McDonald’s

Personeelswerving voor McDonald's

McDonald’s kwam naar Heroes met een uitdaging op het gebied van personeelswerving. Allround online marketeer Fanny maakte eerst een uitgebreide analyse van de huidige situatie, om vervolgens de verbeterpunten te identificeren. Aan de hand van deze punten kon een plan van aanpak in de vorm van ‘lokale inbound recruiting’ worden gemaakt, oftewel: het gebruik van online marketing om sollicitanten te werven. Het inzetten van verschillende kanalen, en deze constant testen en optimaliseren, leverde mooie resultaten op.

Heroes werkt efficiënt en flexibel. Zij hebben de specialistische kennis die mij op het gebied van online ontbreekt. Ik zou ze zeker aanraden bij online uitdagingen en vraagstukken!

Ed Lugtigheid - Franchisenemer
Hero
Fanny
Eichhorn
Tools
Online strategie
SEA
SEO

Resultaten

Door een combinatie te maken van verschillende kanalen werden mooie resultaten behaald. Na een uitgebreide analyse van de huidige verbeterpunten konden in 3 maanden maar liefst 221 nieuwe medewerkers worden geworven.

0
extra sollicitanten
0 %
meer sollicitaties via vacaturesites
0 %
meer sollicitaties via SEO
0 %
meer sollicitaties via SEA

Gebruikte marketingkanalen

Online strategie

Door eerst de pijnpunten en de benodigde verbeterpunten te definiëren, maakte Fanny een helder plan met einddoel voor McDonald’s.

SEA

Een slimme SEA-strategie met rake teksten bereikte de juiste doelgroep voor McDonald’s. met bijna een verdubbeling in sollicitaties als resultaat.

SEO

Door de vindbaarheid van de vacaturepagina’s te vergroten met inzet van de juiste teksten, werd het resultaat via SEO meer dan verdrievoudigd.

c. Endeavour Heroes

Ontdek onze cases

Twinckels

Wat deed Renata eigenlijk niet voor Twinckels? Van het beheren van data tot e-mailmarketing, SEO, SEA en CRO. Ze deed het allemaal.

Mechan Groep

Onze hero Jimmy gooide alles in de strijd om de Mechan Groep online op de kaart te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.

Magnus Black

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Forbo

Jesse ging aan de slag als allround marketeer bij het Global marketing team en had een coördinerende functie richting andere landen.

Kooduu

Kooduu schakelde online marketeer Kim in voor hulp bij verschillende technische online marketing vraagstukken en de juiste inrichting van hun social media accounts.

Dopper

Door slim gebruik van social advertising en paid ad campagnes vergrootte Dion het bereik van Dopper. Lees hoe in deze case.

Frendly

Puck vergrootte het bereik en de naamsbekendheid voor opdrachtgever Frendly met inzet van social media, design en SEO. Lees hoe in deze case.

Emerce

Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.

Eco Boats Amsterdam

Eco Boats Amsterdam wilde de naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten, met als hoofddoel het verkeer vanuit Organic Search te verhogen en bovenaan in Google zoekresultaten te staan. Vanuit Endeavour Heroes kwam specialist Renata om hen hierbij te helpen.

Wild Digital

Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?