijgt zekerheid. De Hero is uitgebreid gescreend op kennis, vaardigheden en persoonlijkheid.
- Jij krijgt flexibiliteit. Je bepaalt zelf hoe lang je de Hero nodig heb en kunt maandelijks opzeggen.
- Jij krijgt ervaring. Onze Heroes zijn klaargestoomd in de praktijk, waardoor ze beschikken over vakkennis en ervaring.
- Jij bespaart op je marketingbudget. Onze uurtarieven zijn vele malen lager dan die van de meeste social bureaus of freelancers.
Het verschil tussen Endeavour Heroes en een freelancer of online marketing bureau.
Marketingbureaus
- Snelle oplossing
- Altijd up-to-date vakkennis
- Marketeer in jouw team
- Senior backup en begeleiding
- Optie tot overname
€75 — €150 per uur
Endeavour Heroes
- Snelle oplossing
- Altijd up-to-date vakkennis
- Marketeer in jouw team
- Senior backup en begeleiding
- Optie tot overname
€55 — €75 per uur
Freelancers
- Snelle oplossing
- Altijd up-to-date vakkennis
- Marketeer in jouw team
- Senior backup en begeleiding
- Optie tot overname
€60 — €120 per uur
Veelgestelde vragen over social media bureaus
Sociale media heeft een aanzienlijke invloed op zowel individuen als bedrijven. Het stelt mensen in staat om te communiceren, informatie te delen en verbinding te maken met anderen over de hele wereld. Voor bedrijven biedt sociale media de mogelijkheid om hun merkzichtbaarheid te vergroten, klantrelaties op te bouwen, nieuwe klanten aan te trekken en hun boodschap effectief over te brengen. Bovendien kan sociale media een cruciale rol spelen in het vormgeven van het publieke imago en de reputatie van een organisatie. Het is een krachtig hulpmiddel voor marketing, klantenservice en het bereiken van zakelijke doelen.
Elk bedrijf kan profiteren van de expertise van een social media bureau. Het is vooral interessant voor bedrijven die geen social expert in hun team hebben, diepgaande kennis missen over de verschillende social media kanalen of (tijdelijk) extra ondersteuning nodig hebben. Onze marketeers worden vaak ingeschakeld om wervingskosten en tijd te besparen, maar ook als er bijvoorbeeld specialistische kennis ontbreekt in het team. Heroes worden ingehuurd door organisaties die minimaal twee dagen per week ondersteuning nodig hebben voor online marketing. Dit kan van korte duur zijn (bijvoorbeeld ter vervanging van zwangerschapsverlof) of voor onbepaalde tijd.
De kosten voor social media beheer variëren en zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omvang van jouw sociale media accounts, de frequentie van berichten, het gewenste niveau van betrokkenheid, en de mate van expertise die je nodig hebt. Voor kleine bedrijven kan het social media beheer enkele honderden tot duizenden euro’s per maand kosten, terwijl grotere bedrijven met uitgebreide sociale media strategieën aanzienlijk meer kunnen uitgeven. Het is gebruikelijk om social media beheer als een doorlopende maandelijkse kostenpost te beschouwen.
Het grootste voordeel is dat je bij Endeavour Heroes een specialist inhuurt die ‘inhouse’ bij jou op kantoor werkt, maar in dienst is bij ons. Je profiteert dus direct van de uitgebreide kennis van een grote social media marketing agency. Daarnaast zijn de tarieven van Endeavour Heroes vele malen lager dan die van reguliere social media bureaus. Zo bespaar je ook nog eens op je marketingbudget.
Snel een social media bureau inschakelen?
Een hero werkt bij jou in het team, maar blijft in dienst van Endeavour.
Hoe het werkt?
De eerste stap is het scherp krijgen van jouw wensen. Welke kennis moet je hero hebben? En wat voor persoonlijkheid past in jouw organisatie?
We sturen je de CV(‘s) van de passende hero(es) toe. Ben jij net zo enthousiast over hen als zij over jouw organisatie en opdracht? Dan plannen we een kennismaking in. Als ook deze succesvol verloopt maken we overeenkomst in orde en kan je hero direct aan de slag.
De eerste periode hebben we nauw contact, zodat de inwerkperiode soepel verloopt. Daarna plannen we in overleg met jou evaluatiemomenten in. Ondertussen staat je hero continu in verbinding met een van onze senior specialisten, die meekijkt en bijstuurt waar nodig.
De heroes volgen maandelijks trainingen om hun kennis te verdiepen en hun soft-skills verder te ontwikkelen. Je online marketeer gebruikt dus altijd de nieuwste tools en technieken om jouw doelen te bereiken. Deze trainingsdagen kosten jou uiteraard helemaal niets.
Is er specialistische kennis nodig? Dan raadpleegt je hero een van de specialisten binnen digital agency Endeavour. Met meer dan 200 digital professionals in online marketing, creatie en web development blijft geen vraag onbeantwoord.
Na 1.760 uur mag je de hero kosteloos overnemen. Eerder overnemen is mogelijk tegen een meerprijs.
Onze diensten
Benieuwd naar onze andere diensten? Naast social media, kan je bij ons ook terecht voor andere online marketing specialismen. Zo kan je je eigen team samenstellen, of de juiste specialist vinden voor extra handjes of ter vervanging van een medewerker.
Design
Jouw online presentatie valt of staat met design. Onze contentspecialisten geven je merk een professionele uitstraling met passende designs voor bijvoorbeeld social media.
Social ads
Je hero zet betaalde campagnes op binnen verschillende social kanalen. Hiermee vergroot je je bereik en stimuleer je conversie en engagement met je merk.
Contentmarketing
Je hero zet een contentstrategie op voor al jouw online kanalen. Zo bouw je aan unieke online zichtbaarheid, meer bereik, interactie met je doelgroep en online conversie.
Copywriting
Sterke copy voor jouw website, socials, e-mailmarketing of brochures? Je hero kiest de juiste woorden voor je online content en verleidt jouw doelgroep tot interactie en conversie.