Personeelswerving voor McDonald's
- Online strategie, SEA, SEO
McDonald’s kwam naar Heroes met een uitdaging op het gebied van personeelswerving. Allround online marketeer Fanny maakte eerst een uitgebreide analyse van de huidige situatie, om vervolgens de verbeterpunten te identificeren. Aan de hand van deze punten kon een plan van aanpak in de vorm van ‘lokale inbound recruiting’ worden gemaakt, oftewel: het gebruik van online marketing om sollicitanten te werven. Het inzetten van verschillende kanalen, en deze constant testen en optimaliseren, leverde mooie resultaten op.
De resultaten
Door een combinatie te maken van verschillende kanalen werden mooie resultaten behaald. Na een uitgebreide analyse van de huidige verbeterpunten konden in 3 maanden maar liefst 221 nieuwe medewerkers worden geworven.
Gebruikte marketingkanalen
Voor optimaal resultaat zetten we meerdere marketingkanalen in.
Online strategie
Door eerst de pijnpunten en de benodigde verbeterpunten te definiëren, maakte Fanny een helder plan met einddoel voor McDonald’s.
SEA
Een slimme SEA-strategie met rake teksten bereikte de juiste doelgroep voor McDonald’s. met bijna een verdubbeling in sollicitaties als resultaat.
SEO
Door de vindbaarheid van de vacaturepagina’s te vergroten met inzet van de juiste teksten, werd het resultaat via SEO meer dan verdrievoudigd.
Ontdek andere cases
Wil je weten wat onze heroes bij andere merken betekenen? Ontdek het in deze cases.