De Mooiste Muren

Weboptimalisatie voor de Mooiste Muren

De Mooiste Muren verkoopt prachtig luxe behang, zowel in de fysieke winkel in Haarlem als in de webshop. Online behang aanschaffen kan een uitdaging zijn, zeker met een aanbod van bijna 18.000 producten. Hoe laten we de klant snel en gemakkelijk het gewenste behang vinden en hoe kunnen we het conversiepercentage van de webshop verhogen? Contentmarketeer Tim ging hiermee aan de slag.

Hero
Tim
Grobben
Tools
Content marketing
CRO
SEO

Resultaten

Op het gebied van SEO, content, design en UX zijn er verbeteringen doorgevoerd, resulterend in een gebruiksvriendelijkere en professioneel ogende website. Na het afronden van de optimalisaties op de website wordt een nieuwe social en e-mail strategie doorgevoerd, om ook op deze platformen De Mooiste Muren nog sterker neer te zetten.

0
extra volgers op Insta in 4 maanden.
0 %
meer conversie op de website.
0 %
meer bezoekers via social.
0 %
conversie vanuit Google Ads.

Gebruikte marketing kanalen

Content marketing

Door het gebruik van mooie visuals en een consistente social media strategie steeg het aantal Instagram volgers en de gemiddelde engagement per post.

CRO

Door een gebruiksvriendelijker design en de mogelijkheid om behangsamples direct op de website te bestellen, steeg het conversiepercentage met 2,5%.

SEO

Door landingspagina’s te maken per behangthema, staat De Mooiste Muren nu met diverse populaire zoektermen in de top 5 in Google.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Fugro

Fugro was op zoek naar iemand die kon helpen bij de migratie naar een nieuwe website en een nieuw cms. Floris bleek de perfecte match!

Perfectly Basics

Ontdek het succesverhaal van Perfectly Basics waar collega Roos Steensma heeft meegeholpen aan het succes van de nieuwe social strategie.

Bol.com

Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.

Mr. Fillet

Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!

RiskSphere

The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!

Twinckels

Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.

Mechan Groep

Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Forbo

Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.

Kooduu

Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.