martijn managing director - Endeavour Heroes

Meer weten? Neem contact op.

Een praatje met advertising marketeer Yvonne

Yvonne - advertising marketeer Endeavour Heroes
Myra  Schaaf
Myra Schaaf
- 3 min lezen
Tags

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan advertising marketeer Yvonne.

Hoi Yvonne! Vertel eens iets over jezelf?

Ik ben Yvonne Menks, 24 jaar jong en ik woon in het gezellige Haarlem. In 2020 heb ik de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam afgerond. Naast mijn studie bestond mijn leven vooral uit het bijhouden van mijn sociale contacten op het terras (en dat is niets veranderd sinds ik fulltime werk).

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Dat is een moeilijke.. Je kunt mij echt voor alles wakker maken, maar als ik moet kiezen dan kies ik toch voor eten: truffelravioli met champignons.

Waarom ben je het traineeship gaan volgen?

De voornaamste reden is dat ik twee jaar e-mailmarketing heb gedaan, maar meer kennis wilde van het marketingvak. Tijdens mijn studie besefte ik dat ik me meer allround wilde oriënteren.

Bij welke opdrachtgever werk je?

Ik werk bij Adver-Online, een full-service arbeidsmarkt- en recruitment communicatiespecialist.

Wat doe je daar precies?

Voor diverse klanten van Adver-Online zorg ik ervoor dat Google Analytics en Google Tag Manager goed staat ingesteld. Wanneer dit helemaal goed staat, is het mijn taak om deze data in een dashboard te laden. In dit dashboard krijgt de klant te zien hoe hun Google- en social campagnes verlopen. Daarnaast is mijn taak ook om de campagnes uit te voeren: ik analyseer online zoekgedrag van de doelgroep, stel zoekwoordrapportages op, ik werk een SEA-strategie uit en implementeer deze. Daarna analyseer ik de campagne-data en optimaliseer ik de SEA-campagnes. Wanneer de campagne is afgelopen draai ik rapportages uit en doe ik aanbevelingen.

Wat is jouw specialiteit?

Haha waar mag dit precies over gaan?! Werk, privé of eten? Ik denk het laatste eerlijk gezegd, dus zal daar antwoord op geven. Heel eerlijk gezegd, ik kook niet tot nauwelijks. Maar als ik kook, dan ben ik wel megafan van de mexicaanse wraps met zelfgemaakte guacamole.

Niet alles gaat over eten Yvonne... We doelden op jouw specialiteit in je werk. Waar ben je echt goed in?

Mijn belangrijkste sterkten zijn vooral mijn analytische aardigheid en organisatievermogen. Mijn specialiteit ligt voornamelijk bij Data Analytics. Ik zorg ervoor dat je gehele Google Analytics goed staat ingesteld om uiteindelijk jouw merk/bedrijf online te verbeteren. Daarnaast is het opzetten van campagnes in Google, Facebook, Instagram en LinkedIn ook één van mijn specialiteiten. Door de campagnedata kritisch te analyseren, voer ik telkens weer verbeterslagen door.

Wat is jouw toekomstdroom?

Uiteindelijk, over een hele lange tijd, zou ik graag mijn eigen merk willen opzetten en zelf de volledige focus hebben op de marketingkant. Zo kan ik mijn eigen merk een groot succes maken door iets waar ik veel passie voor heb.

Dank je wel voor dit leuke gesprek Yvonne en veel succes verder bij Adver-Online!

Ook interessant?