Vrij Nederland

Groei in aantal abonnees voor Vrij Nederland

Papieren media hebben het zwaar nu enorme hoeveelheden content gratis online te verkrijgen zijn. Ook opinieblad Vrij Nederland had moeite haar abonnees op peil te houden. Vanwege haar brede basiskennis in online marketing schakelden ze allround online marketeer Renata in.

Hero
Renata
Islamagic
Tools
Online strategie
SEA
Social advertising

Resultaten

Met advertenties op Google en social media verhoogde Renata de online zichtbaarheid van Vrij Nederland. Daarnaast ontwikkelde ze voor iedere stap in de salesfunnel een passende strategie, wat een positief effect heeft op de conversie. Ook binnen e-mailmarketing bedenkt Renata continu creatieve ideeën. Via a/b testen verbetert ze doorlopend de resultaten van al haar campagnes.

0 %
meer bereik via online ads
0 %
Meer vertoningen in Google
0 %
SEA conversies in 4 maanden
0 %
Gemiddelde CTR in e-mails

Gebruikte marketing kanalen

Online strategie

Met een heldere en doelgerichte online strategie zorgt Renata ervoor dat er haalbare doelen worden gesteld, met een duidelijke weg ernaartoe.

SEA

Met betaalde advertenties op zoekmachines trekt Renata potentiële nieuwe abonnees naar de website. Ze optimaliseert haar campagnes doorlopend voor een optimale ROI.

Social advertising

Met slimme targeting en treffende advertenties in woord en beeld, bereikt Renata ook op social media de doelgroep. Het resultaat? Meer abonnees voor Vrij Nederland.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.