De Mooiste Muren

Weboptimalisatie voor de Mooiste Muren

De Mooiste Muren verkoopt prachtig luxe behang, zowel in de fysieke winkel op de Gierstraat in Haarlem als in de webshop. Online behang aanschaffen kan een uitdaging zijn, zeker met een aanbod van bijna 18.000 producten. Hoe laten we de klant snel en gemakkelijk het gewenste behang vinden en hoe kunnen we het conversiepercentage van de webshop verhogen? Koploper Inge ging hiermee aan de slag.

Hero
Inge
Veelenturf
Tools
Content marketing
CRO
SEO

Resultaten

Op het gebied van SEO, content, design en UX zijn er verbeteringen doorgevoerd, resulterend in een gebruiksvriendelijkere en professioneel ogende website. Na het afronden van de optimalisaties op de website wordt een nieuwe social en e-mail strategie doorgevoerd, om ook op deze platformen De Mooiste Muren nog sterker neer te zetten.

0
extra volgers op Insta in 4 maanden.
0 %
meer conversie op de website.
0 %
meer bezoekers via social.
0 %
conversie vanuit Google Ads.

Gebruikte marketing kanalen

Content marketing

Door het gebruik van mooie visuals en een consistente social media strategie steeg het aantal Instagram volgers en de gemiddelde engagement per post.

CRO

Door een gebruiksvriendelijker design en de mogelijkheid om behangsamples direct op de website te bestellen, steeg het conversiepercentage met 2,5%.

SEO

Door landingspagina’s te maken per behangthema, staat De Mooiste Muren nu met diverse populaire zoektermen in de top 5 in Google.

c. Endeavour Heroes

Ondek onze cases

Vue Cinemas

Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.

Okhuysen

Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.

Dentsu Aegis

Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.

KNVB

De KNVB schakelde Heroes in om de bekendheid van haar voetbalkampen te vergroten en minimaal 700 tickets te verkopen. Het resultaat? Het doel werd ruimschoots behaald ende KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.

McDonald’s

McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.

Vrij Nederland

Papieren media hebben het zwaar nu enorme hoeveelheden content gratis online te verkrijgen zijn. Ook opinieblad Vrij Nederland had moeite haar abonnees op peil te houden. Vanwege haar brede basiskennis in online marketing schakelden ze online marketing specialist Renata in.

Kyocera

Kyocera Nederland wilde meer resultaat behalen met leadgeneratie. Allround online marketeer Mitchel pakte dit project met beide handen aan en realiseerde naast een groei in leads ook een substantiële daling in kosten.

Home Made By

Kunnen wij ons bestand van 70 fysieke winkels online inzetten om de verkoop van Home Made By producten te versterken? Met deze vraag kwam Home Made By naar Endeavour Heroes
. Geen alledaagse vraag en daarom ook geen alledaagse aanpak van allround online marketeer Fanny.

Alpha Security

Het Haarlemse Alpha Security is een begrip in Haarlem en omstreken als het gaat om beveiligingsdiensten. Met hun achtergrond in defensie onderscheidt dit bedrijf zich ten opzichte van de concurrentie. Ook op online gebied wil Alpha zich onderscheiden. Via Heroes schakelden ze daarom allround online marketeer Mitchel in.