martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Microsoft Ads naast Google Ads?

Google vs Bing - Endeavour Heroes
Romy van Raamsdonk
Romy van Raamsdonk
- 2 min lezen
Tags

Als we het over zoekmachine advertising hebben, denken de meeste mensen meteen aan Google Ads. Logisch ook, want Google is overal en ook in de marketingwereld is Google een grote speler.  Toch is Google Ads niet het enige waar je aan kan denken. 

Er is namelijk ook Microsoft Advertising, het minder bekende online advertentieplatform. Wat is de toegevoegde waarde hiervan? En zou elke marketeer al een Microsoft Advertising account moeten hebben?

Zoekmachineplatform #1

Microsoft heeft Bing als zoekmachine, deze staat in Nederland op de tweede plek als het gaat om zoekmachinegebruik. Met natuurlijk op nummer één: Google. Geen wonder dat de meeste marketeers naar Google Ads gaan wanneer het gebruik van deze zoekmachine 95 procent is in Nederland. Waarom dan toch een kijkje nemen bij Microsoft Advertising?

Microsoft Ads in de basis

Microsoft Advertising, voorheen Bing Ads, is een online advertentieplatform waarmee je rechtstreeks op de zoekmachine Bing kan adverteren. Daarnaast heeft Microsoft Advertising net als Google Ads eigen mediapartners (search network) waar je ook kunt adverteren. Microsoft Advertising heeft een functie waarmee je campagnes van Google Ads makkelijk kan importeren om deze in één keer over te zetten in Bing-campagnes. Hierdoor hoef je geen nieuwe campagne op te zetten, maar kun je de instellingen gewoon overnemen. Toch zou ik aanraden om een keer vanaf scratch een campagne op te bouwen, zodat je alle functionaliteiten van Microsoft Advertising kan meemaken.

Microsoft vs. Google

Bij Microsoft Advertising kunnen de cost-per-click lager liggen. Dit komt door de weinige concurrenten op dit platform. Toch zal je meer geld moeten neerleggen om traffic te transformeren naar een conversie, aangezien het zoekvolume bij Bing een stuk lager ligt dan bij Google. Wil je weten of Bing een goede aanvulling is op jouw zoekmachine advertising? Lees het volledige artikel op Marketingfacts, waarin ik de voor- en nadelen van elk platform uitleg.

Interesse in het opstarten, uitbreiden of laten beheren van jouw online advertising? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Ook interessant?