martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

De leukste inhakers van 2022

De leukste inhakers van 2022
Janneke Bladt
Janneke Bladt
- 3 min lezen
Tags

Rond kerst wenst ieder bedrijf heel social media fijne feestdagen en op nationale vrouwendag zien we tientallen posts van bedrijven die hun vrouwelijke collega’s in het zonnetje zetten. Allemaal leuk, maar écht origineel is het vaak niet. Jammer, want er zijn een aantal dagen waar je met B2B content origineel op kunt inhaken. Ik speurde de Issuekalender van 2022 af zet de leukste voor je op een rijtje. 

15 maart: Dag van de Thuiswerker

Dit jaar is ‘ie al geweest, dus zet ‘m maar vast klaar voor volgend jaar! Op de Dag van de Thuiswerker kun je namelijk shinen op je socials. Wat dacht je van een leuke foto van team management in ‘thuiswerkoutfit’ (lees: blouse, pyjamabroek en slippers). Of vraag een aantal collega’s naar een work from home video, inclusief huisdieren die mee willen videobellen of kids die notitieboekjes vol tekenen. 

7 april: Wandel naar je Werk-dag

Op 7 april is een ommetje maken een must. Het is dan namelijk de “Wandel naar je Werk-dag”. Wat dacht je van een live video van een rondje om kantoor met het héle bedrijf? Of bedenk leuke routes voor iedereen die op jullie industrieterrein werkt en post deze online. Wil je een competitief element inbouwen? Vraag dan iedereen om zijn of haar rondje te ‘tracken’. Degene met de langste wandeling van die dag, wint natuurlijk die foto op jullie socials. Wie wil dat nou niet? 

19 mei: Fiets naar je Werk-dag

In mei hebben we het druk. Op 1 mei kun je iedereen een fijne Dag van de Arbeid wensen. Echter, 19 mei is leuker: Fiets naar je Werk-dag. Misschien kun je iedereen vragen om op de grappigste fiets te komen, en foto’s en filmpjes maken van collega’s op kinderfietsen, tandems of eenwielers. Of bestel voor iedereen die op de fiets komt een medaille en roep ze uit tot winnaars van de Tour de la (bedrijfsnaam). 

20 mei: Internationale HR-dag

Mocht je dat gefiets maar niets vinden, kun je de dag erna altijd nog je HR-medewerkers in het zonnetje zetten. Bijvoorbeeld met een foto online, een bos bloemen in hun hand, of laat hun gezicht afdrukken op een schaal tompoucen, en zet die dan weer online. 

23 mei: Dag van de Stagiair

Laat je stagiaires een dagje géén koffie halen. Op de Dag van de Stagiair kun je ze beter content laten maken! Bijvoorbeeld over hoe hun dag bij jouw bedrijf eruit ziet. Leuke content om nieuwe stagiaires mee te werven. Je kunt je stagiair trouwens ook opgeven voor ‘stagiair van het jaar’, die op deze dag wordt verkozen. 

19 - 25 september: Week van het Werkgeluk

Deel een week lang de leukste werkherinneringen van je collega’s. Dat kan in video’s, blogs of gewoon als korte social posts. Ben jij op zoek naar een origineler idee? Blok dan in ieders agenda een uurtje ‘klavertjes vier zoeken’. Ook dat kan leuke content opleveren, zoals een livestream.

14-18 november: Week van de Werkstress

Van werkgeluk naar werkstress. Deze week bied je jouw medewerkers misschien wel yoga- of meditatiesessies aan. Of je creëert een afspeellijst met rustgevende muziek. Misschien verloot je wel één gratis massage aan een medewerker, en laat je iedereen stemmen op degene die dat het meest heeft verdiend. Allemaal ideeën die je vervolgens weer kan delen op de socials. 

25 november: E-mailloze Vrijdag

Oké, ik snap dat deze lastig is. Een hele dag zonder e-mail. Maar misschien is het ook wel heel goed voor de relatie met klanten en tussen collega’s. Nu moet iedereen elkaar wel bellen! Deze inhaker vergt wel wat voorbereiding; wat goed uitkomt. Zet bijvoorbeeld van tevoren op je socials dat niemand van je bedrijf 25 november beschikbaar is via e-mail. Zo is iedereen op de hoogte en heb jij weer wat te delen. Ook leuk; schrijf na deze dag een artikel over hoe het ging. Vonden collega’s het fijn of juist niet? En wat vonden klanten of leveranciers? 

Kortom, genoeg in te haken dus! Heb je meer inspiratie nodig, wil je hulp bij het verder vullen van je contentkalender óf kun je wel iemand gebruiken die deze content produceert? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Ook interessant?