martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Een interview met growth hacker Marijn

growth hacker marijn interview
Myra  Schaaf
Myra Schaaf
- 4 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan growth hacker Marijn.

Hoi Marijn! Vertel eens iets over jezelf?

Mijn naam is Marijn Kouw. Ik werk nu 8 maanden voor Endeavour Heroes als all-round growth marketeer. Hiervoor heb ik onder andere voor Bol.com en NoBears gewerkt. Ik kom uit Eindhoven en heb aan het Fontys in Tilburg de studie ‘Digital Business Concepts’ afgerond. Om mezelf meer te specialiseren heb ik hierna ook nog het Growth Hacking Immersive traject bij GrowthTribe doorlopen. 

Ik ben creatief, ondernemend en houd van nieuwe dingen proberen. In mijn vrije tijd sport ik graag en houd ik me bezig met mijn eigen onderneminkjes en concepten (momenteel sensuis.com). Uiteraard ben ik geen productiviteitsgoeroe en heb ik af en toe ook een beetje ontspanning nodig. Ik geniet altijd wel van een goede serie (Sherlock, Game of Thrones, The Boys), een borreltje of nieuwe reiservaringen. 

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Ik heb altijd al een bovengemiddelde interesse gehad in beleggen en new tech. Voor een geweldige investeringsmogelijkheid mag je mij altijd wakker maken!

Waarom ben je bij Endeavour Heroes gaan werken?

Na een zeer leerzame periode bij NoBears als concept-owner / growth marketeer met veel up and downs, ging ik in het begin van de corona pandemie aan de slag als partner manager bij bol.com. Ik kwam er al snel achter dat ik de diversiteit in taken, ruimte voor creativiteit en directe impact die je kan hebben bij minder grote bedrijven erg miste. Vanwege mijn positieve ervaring bij NoBears en de voldoening die ik haal uit zelf ondernemen besloot ik mij verder te specialiseren in growth marketing. 

Naast mijn werk bij Bol.com ben ik in de avonduren het Growth Hacking Immersive traject bij GrowthTribe gaan volgen. Na het afronden hiervan kwam ik via een LinkedIn melding een opening bij Endeavour Heroes tegen. Het bedrijf sprak me erg aan, de gesprekken met Martijn bevielen me goed en bovenal was dit voor mij een fantastische mogelijkheid om voor diverse mooie klanten te werken en mezelf op deze manier door te ontwikkelen. Alles sloot perfect aan, dus de keuze was snel gemaakt.

Bij welke opdrachtgever werk je?

Ik werk momenteel als Growth Marketeer bij Highstreet Mobile, een snelgroeiende scale-up die internationale kledingmerken zoals G-star Raw, Vince en Scotch & Soda voorziet van prachtige native mobile shopping apps. Door middel van het Highstreet App platform dat moeiteloos integreert met Salesforce Commerce Cloud, Adobe Commerce en Shopify, neemt Highstreet Mobile alle risico’s van het zelf ontwikkelen van een app weg en kan er zonder grote investering in 6-12 weken een volledig geoptimaliseerde app in 40+ landen live staan.

Wat doe je daar precies?

Bij Highstreet Mobile verzorg ik de leadgeneratie. De platformoplossing van Highstreet is ideaal voor grote merken die al een goed lopend digitaal distributiekanaal hebben (meerdere miljoenen aan e-commerce omzet per jaar). Dit maakt het binnenhalen van nieuwe klanten behoorlijk uitdagend. Op basis van enkel advertenties zullen er geen conversies plaatsvinden. Na het in kaart brengen van mogelijke leads en de ‘decision makers’ binnen deze bedrijven is het belangrijk om zo veel mogelijk ‘touch-points’ voor deze mensen te creëren. Dit doen we op basis van een sales funnel met LinkedIn berichten, emails, gepersonaliseerde ads en meer. 

Tools die ik momenteel gebruik bij Highstreet zijn: Google Analytics, LinkedIn campaign manager, LinkedIn Sales navigator, Google ads, LeadInfo, WordPress (Elementor), Mailchimp, Pipe Drive, FB businessmanager, Figma, Adobe Photoshop, LinkedHelper, Hunter.io, Linear and Google Optimize.

Wat is jouw specialiteit?

Ik denk dat mijn grootste kracht de breedte van mijn kennis is. Dit in combinatie met mijn interesse in nieuwe concepten, opkomende technologieën en creativiteit zorgen ervoor dat mijn profiel vaak perfect aansluit bij start-ups en scale-ups. Als ik specifieke elementen van een traditionele marketeer zou moeten aanwijzen, kies ik voor advertising en design.

Wat is jouw toekomstdroom?

In de toekomst zou ik graag mijn eigen VC (venture capitalist) hebben of er eentje leiden. Maar dan wel eentje die het anders aanpakt! Niet op de traditionele manier, maar bijvoorbeeld zoals Atomic dit doet. Investeren met geld maar zeker ook met kennis. Niet alleen in start-ups, maar zelf ook concepten bedenken, testen en valideren. Atomic investeert elk jaar 100.000 in 20+ zelf bedachte concepten, die ze vervolgens uitwerken en testen. Het lijkt me ontzettend leuk en uitdagend om aan dit soort trajecten te werken.

Dank je wel voor dit leuke gesprek Marijn. Veel succes verder bij Highstreet Mobile!

Ook interessant?