Weboptimalisatie voor de Mooiste Muren
- Contentmarketing, CRO, SEO
De Mooiste Muren verkoopt prachtig luxe behang, zowel in de fysieke winkel in Haarlem als in de webshop. Online behang aanschaffen kan een uitdaging zijn, zeker met een aanbod van bijna 18.000 producten. Hoe laten we de klant snel en gemakkelijk het gewenste behang vinden en hoe kunnen we het conversiepercentage van de webshop verhogen? Contentmarketeer Tim ging hiermee aan de slag.
De resultaten
Op het gebied van SEO, content, design en UX zijn er verbeteringen doorgevoerd, resulterend in een gebruiksvriendelijkere en professioneel ogende website. Na het afronden van de optimalisaties op de website wordt een nieuwe social en e-mail strategie doorgevoerd, om ook op deze platformen De Mooiste Muren nog sterker neer te zetten.
extra Instagram-volgers (4 maanden)
+
0
meer bezoekers via social media
+
0
%
meer conversies op de website
+
0
%
meer conversies via Google Ads
+
0
%
Gebruikte marketingkanalen
Contentmarketing
Door het gebruik van mooie visuals en een consistente social media strategie steeg het aantal Instagram volgers en de gemiddelde engagement per post.
CRO
Door een gebruiksvriendelijker design en de mogelijkheid om behangsamples direct op de website te bestellen, steeg het conversiepercentage met 2,5%.
SEO
Door landingspagina’s te maken per behangthema, staat De Mooiste Muren nu met diverse populaire zoektermen in de top 5 in Google.