martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Een gesprek met allround online marketeer Mervyn

Interview allround online marketeer Mervyn - Endeavour Heroes
Myra  Schaaf
Myra Schaaf
- 3 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan allround online marketeer Mervyn.

Hoi Mervyn! Vertel eens iets over jezelf?

Mijn naam is Mervyn, 24 jaar en geboren en getogen in een dorpje naast Leiden, maar inmiddels woonachtig in Haarlem met mijn vrouw en dochtertje van 1,5 jaar. Na mijn middelbareschooltijd ging ik Bedrijfskunde studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Mijn interesse in Strategie & Marketing zorgde ervoor dat ik, na mijn bachelor, de master MSc Strategic Management behaalde. Naast strategisch en creatief bezig te zijn, vind je mij ook regelmatig op het hockeyveld!

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Maak mij maar niet wakker, dat doet mijn dochtertje al ;)!

Waarom ben je het Endeavour Heroes traineeship gaan volgen?

Ik merkte dat mijn kennis in strategie na mijn studie wel goed zat, maar dat juist de marketingzijde, en voornamelijk online marketing, juist in deze tijd zo van belang is. Het combineren van deze twee aspecten vind ik het allerleukste om te doen, maar daar had ik wel echt nog wat hulp bij nodig. Endeavour Heroes kon mij via het traineeship deze hulp bieden.

Wat vond je ervan?

Het leuke aan dit traineeship is de diversiteit die de veelkleurigheid van online marketing goed weerspiegelt. Zo konden we de ene dag in een zeer technische les zitten, terwijl we de volgende dag nadachten hoe we de juiste influencer voor een opdrachtgever konden vinden. Super divers, en dus super leerzaam!

Bij welke opdrachtgever werk je?

Ik werk nu bij Wijnkoperij Okhuysen, een wijnimporteur die zich de afgelopen jaren op online vlak enorm heeft ontwikkeld en hier nog steeds volop mee bezig is.

Wat doe je daar precies?

Ik mag daar de afdeling Marketing aansturen en coördineren, oftewel… zeer divers! Van e-mailmarketing en SEA tot zeer strategisch nadenken voor de lange termijn.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Ook dit is erg divers. Het is fijn om, via de Endeavour Group, diverse tools en technieken tot onze beschikking te hebben. Zo werken wij nauw samen met diverse specialisten binnen de groep. Maar ook online marketingtools zoals Facebook & Instagram Ads, Google Analytics, Optimize, Ads & Search Console en HelloDialog worden gebruikt om de online vindbaarheid en communicatie van Okhuysen te verbeteren!  

Wat hoop je te bereiken?

Wijnkoperij Okhuysen is een organisatie die al meer dan 150 jaar bestaat, dat is in alles te proeven. 😉  Ik hoop daarom de marketingtools en -kennis van nu te kunnen implementeren in een organisatie zoals Okhuysen. Er zijn zoveel mogelijkheden op het gebied van e-commerce, e-mailmarketing en strategie. Ik hoop in die ‘online groei’ mijn steentje bij te kunnen dragen!

Wat is jouw specialiteit?

Ik houd enorm van het grotere strategische plaatje: nadenken over hoe we al die verschillende tools en technieken, in combinatie met de juiste mensen, kunnen inzetten om absolute groei te realiseren.

Wat is jouw toekomstdroom?

Dat is een lastige… Ik vind mijn werk enorm leuk, en geloof dat dit echt op de lange termijn steeds uitdagender wordt! Om dat iedere keer weer, voor zowel de opdrachtgever als voor mijzelf, te verwezenlijken en resultaten te boeken lijkt mij een absoluut mooie droom!

Dank je wel voor dit leuke gesprek Mervyn. Veel succes verder bij Wijnkoperij Okhuysen!

Ook interessant?