Talitha-Management-Online-Marketing-Manager

Meer weten? Neem contact op.

Allround online marketeer Alex: 'Ik ben een beetje een nerd'

interview allround online marketeer alex - Endeavour Heroes
Alex ter Horst
dec 28, 2021
- 3 min lezen

Wie zijn de heroes? Wat doen ze bij hun opdrachtgevers? En wat voeren ze uit in hun vrije tijd? Elke maand zetten we een of meer heroes in the picture en vragen we ze het hemd van het lijf. Vandaag is de beurt aan allround online marketeer Alex.

Hoi Alex! Vertel eens iets over jezelf?

Ik ben Alex, 35 jaar en woon in Utrecht. Ik ben een onwijs groot muziekliefhebber en ik doe al jaren met heel veel plezier kungfu, crossfit en hardlopen. Ik ben verder een beetje een nerd en probeer 2-3 boeken per week te lezen; ook ben ik verslaafd aan (Italiaanse renaissance) kunst, verre reizen, Marvel films, de Mexicaanse, Italiaanse en Indiase keuken, en spellen (zowel online als boardgames).

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Je hoeft me ’s nachts niet wakker te maken, want dan ben ik nog wakker: ik ben namelijk een echte nachtuil. Waar je me  ’s ochtends voor wakker kunt maken maakt me niet uit zolang ik maar een kop koffie kan drinken. 😉

Waarom ben je het Endeavour Heroes traineeship gaan volgen?

Ik heb altijd al een bovengemiddelde interesse in marketing gehad, maar kwam er afgelopen jaren steeds meer achter dat ik meer een generalist was dan een specialist. Ik wilde mijn kennis erg graag verbeteren en die verdieping heb ik gelukkig bij Endeavour gevonden.

Wat vond je ervan?

Heel erg blij mee. Endeavour is een heel professionele club met bijzonder slimme, leuke en hardwerkende mensen en ik ben erg hartelijk ontvangen. Ik heb op marketinggebied in vier maanden meer geleerd dan de afgelopen jaren bij elkaar.

Bij welke opdrachtgever werk je?

Ik ben momenteel werkzaam bij Solvinity, een bedrijf gespecialiseerd in cybersecurity voor finance, overheidsinstellingen en zogenaamde independent software vendors.

Wat doe je daar precies?

Ik ben verantwoordelijk voor marketing automation, LinkedIn advertising, video marketing, SEO en SEA.

Welke tools/technieken gebruik je daarvoor?

Ik maak momenteel gebruik van Google Ads, LinkedIn, YouTube, Google Data Studio, Microsoft Dynamics en WordPress.

Wat hoop je te bereiken?

Ik wil Solvinity graag helpen hun recruitment en lead generation te verbeteren door hen te ondersteunen bij employer branding (m.b.v. video marketing) en het optimaliseren van hun nurture flows, Google & social ads en SEO.

Wat is jouw specialiteit?

Ik denk dat ik analytisch vrij sterk ben en ik probeer dan ook altijd te begrijpen hoe je data optimaal kunt benutten. Ook vind ik het erg leuk om strategisch mee te denken met bedrijven en te bedenken wat ze kunnen leren van andere branches.

Wat is jouw toekomstdroom?

Ik wil graag een expert worden op het gebied van online marketing en bedrijven helpen impact en groei te bereiken. Het liefst in de creatieve sector. 

Wil jij ook een allround online marketeer inhuren?

Onze Allround online marketeers kunnen je op weg helpen met het maken van succesvolle e-mailmarketing campagnes, maar we kunnen ook alle online marketing werkzaamheden uit handen nemen. Zo heb jij er geen omkijken meer naar en weet je zeker dat het op de juiste manier door een professional wordt gedaan.

Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.

Dank je wel voor dit leuke gesprek Alex. Veel succes verder bij Solvinity!

Ook interessant?