De klant van de toekomst: online wereld in 2021
okt 26, 2021
We gaan niet online, we leven al online. Iedere consument, jong of oud, en elke beslisser van stagiair tot CEO is online actief. Zelfs de kantoorhond heeft een eigen Instagram. Met onze online activiteiten vormen we de basis voor een gigantische online markt waarin bedrijven veel geld verdienen. Structureel potentiële klanten bereiken tegen lage investeringen met hoge opbrengsten klinkt natuurlijk als een ideale situatie. Maar online is aan het veranderen. Het is voller en duurder dan vroeger. Kansen voor online groei zijn er nog altijd, maar fundamentele verandering is noodzakelijk om het verschil te maken en de klant van de toekomst te bereiken.
De online wereld is aan het veranderen
Door digitalisering van de economie groeien nieuwe generaties op met alle gemakken van online. Voor generatie Z (geboren tussen 2001-2015) bestaat er geen leven zonder online. Generatie Y (geboren tussen 1980-2000), beter bekend als millennials, was al vroeg actief op het internet en leeft voor een groot deel online. Maar zelfs de generaties die niet zijn opgegroeid in de online wereld, zoals de Babyboomers bijvoorbeeld (geboren tussen 1941-1955), zijn vandaag de dag ook online te vinden.
De online wereld verrijkt ons leven op veel manieren en dit gaat voorlopig nog wel even door. Bedrijven spelen een bijzondere rol in de online wereld. Aan de ene kant voorzien bedrijven in onze online behoeftes. Door bijvoorbeeld platformen te bieden waarop we samen komen of oplossingen te realiseren om online producten te bestellen.
Aan de andere kant zijn bedrijven ook de kern van de veeleisendheid van de klant van de toekomst. Snel, goedkoop en massaal kopen of geholpen worden was de afgelopen jaren de trend. Klanten zijn echter verwend geraakt en beginnen snel, goedkoop en veel zat te worden. Dit betekent dat bedrijven het fundament van de online activiteiten anders moeten gaan inrichten. De klant van de toekomst heeft namelijk andere verwachtingen dan voorheen.
Welke online verdienmodellen bestaan er?
-
Gebruikers als verdienmodel
-
Online verkopen als verdienmodel
-
Online dienstverlening als verdienmodel
De online uitdaging in 2021: het bereiken van de klant van de toekomst
Online het verschil maken in 2021: alles draait om vertrouwen
Hulp nodig bij het bereiken van de klant van de toekomst?
Tags
Ook interessant?
Sociale verantwoordelijkheid en merkimago: Hoe je positieve verandering kunt promoten
In de huidige maatschappij draait het niet alleen om winst maken. Het gaat ook om het...
Hoe AI slim te benutten in online marketing
Door AI te omarmen en te gebruiken in marketingstrategieën, kunnen bedrijven succes en groei in de...
Op zoek naar een hero?
Wil je meer informatie over het inhuren van een online marketeer? Bel ons of laat je contactgegevens achter. We informeren je graag en vrijblijvend over alle mogelijkheden die de Heroes jou bieden.
Blijf op de hoogte
Maandelijkse nieuwsbrief met updates, blogs en achtergrondartikelen.
Ontdek Heroes
Hoofdkantoor Haarlem
Phoenixstraat 4, Haarlem
Coming soon:
Utrecht