De Mooiste Muren

Weboptimalisatie voor de Mooiste Muren

De Mooiste Muren verkoopt prachtig luxe behang, zowel in de fysieke winkel in Haarlem als in de webshop. Online behang aanschaffen kan een uitdaging zijn, zeker met een aanbod van bijna 18.000 producten. Hoe laten we de klant snel en gemakkelijk het gewenste behang vinden en hoe kunnen we het conversiepercentage van de webshop verhogen? Contentmarketeer Tim ging hiermee aan de slag.

Hero
Tim
Grobben
Tools
Content marketing
CRO
SEO

Resultaten

Op het gebied van SEO, content, design en UX zijn er verbeteringen doorgevoerd, resulterend in een gebruiksvriendelijkere en professioneel ogende website. Na het afronden van de optimalisaties op de website wordt een nieuwe social en e-mail strategie doorgevoerd, om ook op deze platformen De Mooiste Muren nog sterker neer te zetten.

0
extra volgers op Insta in 4 maanden.
0 %
meer conversie op de website.
0 %
meer bezoekers via social.
0 %
conversie vanuit Google Ads.

Gebruikte marketing kanalen

Content marketing

Door het gebruik van mooie visuals en een consistente social media strategie steeg het aantal Instagram volgers en de gemiddelde engagement per post.

CRO

Door een gebruiksvriendelijker design en de mogelijkheid om behangsamples direct op de website te bestellen, steeg het conversiepercentage met 2,5%.

SEO

Door landingspagina’s te maken per behangthema, staat De Mooiste Muren nu met diverse populaire zoektermen in de top 5 in Google.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Kooduu

Kooduu schakelde online marketeer Kim in voor hulp bij verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts.

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Frendly

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.