KNVB
Ticketverkoop Voetbalkampen KNVB
De KNVB Voetbalkampen is een jaarlijks terugkerend evenement met een aantal vaste klanten. De eerste editie kende in totaal zo’n 100 inschrijvingen. Dit jaar was het doel om 700 tickets te verkopen en daarnaast de merkbekendheid van de KNVB Voetbalkampen te vergroten. Vervolgens was het taak om de doelgroep in iedere fase naar aanloop van het evenement op de juiste manier te benaderen.
Wat de klant over ons zegt
“De samenwerking voelde vanaf moment 1 goed! Mede dankzij Heroes hebben we mooie content voor, tijdens en na de KNVB-Voetbalkampen gerealiseerd en contactpersonen op de juiste manier kunnen bedienen.”
Martijn Ehlhard
Project Manager KNVB Voetbalkampen
Resultaten
Na het implementeren van de contentstrategie en het testen van verschillende soorten content steeg het aantal social followers met 112% (naar een totaal van 4.976). Het bereik steeg op Facebook met 231% (naar 1.912 per post) en op Instagram met 310% (naar 403 per post). Ook het doel van 700 tickets werd ruimschoots behaald, de KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.
Gebruikte marketing kanalen
Social media marketing
Of het nu om de creatieve invulling van je bedrijfspagina, of het optimaal inzetten van social campagnes gaat; een social media specialist is onmisbaar in een wereld waar doelgroepen steeds vaker via social media communiceren.
Webanalytics
E-mail marketing

Ondek onze cases
Wild Digital
Development agency Wild Digital vond frontend developer Emma via het Endeavour Heroes development traineeship. Hoe is het ze bevallen?
Vue Cinemas
Vue Cinemas is wereldwijd een van de grootste spelers in de bioscoopwereld. Met 20 bioscopen verspreid over Nederland en nog meer wereldwijd, beschikt Vue over een grote toestroom aan bezoekers van hun website en app. Voor de rol van product manager voor hun platforms was Vue op zoek naar een product manager, die ze vonden in allround online marketeer Mitchel.
Okhuysen
Wijnliefhebbers uit Haarlem weten wijnkoperij Okhuysen allang te vinden. Maar de prachtige kwaliteitswijnen van Okhuysen moeten natuurlijk door iedereen gedronken worden. Allround online marketeer Mervyn zorgt ervoor dat ook online de deur wordt platgelopen.
Dentsu Aegis
Dentsu Aegis is een internationaal media- en reclamebureau met het hoofdkantoor gevestigd in Londen. Dentsu verzorgt marketing- en reclamecampagnes voor gerenommeerde klanten over de hele wereld en behoort tot de top van de internationale media- en reclamebranche. Lisa mocht er aan de slag als programmatic specialist.
McDonald’s
McDonald’s schakelde online marketing specialist Mitchel in om personeel te werven via online marketing campagnes. Door een sterke online strategie waarin verschillende kanalen gecombineerd werden, konden in drie maanden maar liefst 221 nieuwe sollicitanten worden geworven.
Vrij Nederland
Papieren media hebben het zwaar nu enorme hoeveelheden content gratis online te verkrijgen zijn. Ook opinieblad Vrij Nederland had moeite haar abonnees op peil te houden. Vanwege haar brede basiskennis in online marketing schakelden ze online marketing specialist Renata in.
Kyocera
Kyocera Nederland wilde meer resultaat behalen met leadgeneratie. Allround online marketeer Mitchel pakte dit project met beide handen aan en realiseerde naast een groei in leads ook een substantiële daling in kosten.
Home Made By
Kunnen wij ons bestand van 70 fysieke winkels online inzetten om de verkoop van Home Made By producten te versterken? Met deze vraag kwam Home Made By naar Endeavour Heroes . Geen alledaagse vraag en daarom ook geen alledaagse aanpak van allround online marketeer Fanny.
Alpha Security
Het Haarlemse Alpha Security is een begrip in Haarlem en omstreken als het gaat om beveiligingsdiensten. Met hun achtergrond in defensie onderscheidt dit bedrijf zich ten opzichte van de concurrentie. Ook op online gebied wil Alpha zich onderscheiden. Via Heroes schakelden ze daarom allround online marketeer Mitchel in.
De Mooiste Muren
De Mooiste Muren verkoopt prachtig luxe behang, zowel in de fysieke winkel op de Gierstraat in Haarlem als in de webshop. Online behang aanschaffen kan een uitdaging zijn, zeker met een aanbod van bijna 18.000 producten. Hoe laten we de klant snel en gemakkelijk het gewenste behang vinden en hoe kunnen we het conversiepercentage van de webshop verhogen? Koploper Inge...