Facebook Ads uitbesteden

Facebook adverteren uitbesteden aan experts

Trotse leverancier van o.a.:

c. Endeavour Heroes

Waarom Facebook Ads uitbesteden?

In de huidige markt zijn ervaren Facebook specialisten schaars, wat leidt tot langdurige wervingsprocessen. Het is daarom geen wonder dat Facebook advertenties uitbesteden aan populariteit wint. Zelfs organisaties die slechts tijdelijke ondersteuning nodig hebben op het gebied van Facebook Advertising, geven steeds vaker de voorkeur aan uitbesteden. Bij ons worden Facebook consultants ingezet in verschillende situaties zoals:

  • Wanneer er geen Facebook expert in het team is.
  • Ter vervanging tijdens een zwangerschapsverlof.
  • Wegens langdurige ziekte van medewerkers.
  • Wanneer er een (groot) project op de planning staat.
  • Als er een sparringpartner nodig is binnen het team.
  • Als je makkelijk wilt op- en afschalen wat het aantal uur betreft.
  • Wanneer je een Facebook specialist zowel op locatie als op afstand wilt inhuren.

Betere resultaten met Facebook advertenties

Overweeg je om je Facebook advertenties uit te besteden om je doelstellingen te halen zoals het beter bereiken van je doelgroep, een verhoogde online zichtbaarheid, meer Facebook volgers krijgen, een hogere interactie met je berichten realiseren of meer online verkopen? Facebook advertenties gaan verder dan alleen maar wat advertenties plaatsen op het platform. Ze vormen een essentieel onderdeel van een doelgerichte digitale marketingstrategie. Wij begrijpen dat er geen one-size-fits-all aanpak is en daarom zetten we in op strategische en doordachte Facebook campagnes. Ons team excelleert in het optimaliseren van jouw online aanwezigheid via Facebook Ads.

Voordelen van Facebook ads uitbesteden

1. Expertise en ervaring

Door Facebook Ads uit te besteden aan professionals, profiteer je van hun expertise en ervaring. Zij zijn op de hoogte van de laatste trends, algoritme-updates en effectieve strategieën om jouw doelgroep te bereiken.

2. Tijdsbesparing

Wil je snel starten met betaalde advertenties op Facebook? Het beheren van een Facebook campagne kan tijdrovend zijn. Door dit uit te besteden, kun je je focussen op andere belangrijke aspecten binnen je bedrijf en laat je het over aan experts. 

3. Constistente content

Consistent berichten posten en content van hoge kwaliteit is essentieel voor succes op Facebook. Door Facebook uit te besteden zorg je voor regelmatige updates en boeiende content die perfect bij jouw doelgroep past.

4. Analyse & rapportage

Door Facebook Ads uit te besteden, ontvang je regelmatig gedetailleerde rapporten over de prestaties van jouw Facebook campagnes. Dit helpt bij het nemen van geïnformeerde beslissingen voor toekomstige strategieën.

5. Kostenbesparing

Hoewel Facebook uitbesteden een investering is, kan het op de lange termijn kostenbesparend zijn. Je bespaart op salarissen, training en tools die nodig zijn om effectieve Facebook advertenties en campagnes op te zetten.

facebook ads uitbesteden

Wat kost Facebook Advertising?

Facebook advertising uitbesteden heeft twee kostenposten. Aan de ene kant heb je een advertentiebudget nodig, dit hoeft niet veel te zijn en kan je zelf beslissen. Je kan in principe al vanaf €1 per dag adverteren op Facebook. Daarnaast betaal je een Facebook marketeer om de advertenties te maken, te optimaliseren, te analyseren en te rapporteren. De kosten van reguliere media bureaus liggen meestal tussen de €75 en €150 per uur. Een specialist werkt dan aan jouw opdracht binnen de muren van het bureau. Bij Endeavour Heroes werkt het net even anders. De Hero werkt bij jou in het team tegen een voordelig uurtarief tussen de €55 en €65 per uur, voor minimaal 2 dagen per week. De kosten zijn afhankelijk van de senioriteit. Endeavour Heroes betaalt voor maandelijkse trainingsuren, vakantiedagen en ziekteverlof. Opschalen, afschalen of stoppen kan maandelijks en is zo geregeld. Is het een perfecte match? Dan is overname een mogelijkheid.

Facebook beheer uitbesteden bij Endeavour Heroes

Wij koppelen je aan een Facebook specialist die perfect aansluit bij jouw doelen en organisatie. De specialist (ook wel Hero genoemd) is in dienst bij ons, maar onderdeel van jouw team. Zo profiteer jij van alle voordelen van inhouse inhuren. De Hero kan op locatie en op afstand werken, ontvangt maandelijks training van ervaren specialisten en schakelt voor strategische backup een senior in. Dit is part of the deal.

  • Jij krijgt controle. De Hero werkt bij jou in het team en niet, zoals een traditioneel marketingbureau, op afstand. 
  • Jij krijgt zekerheid. De Hero is uitgebreid gescreend op kennis, vaardigheden en persoonlijkheid. 
  • Jij krijgt flexibiliteit. Je bepaalt zelf hoe lang je de FB specialist nodig heb en kunt maandelijks opzeggen.
  • Jij krijgt ervaring. Onze Heroes zijn klaargestoomd in de praktijk, waardoor ze beschikken over vakkennis en ervaring.
  • Jij bespaart op je marketingbudget. Onze tarieven zijn lager dan die van de meeste marketingbureaus of freelancers. 
facebook campagnes uitbesteden

Het verschil tussen Endeavour Heroes en een freelancer of online marketing bureau.

Veelgestelde vragen over Facebook Ads uitbesteden

Organische berichten zijn reguliere, niet-betaalde berichten die je plaatst op je Facebook pagina. Jouw volgers of paginabezoekers kunnen deze berichten zien. Betaalde advertenties zijn advertenties waarvoor je betaalt om ze aan een specifieke doelgroep te tonen. Betaalde advertenties hebben meer targeting-opties en bereik dan organische berichten.

De essentie van succesvol adverteren op Facebook ligt in het op het juiste moment aan de juiste persoon laten zien van de juiste content. Door op Facebook te adverteren kan je meer personen bereiken dan alleen je volgers. Je kan zelf beslissen wie je wilt bereiken, wat ze te zien krijgen en wanneer. Dankzij de beschikbare targeting opties zoals demografie, geografie, interesses en gedrag, weet je zeker dat elke uitgegeven euro goed besteed wordt. De kracht van het social media platform wordt versterkt door de sociale context waarbinnen de advertenties verschijnen. Facebook heeft in Nederland inmiddels een gebruikersbasis van meer dan 9,9 miljoen mensen.

Facebook Ads uitbesteden betekent dat je de taak van het beheren en optimaliseren van jouw FB advertentieaccounts, FB activiteiten en FB campagnes toevertrouwt aan een externe partner. Dit omvat het ontwerpen van advertenties, het beheren van campagnes, het volgen van interacties met jouw doelgroep, het ontwikkelen van doelgerichte strategieën en het meten van advertentieprestaties. Het uiteindelijke doel is om een professionele en consistente aanwezigheid op Facebook te handhaven en jouw specifieke doelstellingen voor Facebook advertenties te bereiken, met de specialistische kennis en ervaring van experts.

Een goede Facebook strategie omvat verschillende elementen. Zo heb je aan de ene kant het beheer van je Facebook account (organisch) en aan de andere kant het beheer van Facebook advertenties (betaald). Om Facebook effectief in te zetten, is het belangrijk dat zowel de organische als betaalde kant in de strategie meegenomen worden.

  1. Doelstellingen en KPI’s: Duidelijke doelen zoals het vergroten van de merkbekendheid, het genereren van leads, het verhogen van de betrokkenheid, of het stimuleren van conversies moeten worden vastgesteld. Deze doelen moeten meetbaar zijn.
  2. Doelgroepanalyse: Een grondig begrip van jouw doelgroep, hun gedrag en interesses is essentieel voor gerichte communicatie.
  3. Contentstrategie: Bepalen wat voor soort content (tekst, afbeeldingen, video, etc.) je wilt delen op basis van behoeften en op welke momenten je dat wilt doen.
  4. Contentcreatie en planning: Het daadwerkelijk creëren en plannen van content voor zowel organische publicatie op Facebook als Facebook Ads.
  5. Community management: Het beheren van interacties op Facebook met de doelgroep, het reageren op vragen en feedback, en het opbouwen van relaties.
  6. Advertentiestrategie: Het opzetten van betaalde Facebook campagnes, advertenties en targeting.
  7. Monitoring en analyse: Het gebruik van analytics en Facebook Business Manager om de prestaties te meten en de strategie aan te passen op basis van de resultaten.

Facebook Marketing kan zowel voor B2B (business-to-business) als B2C (business-to-consumer) doeleinden worden ingezet. Hoewel het vaak wordt geassocieerd met B2C-marketing, is het belangrijk te weten dat Facebook Marketing ook zeer geschikt is voor B2B-bedrijven. Veel bedrijven hebben actieve Facebook-pagina’s en daardoor biedt Facebook marketing een waardevolle kans om nieuwe zakelijke leads te genereren. Je kunt bijvoorbeeld adverteren voor ondernemers of retargeting inzetten op landingspagina’s. De mogelijkheden op Facebook zijn eindeloos en bieden kansen voor zowel B2B- als B2C-marketingdoeleinden.

Het advertentiebudget op Facebook hangt af van je doelstellingen, doelgroep en concurrentie. Je kunt kiezen tussen een dagelijks budget of een totaal budget voor je advertentiecampagne. Je kan al vanaf €1 per dag adverteren op Facebook. Een Facebook specialist kan jou helpen om een realistisch budget te bepalen. 

Je kunt je advertenties optimaliseren door A/B-tests uit te voeren, je doelgroep te verfijnen, aantrekkelijke content te gebruiken, en de prestaties van je advertenties regelmatig te analyseren en aan te passen. Door de data te analyseren, kan je nieuwe opties testen en verder optimaliseren. Een Facebook bureau of Facebook expert doet dit voor jouw bedrijf en rapporteer de resultaten.

Facebook biedt verschillende advertentieformaten, waaronder afbeeldingsadvertenties, videoadvertenties, carrouseladvertenties, diavoorstellingen, en meer. Het beste formaat hangt af van je doelstellingen en het soort inhoud dat je wilt promoten. 

Facebook campagnes uitbesteden aan een specialist

Huur een specialist in vanaf twee dagen per week.

Hoe het werkt

De eerste stap is het scherp krijgen van jouw wensen. Welke kennis moet de marketeer hebben? En wat voor persoonlijkheid past in jouw organisatie?

We sturen je de CV(‘s) van de passende professionals toe. Jij kiest je favoriet, waarmee we een kennismaking inplannen. Zijn jij en marketeer nog steeds enthousiast? Dan maken we de overeenkomst in orde en kunnen jullie direct aan de slag.

De eerste periode hebben we nauw contact, zodat de inwerkperiode soepel verloopt, door middels van evaluatiemomenten. Ook heeft de marketeer korte lijntjes met Endeavour. Er kan altijd gespart worden met een van onze strategen 

Tijdens maandelijkse trainingen verdiepen de online marketeer hun kennis en ontwikkelen ze hun soft-skills. Je online marketeer gebruikt dus altijd de nieuwste tools en technieken om jouw doelen te bereiken. Deze trainingsdagen kosten jou uiteraard helemaal niets.

Hebben jullie behoefte aan wat meer diepgang? Dan raadpleegt de hero een van de experts binnen digital agency Endeavour. Met meer dan 200 professionals in online marketing, creatie en web development onder één dak, blijft geen vraag onbeantwoord.

Na 1.760 uur mag je de hero kosteloos overnemen. Eerder overnemen is mogelijk tegen een meerprijs.

Waar werken heroes?

Endeavour Heroes werken voor allerlei soorten organisaties. Van start-ups tot non-profit organisaties en van MKB tot grote corporates. Benieuwd wat opdrachtgevers van ons vinden? Lees de reviews of bekijk onze cases.

Klanten Endeavour Heroes
Klanten Endeavour Heroes
Klanten Endeavour Heroes
Klanten Endeavour Heroes
Klanten Endeavour Heroes
Klanten Endeavour Heroes

Onze diensten

Benieuwd naar onze andere diensten? Naast Facebook advertising uitbesteden, kan je bij ons ook terecht voor andere online marketing specialismen. Zo kan je je eigen team samenstellen, of de juiste specialist vinden voor extra handjes of ter vervanging van een medewerker.