martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

'Weten wat je specialiteit niet is, vind ik ook erg belangrijk'

Janneke vertelt over haar specialisten
Janneke
apr 21, 2022
- 3 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan content marketeer Janneke.

Hoi Janneke! Vertel eens iets over jezelf?

Tijdens de opleiding creatieve communicatie ontdekte ik mijn liefde voor creatief denken en ideeën uitwerken in tekst. Ik specialiseerde me in copywriting en ging vervolgens aan de slag als content marketeer en copywriter. Ongeveer een jaar geleden kwam ik bij Endeavour Heroes terecht. Vooral de sfeer en leuke collega’s zorgen ervoor dat ik (bijna) iedere dag met heel veel plezier naar mijn werk ga. 

Buiten het werk om, ga ik graag hardlopen of een yogalesje doen. Ook ben ik leiding bij de scouting; op zaterdagochtend ga ik met meiden van 11 tot 13 jaar de bossen in, koekjes bakken of spelletjes doen. Vooral even zonder scherm bezig zijn en iets teruggeven aan de gemeenschap vind ik daar leuk aan.

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Bij nood mag iedereen me altijd wakker maken. Geen nood? Dan slaap ik liever gewoon ongestoord verder.

Hoe ben je bij Heroes terecht gekomen?

Martijn benaderde mij via LinkedIn. Vooral de afwisseling van opdrachtgevers, het moederbedrijf Endeavour met gespecialiseerde collega’s én de workshops op gebied van soft skills vond ik een aantrekkelijke combinatie. 

Zou je Heroes aanraden aan andere online marketeers en waarom?

Zeker! Vooral om brede ervaring op te doen, maar ook omdat Endeavour gewoon een super leuk bedrijf is waar je heel veel kunt leren van directe collega’s. 

Bij welke opdrachtgever werk je?

Ik werk voor Emerce en Magnus Black. Emerce is een mediabedrijf in de marketing en tech sector. Magnus Black een development partij van order management systemen. 

Wat is er leuk aan werken bij deze opdrachtgever?

Dat ik nu zowel B2B als B2C content mag ontwikkelen, vind ik een leuke afwisseling. Daarnaast denk ik bij Magnus Black ook mee over contentstrategie, terwijl ik bij Emerce juist veel ervaring opdoe in de uitvoering. De twee klussen vullen elkaar dus heel goed aan. 

Wat hoop je te bereiken?

Opdrachtgevers hebben natuurlijk altijd doelstellingen, zoals het behalen van omzettargets of een bepaald aantal leads. Die behalen is natuurlijk tof, maar ik hoop vooral content te maken die de lezer interessant, inspirerend of leuk vindt. Daarvoor moet je vaak verder kijken dan de targets; wat boeit de lezer nou echt? En hoe koppelen we dat aan een product of dienstverlening? En hoe maken we het dan ook nog prettig om te lezen of naar te kijken? Door met die gedachte content te maken, hoop ik de doelgroep te verrassen.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Het is belangrijk om de opdrachtgever en doelgroep goed te kennen. Daarnaast probeer ik tijd te maken om creatieve ideeën te bedenken, bijvoorbeeld door met de opdrachtgever te brainstormen. Inspiratie kan overal vandaan komen, voor mij is het belangrijk om te denken vanuit een nieuwe invalshoek. 

Wat is jouw specialiteit?

Schrijven! Na het bedenken van content, moet je het ook uitwerken. Schrijven doe ik daarbij altijd zelf. Wanneer we beeld, zoals foto of video, nodig hebben, draag ik het liever over aan anderen. Daar kan ik weer van leren en het zorgt voor betere content. Weten wat je specialiteit niet is, vind ik dus ook erg belangrijk.

Heb je een toekomstdroom?

Een boek schrijven. Vraag me nog niet waarover, maar bij voorkeur wordt het een bestseller. 

Bedankt voor het gesprek Janneke! Je kan nu natuurlijk wel al bedenken dat we elke week gaan vragen of je al weet waar je boek over gaat, hè? Keep us posted!

Ook interessant?