KNVB
Ticketverkoop Voetbalkampen KNVB
De KNVB Voetbalkampen is een jaarlijks terugkerend evenement met een aantal vaste klanten. De eerste editie kende in totaal zo’n 100 inschrijvingen. Dit jaar was het doel om 700 tickets te verkopen en daarnaast de merkbekendheid van de KNVB Voetbalkampen te vergroten. Vervolgens was het taak om de doelgroep in iedere fase naar aanloop van het evenement op de juiste manier te benaderen.
Wat de klant over ons zegt
“De samenwerking voelde vanaf moment 1 goed! Mede dankzij Heroes hebben we mooie content voor, tijdens en na de KNVB-Voetbalkampen gerealiseerd en contactpersonen op de juiste manier kunnen bedienen.”
Martijn Ehlhard
Project Manager KNVB Voetbalkampen
Resultaten
Na het implementeren van de contentstrategie en het testen van verschillende soorten content steeg het aantal social followers met 112% (naar een totaal van 4.976). Het bereik steeg op Facebook met 231% (naar 1.912 per post) en op Instagram met 310% (naar 403 per post). Ook het doel van 700 tickets werd ruimschoots behaald, de KNVB voetbalkampen werden in 2019 voor het eerst volledig uitverkocht.
Gebruikte marketing kanalen
Social media marketing
Of het nu om de creatieve invulling van je bedrijfspagina, of het optimaal inzetten van social campagnes gaat; een social media specialist is onmisbaar in een wereld waar doelgroepen steeds vaker via social media communiceren.
Webanalytics
E-mail marketing
Ontdek onze cases
Perfectly Basics
Toen Janneke begon bij Emerce, waren er een aantal vastgelopen campagnes. Die moesten opgelost worden, bijvoorbeeld met nieuwe content of een andere strategie. Daarnaast moest er een soepele opstart en strakke aanpak komen voor nieuwe campagnes. Niets was Janneke te veel, en het was het begin van een prachtige samenwerking.
Bol.com
Bol.com zocht iemand voor onder andere de content coördinatie voor het mooiste Speelgoedboek, en vond een match in Jesse.
Mr. Fillet
Mr. Fillet zocht een beheerder voor social-mediakanalen en e-mailmarketing om de merkbekendheid te vergroten. Bob was the man for the job!
RiskSphere
The Hup zocht versterking in hun team, namelijk een kartrekker voor het opzetten van een nieuwe merk ‘RiskSphere’. Zij vonden hero Kirsten!
Twinckels
Renata was bij Twinckels verantwoordelijk voor het beheren van data, e-mailmarketing, SEO, SEA, en CRO. Haar werk zorgde voor meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid, organisch verkeer en conversies.
Mechan Groep
Jimmy zette de Mechan Groep online op de kaart door een online marketingplan te schrijven, de websites te optimaliseren, en succesvolle social media campagnes op te zetten. Mechan Groep heeft nu meer volgers dan ooit.
Magnus Black
Janneke en Frederique hebben voor Magnus Black een marketingstrategie ontwikkeld, inclusief een rebrand en een volledig nieuwe website. Hun inzet van SEO en SEA zorgde voor meer zichtbaarheid en nieuwe klanten.
Forbo
Jesse coördineerde verschillende projecten bij Forbo Flooring. Hij werkte aan een nieuwe internationale sustainability campagne, het optimaliseren van de UK Residential webshop en het up to date houden van de website en CMS systemen.
Kooduu
Kim hielp Kooduu met technische online marketing vraagstukken en het optimaliseren van hun social media accounts. Met behulp van content marketing, webanalytics en social advertising heeft ze het bedrijf online sterker neergezet.
Dopper
Dion heeft het bereik van Dopper vergroot door slim gebruik te maken van social advertising en paid ad campagnes. Hij heeft bestaande campagnes geoptimaliseerd en een passende strategie ontwikkeld voor nieuwe markten.