Talitha-Management-Online-Marketing-Manager

Meer weten? Neem contact op.

'Afwisseling in het werk vind ik erg fijn'

Interview allround online marketeer Renata
Renata Islamagic
mrt 28, 2022
- 5 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan allround online marketeer Renata.

Hoi Renata! Vertel eens iets over jezelf?

Hi! Ik ben Renata, 26 jaar oud en ik woon in Heemstede. Ik heb de opleiding Media, Informatie en Communicatie gedaan op de Hogeschool van Amsterdam. Na het afronden van de opleiding heb ik een tussenjaar genomen waarin ik (ja ik weet het, heel cliché) ben gaan backpacken en een (klein) deel van de wereld heb gezien, om weer geheel opgeladen terug te komen en mijn carrière te beginnen in online marketing. In mijn vrije tijd ben ik vaak in de stad te vinden (het liefst op een terrasje als het lekker weer is), sta ik in de keuken om nieuwe recepten te proberen of ben ik gezellig met vrienden een bordspelletjes avond aan het houden. Oh, en ik heb sinds kort twee gerbils in huis, dus ik ben ook druk bezig om ze wat kunstjes te leren zoals door een hoepel springen (kunnen gerbils dat überhaupt? one way to find out).

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Sneeuw! En dan vooral de eerste sneeuwvlokken van het jaar (of tegenwoordig: eens in de zoveel jaar). Ik kan wel urenlang naar buiten staren als het sneeuwt. Of kerstfilms, daar mag je me ook altijd voor wakker maken. Je gokt het al, december is mijn favoriete maand!

Hoe ben je bij Heroes terecht gekomen?

Doordat ik een redelijk brede opleiding heb gedaan, had ik nog niet erg veel ervaring met online marketing. Ik was daarom op zoek naar een traineeship waarbij ik all round ervaring kon opdoen zodat ik én meer online marketing kennis kon verwerven én kon ontdekken welke online marketing specialisatie het beste bij mij past.

Zou je Heroes aanraden aan andere online marketeers en waarom?

Jazeker, en het maakt eigenlijk niet uit of je net uit de schoolbanken komt, een carrièreswitch wilt of al een ervaren online marketeer bent. In de eerste twee gevallen zou ik het traineeship van Heroes aanraden omdat je op een snelle manier veel ervaring opdoet. En in het laatste geval zou ik Heroes aanraden als je op zoek bent naar variatie en het leuk vindt om voor verschillende klanten te werken. En natuurlijk niet te vergeten, het team van Heroes is ontzettend leuk!

Bij welke opdrachtgever werk je?
Ik werk voor twee opdrachtgevers, Vrij Nederland en een bootverhuurder in Amsterdam met twee bootverhuurbedrijven: Canal Motorboats en Eco Boats Amsterdam.
Wat is er leuk aan werken bij deze opdrachtgever?

De werkzaamheden en organisatie van beide opdrachtgevers verschillen erg van elkaar. De één is een lokaal bedrijf en de ander is onderdeel van een grote uitgeverij. Beide hebben hun voordelen. Ik vind het fijn dat ik bij de één veel ruimte krijg voor creatieve ideeën, er korte lijntjes zijn en dat ik veel zelfstandig kan werken. Je ziet vaak ook wat sneller het resultaat van je werkzaamheden en dat werkt erg motiverend. En bij de ander vind ik het werken in een team erg prettig om nieuwe inzichten op te doen, met elkaar te sparren en van elkaar te leren. Het is fijn om met z’n allen naar een doel toe te werken.

Wat doe je daar precies?

Bij Eco Boats en Canal Motorboats houd ik mij voornamelijk bezig met SEO, maar ik doe daarnaast ook andere werkzaamheden. Denk aan contentmarketing, social media marketing en SEA. Bij Vrij Nederland zit ik achter de draaiknoppen bij de social media en google advertenties. Daarnaast denk ik ook mee over e-mailmarketing, CRO en a/b testen.

Wat hoop je te bereiken?

Wat ik het belangrijkst vind is ervoor zorgen dat ik met mijn werkzaamheden een steentje bijdraag aan de groei van mijn opdrachtgevers en het behalen van hun doelen. Daarnaast wil ik ook de uitdaging opzoeken en de lat iedere keer weer wat hoger leggen. Daarbij hoort natuurlijk ook het uitbreiden van mijn kennis om zo tot de best mogelijke resultaten te komen.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Ik gebruik verschillende tools en technieken bij mijn opdrachtgevers. Wat ik in ieder geval dagelijks gebruik is Google Analytics, Google Ads, Facebook Business en Twitter Ads. Maar ook tools als SEranking, Keywordtool, Google Tag Manager en nog veel meer worden geregeld gebruikt.

Wat is jouw specialiteit?

Op dit moment heb ik nog geen specifieke specialiteit, omdat ik alle onderdelen van online marketing leuk vind om te doen. Ik vind vooral de afwisseling tussen de verschillende werkzaamheden erg fijn. Waar ik echter nu wat meer ervaring in heb is social advertising en SEO. Ik vind het daarnaast ook leuk om bezig te zijn met data analyseren en op basis hiervan de resultaten te verbeteren.

Heb je een toekomstdroom?

Mijn toekomstdroom… Ja, het zou geweldig zijn als het ieder jaar een paar weken zou sneeuwen maar goed, daar heb ik geen controle over helaas. Op werkgebied is mijn toekomstdroom mijn eigen onderneming beginnen. Dat klinkt nogal breed, een eigen onderneming. Ik hoor je al denken: bedoel je dan voor jezelf beginnen in de online marketing, een webshop starten in gerbil outfits of heel wat anders zoals een bed & breakfast beginnen? Daar heb ik nog geen antwoord op. Ik laat me graag verrassen door het leven en ik laat me vooral ook leiden door mijn passies. Voor nu is het in ieder geval zoveel mogelijk over online marketing leren.

Dat klinkt ontzettend leuk Renata! Wat fijn dat je nog steeds nieuwe dingen kunt blijven leren. Bedankt voor het gesprek, en laat ons vooral weten of de gerbils nog nieuwe kunstjes hebben geleerd.

Ook interessant?