martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Meet Hero Steven!

Allround online marketeer Steven
Graziella Del-Tin
Graziella Del-Tin
- 5 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan allround online marketeer Steven. 

Hoi Steven! Vertel eens iets over jezelf?

Mijn naam is Steven Welp, 23 jaar en recentelijk ben ik met een tweetal vrienden in Haarlem gaan wonen. Vorig jaar heb ik mijn studie Sportkunde aan de Haagse Hogeschool succesvol afgerond. Tijdens deze studie kwam ik er al snel achter dat de marketingvakken mij het meest interesseerde. Momenteel ga ik twee keer per week naar de sportschool en zit ik op voetbal. Mijn voetbaltalent laat het echter afweten en daarom zal ik na dit seizoen voor een andere sport kiezen (zeer waarschijnlijk padel).

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Doordeweeks ben ik erg gesteld op mijn nachtrust en kan je mij beter lekker laten liggen. Echter wanneer ik een keer een dag niks te doen heb ben ik meestal voor alles in. Ik ben een groot fan van impulsieve ideeën om dingen te gaan doen die ik nog niet eerder heb gedaan. Maak mij dus gerust wakker voor een goed feest of een ongepland tripje (maakt meestal niet eens uit wat voor muziek of waar naartoe) en dan zal ik 9 van de 10 keer wel ja zeggen.

Hoe ben je bij Heroes terecht gekomen?

Na het afronden van mijn studie ben ik gaan heroverwegen waar mijn krachten liggen en waar ik energie van krijg. Al snel bleek dat online marketing te zijn. Aangezien ik besefte dat ik eerst wel nog het één en ander diende te leren over het vak, ben ik op zoek gegaan naar een traineeship in mijn omgeving bij een professionele organisatie. Vervolgens heb ik een selectie voor mijzelf gemaakt welke partijen mij m.b.t. kennis en kunde het meest aanspraken en hier kwam Endeavour Heroes naar voren, waarna ik het sollicitatieproces ben ingegaan en ben aangenomen.

Zou je Heroes aanraden aan andere online marketeers en waarom?

Ja, vooral de platte organisatiestructuur en fijne open cultuur met ijverige mensen spreekt mij erg aan. Daarbij vond ik het leertraject tijdens het traineeship van zeer hoog niveau en had ik het liefst een volledige HBO opleiding gevolgd over online marketing met deze kwaliteit.

Bij welke opdrachtgever werk je?

Momenteel werk ik voor drie opdrachtgevers, namelijk Vue Cinemas, Alpha Security en Dreamcatch.

Wat is er leuk aan werken bij deze opdrachtgever?

Bij alle drie de opdrachtgevers krijg ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid en heb ik hele gezellige en hardwerkende collega’s.

Wat doe je daar precies?

Bij Vue Cinemas vervul ik een projectmanagement rol waarin ik productmanager ben van de website/app. Ik ben de schakel tussen de verschillende afdelingen als het gaat om ontwikkelingen doorvoeren en het oplossen van problemen die gerelateerd zijn aan de website/app. Zowel bezoekers, de theaters als het hoofdkantoor komen bij mij terecht om hun wensen en behoeften door te geven om de website en app aan te laten sluiten op de doelstellingen en daarmee naar een hoger niveau te tillen en de conversie te verhogen. Ik stem deze ideeën vervolgens met het development team en marketing manager af en laat de nieuwe functionaliteiten doorvoeren en optimaliseren.

Alpha Security is een bedrijf dat een vrij divers pakket aan beveiligingsdiensten aanbiedt. Ik houd mij hier voornamelijk bezig met de content op de website en social media kanalen en het optimaliseren daarvan. Daarnaast omvat mijn functie het bedenken, maken, publiceren, monitoren en verbeteren van advertentiecampagnes in onder andere Google Ads en Social Ads zoals Facebook en Instagram. Momenteel is de hoofddoelstelling voornamelijk het werven van nieuwe mensen. Naast online marketing mag ik ook designs verzinnen en maken die weergegeven worden op een ledscherm van Alpha Security die vanaf een drukke weg in Haarlem te zien is.

Dreamcatch is een sales organisatie dat namens goede doelen bedrijven benadert om zakelijke donaties te werven en zet zich zins kort ook in op het gebied van duurzaam ondernemen. Ook bij hen houd ik mij voornamelijk bezig met de content op de website en de social media kanalen en het werven van personeel. Denk aan content omtrent employer branding of duurzaamheid. Verder zorg ik middels een vernieuwde websitestructuur dat de organisatie goed vindbaar is voor zoekmachines (SEO).

Wat hoop je te bereiken?

Bij alle opdrachtgevers wil ik zoveel mogelijk van hun doelstellingen behalen en de bedrijven op een positieve manier positioneren in de markt. Wanneer dat lukt krijg ik motivatie om campagnes verder te optimaliseren en opzoek te gaan naar nieuwe kansen die de bedrijven laten groeien.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Zoals eerder aangegeven gebruik ik voor de advertenties voornamelijk Google Ads en Social Ads (Facebook en Instagram) en verstuur ik ook mailings middels de tool MailChimp. Voor de website van Vue werk ik in een eigen CMS van de organisatie. Ook werk ik met platformen als Google Analytics, Google Data Studio en Google Optimize om te analyseren, A/B te testen en uiteindelijk conversies te verhogen.

Wat is jouw specialiteit?

Mijn kracht ligt bij het maken van feitelijk onderbouwde keuzes middels data analyse. Zoveel mogelijk campagnes opstellen en implementeren die tot conversies leiden, stimuleren mij om deze nog verder te optimaliseren. Met het oog op nog een lange toekomst in de online marketing branche, ben ik constant op zoek naar de nieuwste trends en ontwikkelingen. Door mijn organisatievermogen, gedrevenheid en ondernemendheid kan men ervan op aan dat ik er alles aan doe om kpis te behalen.

Heb je een toekomstdroom?

Onlangs ben ik begonnen om hobbymatig muziek te produceren. Ik zal hier nog veel tijd in moeten steken wil ik er goed in worden, maar ik merk nu al dat ik er veel energie uit haal en mijzelf er in wil ontwikkelen. In de toekomst wil ik werken voor een online marketing bedrijf dat zich richt op de muziekindustrie. Werk verrichten voor bedrijven gerelateerd aan muziek, evenementen of cultuur lijken mij branches waar ik veel plezier uit ga halen, omdat ik vaak zelf ook enthousiast word wanneer ik naar advertenties of content gerelateerd aan die sectoren voorbij zie komen. Denk hierbij aan online marketing werkzaamheden verrichten voor muzieklabels of festivals.

Indien mogelijk lijkt het mij gaaf om zo nu en dan werkzaamheden in het buitenland te verrichten en tegelijkertijd deze evenementen ook zelf te bezoeken. Op die manier hoop ik werk en mijn passie voor muziek en online marketing te combineren en tegelijkertijd nog zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daarnaast wekken de huidige technische ontwikkelingen omtrent onder andere VR en AR mijn interesse en verwacht ik ook dat ik ook kansen die zich daarbinnen ontwikkelen of daar gerelateerd aan zijn in mijn werkzaamheden terug wil gaan laten komen.

Thanks voor het gesprek Steven! Moge je de beste reizende, muziekproducerende festival marketeer ooit worden.

Ook interessant?